2019-08-29, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Kalla det vad du vill. Det är en dualistisk världsbild. Den förutsätter en autonom agent oberoende av den fysiska verkligheten. Jag tror att det är en illusion, dock möjligen värd att behålla.
Det finns ingen fysisk verklighet. Saker och tingen som du ser är inte vad de verkar. Allt omvandlas i din egen hjärna. Det finns en objektiv verklighet men inte alls det du ser i den externa verkligheten. Allt kan vara vågor eller endast ljus där ute som vi omvandlar till olika föremål i hjärnan.
Citera
2019-08-29, 10:26
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Japp. Det man eventuellt kan bevisa är om Gud gör de saker som påstås.
Exempel: någon påstår att Gud skapade världen för ca 6 000 år sedan.
Vetenskapen kan undersöka jordens och universums ålder för att se om påståendet håller.

Men du vet väl att svaret på det är att antingen har djävulen placerat ut falska bevis om universums ålder eller så har gud "skyndat på åldringsprocessen" under de första 7 dagarna (om Gud skapade tiden så kan Han ju göra som Han vill med den).

Varpå man väl svarar något i stil med "Jo, det har du sääääääkert rätt i. Att jag inte tänkte på det."
Citera
2019-08-29, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Du tycker bara inte om när du avkrävs annat än tomma ord. Det betyder ingenting. Du kunde lika gärna svära vid Bamse.Vi köper inte dina undanflykter menar du? Undanflykter. Du vet bara att vi inte kommer acceptera dina logik och argumentationsfel du oundvikligen hade producerat.Inte kommer köpa dina påhitt. Fler logikfel förmodligen.

Wow, vilken basal fullständigt ickerevolutionerande tanke.
Jag har ett möjligt svar: Ökande komplexitet vid tillförd energi i essentiellt slutna system.
Jag har ett korrekt svar: Vi vet ännu inte.
Jag har också en varning: Det finns ingen anledning att antaga att det var magi i form av gudar som tvingas in som lösning bara för att man inte har ett omedelbart svar.

Vad sägs om det?
Vad skulle jag ha förväntat mig av dig. Sedan 2011 har du upprepat samma skit. Jag är beredd att sätta min lilla finger på att du inte tjänar ditt egen levebröd och inte heller är kapabel till att leva ett liv som kräver tankeförmåga, ansvar, intelligens och ambition. Jag är lika övertygad om detta som jag är övertygad om mitt eget namn. Ska jag då förvänta mig av dig att komma med motargument eller ännu bättre förstå vad som skrivs? Det vore ett orimligt krav på dig.
Citera
2019-08-29, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Bra omskrivning för "ingen annan tycker att det är bevis och därför har alla andra fel och jag rätt".
Jag gissar på "om inte Gud gjorde det förstår jag inte hur det annars skulle kunna ske" som om det var bevis för något.
Vad i hela fridens namn kacklar du om? Kan du uttala ditt eget namn korrekt? Är en handfull personer som är vilsna, tidigare troende och nu förnekare eller psykiskt störda individer som går att räkna med händernas fingrar, är de ¨ingen annan¨?

Innan du svarar på det, för att du inte kommer förstå min fråga lika lite kan svara på det, kommer jag ge dig facit.

Facit

Nej, en handfull personer som går att räkna med händernas fingrar som störs av olika psykiska besvär inte är ´´alla andra´´ eller ´´inga andra´´.

Hur gammal är du? Du behöver inte svara exakt. 20-29? 30-39? 40-49?...
Citera
2019-08-29, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Det är fel att hänvisa till något skrivet längre tillbaka i tiden om det visar sig att det faktiskt inte alls existerar.
Det är att ljuga och det har du bevisligen gjort. Har du glömt bort det redan?
Alltså hänvisade du till något som bara fanns i din fantasi.
Din hjärna är så fäst vid ´´existerar inte´´ att du faktiskt väljer att vara blind för sånt som faktiskt existerar. Jo bevisen existerar längre tillbaka i de föregående inläggen i forumet. Det är inget fel att hänvisa till föregående källa. Nu har du lärt dig nåt nytt.
Citera
2019-08-29, 10:36
Medlem
Citat:
Jösses, alltså. Vad du hittar på.
Ren underhållning.

Jag vet att du har svårt att sätta ord på dina tankar och inte kan motargumentera detta. Vad skriver här exponerar dig och ditt innersta, särskilt för de som är insatta i människans beteende och psykologi. Välj dina ord med omsorg om du inte vill exponera din dumhet och fadäser.
Citera
2019-08-29, 10:45
Medlem
Citat:
Men du vet väl att svaret på det är att antingen har djävulen placerat ut falska bevis om universums ålder eller så har gud "skyndat på åldringsprocessen" under de första 7 dagarna (om Gud skapade tiden så kan Han ju göra som Han vill med den).

