2019-08-29, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Underlig slutsats.
Det finns väl ingen annan än den som blir brutalt attackerad som har anledning att skrika så intensivt som daalans vittnesmål rysligt trovärdigt beskrev.

Så sant, men jag hävdar, efter praktiska prov dessutom, att det är i det närmaste omöjligt att skrika så pass under en attack. Även om jag/vi inte var i direkt dödsångest, så var det i det närmaste omöjligt att skrika.

Betänk även att mördaren vill tysta sitt offer då fort som möjligt.

Om båda sitter för mord, så finns indikationer att båda varit på platsen. Då är det nog HD som skrikit när hon bevittnat mordet.

Hennes svar på frågan ”Kan SD ha gjort det?” var ”Absolut inte, finns inte på världskartan”, väldigt bestämt.
Skulle hon inte sett och vetat kanske svaret hade varit mer ”Nej, han är inte sån, det har jag svårt att tro” o.s.v.
Citera
2019-08-29, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
SD och HD gifte sig:

2008-08-22

Skilsmässan gick igenom:

2019-01-25

Detta enligt folkbokföringen.

Tack Cloudedcrystalbeam, jag var fullständigt
övertygad om att du hade de korrekta uppgifterna!
Citera
2019-08-29, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Så sant, men jag hävdar, efter praktiska prov dessutom, att det är i det närmaste omöjligt att skrika så pass under en attack. Även om jag/vi inte var i direkt dödsångest, så var det i det närmaste omöjligt att skrika.

Om båda sitter för mord, så finns indikationer att båda varit på platsen. Då är det nog HD som skrikit när hon bevittnat mordet.

Hennes svar på frågan ”Kan SD ha gjort det?” var ”Absolut inte, finns inte på världskartan”, väldigt bestämt.
Skulle hon inte sett och vetat kanske svaret hade varit mer ”Nej, han är inte sån, det har jag svårt att tro” o.s.v.

Dessa praktiska prov utfördes de på samma sätt som Lena attackerades och mördades? Dina ord får mig verkligen att må illa.
Citera
2019-08-29, 10:03
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
På vilket sätt var den inte sakligt formulerad och på vilket sätt är texten ”snaskig”?
Jag uppfattar absolut inte ditt inlägg som att du inte är positiv till utvecklingen.
I korta drag så fokuserade den enbart på själva dramat, en människas elände och ångest. Det går nog att föreställa sig vad HD känner idag utan att veta att hon kämpade emot och ylade så att grannarna reagerade.
Man måste inte ställa det emot LW:s dödskamp.
Citera
2019-08-29, 10:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Alla dessa förkortningar, jag blir förvirrad.
Jag är på det klara med vilka som avses när det står SD och HD, men vilka är alla andra? Nån förkortning innehållandes J och nån med M och eventuellt flera.

MV = @ Moralensväktare
JG= J*rry Gr*y (*=e)
Citera
2019-08-29, 10:06
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Bra, tycker jag. Den var knappast pressetisk. Gissar ansv utgivarens Röda penna var i farten.
Ojojoj det finns många Kim Jung-un,er i tråden.
Censuren visar att det är en tidning som inte vågar skriva som det är. Vem vill läsa en sån tidning?
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-29 kl. 10:17.
Citera
Medlem
Citat:
Lösa grunder och laglig rätt?
Åkl jobb är att lösa mordet. Om HD kan misstänkas varit delaktig mordet så kan HD självfallet anhållas som skäligen misstänkt. Rollfördelningen SD vs HD behöver inte vara klarlagd.
Men åkl ksn väl inte gå till tinget med att båda ska sitta för mord, om dom inte misstänkts varit på platsen båda två?
Medhjälp/anstiftande/skyddande på ena.
Till åtal får hon ju bara anföra en (om inte båda var på plats).
Citera
Medlem
Sker en ev. kommande häktningsförhandling bakom lyckta dörrar?
Citera
2019-08-29, 10:09
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Lösa grunder och laglig rätt?
Åkl jobb är att lösa mordet. Om HD kan misstänkas varit delaktig mordet så kan HD självfallet anhållas som skäligen misstänkt. Rollfördelningen SD vs HD behöver inte vara klarlagd.

Det var inte det som var min fråga? Kanske uttryckte mig luddigt.Kan de gripa någon på lösa grunder endast för att få denne att berätta vad den eventuellt vet?För att stärka bevisningen mot SD? Eller måste de ha något bevis som gör att HD är skäligen misstänkt?
Citera
2019-08-29, 10:10
Medlem
GmbHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
USÖ
Tack så mycket.
Citera
2019-08-29, 10:11
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

Om LW fick motta en massa slag mot huvudet så är det väl inte så svårt att förstå att hon skrek i panik? Du menar att hon stod/låg där helt tyst när mördaren misshandlade henne?
Citera
2019-08-29, 10:13
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

Du har skrivit det tidigare. Tror du underskattar det "praktiska provet" mot att bli utsatt för dödligt våld under ett par minuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in