2019-09-14, 21:49
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Åldring, senil, fantasilös, inga hjärnceller är ord jag använder men dessa är inga svordomar och inte heller används de i syfte att nedvärdera.

De används för att vederbörande ska inse vad deras respektive fadäser kan bero på.
Skrev jag att det var svordomar? Nej, vad jag sade var att det är personangrepp som din retorik består av. Det är ganska nedsättande ord du spyr ur dig mot allt och alla härinne, ord som "idiot" eller "det är ett uppenbart fel på dig". Förstår du ens vad nedsättande ord är får något? Att kalla folk för "idiot" för att de har annan åsikt än din egen, kommer knappast hjälpa dig att vinna över dem på din planhalva. Varför inte bara istället vara ärlig och erkänna att det inte går att bevisa några påstådda gudars existenser?
Citera
2019-09-14, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nightbeast
Skrev jag att det var svordomar? Nej, vad jag sade var att det är personangrepp som din retorik består av. Det är ganska nedsättande ord du spyr ur dig mot allt och alla härinne, ord som "idiot" eller "det är ett uppenbart fel på dig". Förstår du ens vad nedsättande ord är får något? Att kalla folk för "idiot" för att de har annan åsikt än din egen, kommer knappast hjälpa dig att vinna över dem på din planhalva. Varför inte bara istället vara ärlig och erkänna att det inte går att bevisa några påstådda gudars existenser?

Varför skulle det vara nedsättande att påpeka sanningen?
Citera
2019-09-14, 22:02
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
Vilken sanning? Den om att du tycker alla är idioter som inte delar din världsbild?
Citera
2019-09-15, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nightbeast
Vilken sanning? Den om att du tycker alla är idioter som inte delar din världsbild?
Nu börjar du också bete dig som en idiot som inte förstår. Ingen behöver dela min världsbild eller tro. Dock behöver alla inse simpla faktum såsom bigbang var en pytteliten prick så långt vi kan backa tillbaka tiden. Alla måste förstå att man inte kan bevisa eller motbevisa Guds existens genom att påpeka olika religiösa urkunder. Förstår man inte sånt är man en idiot.
Citera
2019-09-15, 00:47
Medlem
Citat:
Ha, ha, din lögnare och idiot.

Obs! Det är inte i nedvärderande syfte jag säger detta.
Citera
2019-09-15, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ha, ha, din lögnare och idiot.

Obs! Det är inte i nedvärderande syfte jag säger detta.
Jag har inte ljugit om att du och dina gelikar är idioter.
Citera
2019-09-15, 00:59
Medlem
Citat:
Jag har inte ljugit om att du och dina gelikar är idioter.
Om vi ändå vore som du.
Det skulle vara så skönt slippa vara senil och att vara utan hjärnceller.
Citera
2019-09-15, 01:04
Medlem
Citat:
Om vi ändå vore som du.
Det skulle vara så skönt slippa vara senil och att vara utan hjärnceller.
Det kan ni vara utan om ni lyssnar och tar in att ni är dumma och har en kunskapslucka. Om ni förstår detta kan ni förkovra er men om ni förnekar att ni har kunskapsluckor, om ni inte förstår att ni inte förstår blir det problematiskt för er eftersom ni är då ovetande om att ni behöver förkovra er.
Citera
2019-09-15, 01:34
Medlem
Citat:
Det kan ni vara utan om ni lyssnar och tar in att ni är dumma och har en kunskapslucka. Om ni förstår detta kan ni förkovra er men om ni förnekar att ni har kunskapsluckor, om ni inte förstår att ni inte förstår blir det problematiskt för er eftersom ni är då ovetande om att ni behöver förkovra er.
Mmm, jag funderar på att hitta på svar, så jag slipper ha kunskapsluckor.
Men i så fall skulle jag hålla tyst om det, så jag inte framstår som irrationell, då jag tror på något jag inte kan belägga.
Citera
2019-09-15, 10:57
Medlem
Citat:
Mmm, jag funderar på att hitta på svar, så jag slipper ha kunskapsluckor.
Men i så fall skulle jag hålla tyst om det, så jag inte framstår som irrationell, då jag tror på något jag inte kan belägga.
Du har försökt finna svar i 10 år snart utan framgång. Vad säger det om dig? Hade du forskat i vilket ämne som helst i 10 år hade du fått nobelpris för ditt arbete vid det här laget men nej du har i din enfald upprepat dina fadäser i 10 års tid.
Citera
2019-09-15, 10:59
Medlem
GUD skänker värme det är bevis nog.
Längre kommer vi inte
Men vad är det som ger värme? Vem är Gud då ?
Senast redigerad av troligengud 2019-09-15 kl. 11:06.
Citera
2019-09-15, 11:16
Medlem
Citat:
Du har försökt finna svar i 10 år snart utan framgång. Vad säger det om dig? Hade du forskat i vilket ämne som helst i 10 år hade du fått nobelpris för ditt arbete vid det här laget men nej du har i din enfald upprepat dina fadäser i 10 års tid.
Folk har försökt bevisat diverse gudar i tusentals år, så jag har en bit kvar ännu.

Och du anser alltså att du borde få nobelpris, då du funnit svar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in