Varpå man väl svarar något i stil med "Jo, det har du sääääääkert rätt i. Att jag inte tänkte på det."
Är du helt borta? Bevis för universums ålder? Vilka bevis? Det finns inga bevis! Varför använder du inte ditt förstånd. Universums ålder estimeras genom att kika så långt in i universum som det går för att estimera ljus och hur lång tid det tar för ljuset att nå oss på jorden. Universums ålder är ingen exakt matematik och inte heller finns det bevis för den. Universums ålder är en vedertagen teori.

Din dumhet gör mig både frustrerad och ödmjuk. Ödmjuk för att jag tycker synd om dig när allt fakta finns att hämta men du inte är kapabel till att göra det. Frustrerad för att du är en vuxen person som inte förstår det mest uppenbara. Bara om du hade en mentaldiagnos skulle min frustration elimineras för då ligger det inte i dina händer att du är som du är.
Citera
2019-08-29, 10:45
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Din hjärna är så fäst vid ´´existerar inte´´ att du faktiskt väljer att vara blind för sånt som faktiskt existerar. Jo bevisen existerar längre tillbaka i de föregående inläggen i forumet. Det är inget fel att hänvisa till föregående källa. Nu har du lärt dig nåt nytt.

Jo, det är fel att ljuga genom att hänvisa till ett tidigare inlägg från den 6:e Augusti som inte existerar.
Det blir inte bättre heller av att du vägrar att erkänna det, trots att det är enkelt på Flashback att visa alla dina inlägg i tidsföljd och det syns då att du inte skrev något alls på Flashback mellan den 27 juli och 9 augusti och ditt första inlägg i den tråden gjorde du inte förrän den 11:e.

Att då försöka hänvisa till ett inlägg som du själv påstår att du skrev den 6:e är att ljuga.
(FB) vill tro men kan inte
Citera
2019-08-29, 10:48
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Japp. Det man eventuellt kan bevisa är om Gud gör de saker som påstås.
Exempel: någon påstår att Gud skapade världen för ca 6 000 år sedan.
Vetenskapen kan undersöka jordens och universums ålder för att se om påståendet håller.

Korrekt.
Citera
2019-08-29, 10:48
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Är du helt borta? Bevis för universums ålder? Vilka bevis? Det finns inga bevis! Varför använder du inte ditt förstånd. Universums ålder estimeras genom att kika så långt in i universum som det går för att estimera ljus och hur lång tid det tar för ljuset att nå oss på jorden. Universums ålder är ingen exakt matematik och inte heller finns det bevis för den. Universums ålder är en vedertagen teori.

Din dumhet gör mig både frustrerad och ödmjuk. Ödmjuk för att jag tycker synd om dig när allt fakta finns att hämta men du inte är kapabel till att göra det. Frustrerad för att du är en vuxen person som inte förstår det mest uppenbara. Bara om du hade en mentaldiagnos skulle min frustration elimineras för då ligger det inte i dina händer att du är som du är.

Inte särskilt svårt att bevisa att universum är äldre än jorden, eller hur?
Och jorden är betydligt äldre än 6000 år.

Var det något annat jag skrev om? Eller fattade du inte det?
Citera
2019-08-29, 10:49
Medlem
Citat:
Jo, det är fel att ljuga genom att hänvisa till ett tidigare inlägg från den 6:e Augusti som inte existerar.
Det blir inte bättre heller av att du vägrar att erkänna det, trots att det är enkelt på Flashback att visa alla dina inlägg i tidsföljd och det syns då att du inte skrev något alls på Flashback mellan den 27 juli och 9 augusti och ditt första inlägg i den tråden gjorde du inte förrän den 11:e.

Att då försöka hänvisa till ett inlägg som du själv påstår att du skrev den 6:e är att ljuga.
(FB) vill tro men kan inte

den största lögnaren här är du utan att inse det. Det är tragiskt. Visa mig var jag har hänvisat till specifika datum? var har jag hänvisat till 27 juli och 9 augusti?

Nej det är inte fel att hänvisa till föregående inlägg. Att du inte inser detta kan jag inte avhjälpa.
Citera
2019-08-29, 10:50
Medlem
Citat:
Inte särskilt svårt att bevisa att universum är äldre än jorden, eller hur?
Och jorden är betydligt äldre än 6000 år.

Var det något annat jag skrev om? Eller fattade du inte det?
Inte särskilt svårt att bevisa universums ålder?

Hur beräknar man matematiskt för att avgöra universums ålder?

Vilka metoder används?

Vilka siffror erhålls?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in