2019-08-29, 08:46
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja Philomena man tänker att hatet började gro efter fika samtalet mellan de båda kvinnorna, men om hon redan visste om sen länge var det nog inte själva vissheten om otroheten. Tänker att det kan varit vissheten att det var kärlek det handlade om och att Stefan och Lena planerade en framtid tillsamman som kan fått hatet att just börja gro?
Ett sånt kraftfullt galet hat att unfriendningarna var tvunget för att lugna
HD? För SD och LW fortsatte ändå att träffas, i smyg.
Problemen blev nog gigantiska för SD tänker jag, frågan är om han blev medsjuk av sympati pga dåligt samvete eller om HD fick hjälp av ytterligare någon? Att välja datum 14 maj känns symboliskt men att SD och HD skulle skiljas utan förlängd betänketid får inte mig att tänka att de ville börja om? SD var dessutom den som lämnade in skilsmässoansökan?
Gjorde LW plötsligt slut så därför det blev 14 maj? Känns verkligen som att någon blivit alldeles utan rimlig reson och sans?
Eller är det ren slump att det blev just 14 maj?
Eller är det någon annan som ligger bakom och styrt dem båda, som så hatiskt utnyttjat just 14 maj och deras bröllopsdag och pushat på att denna måndag är perfekt, och SD och HD inte ens tänkte på att det var 14 maj och skulle förknippa dom med deras bröllopsdag? En riktigt väl planering av någon i så fall som anstiftare som utnyttjat både SD och HD situation som tredje person, för sina egna syften?

Jag har hela tiden trott att SD mördade LW i någon form av bråk som urartade. SD har tidigare hotat och försökt kontrollera LW, typiskt svartsjukebeteende. Kanske var det Norgeresan eller att LW nobbade honom som gjorde att han tappade kontrollen och slog ihjäl henne. Vet från säkra källor att han har ett udda och gränslöst sätt/personlighet med lite narcissistiska drag. Att han skulle vara en svartsjuk och hetlevrad person som skulle kunna tappa fattningen har jaglätt att se framför mig. Men nu när HD är gripen undrar man hur allt hänger ihop... Har fortfarande svårt att tro att HD var inblandad i själva mordet men nu undrar man ju verkligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Den fanns på VLT och den skulle vara öppen till 20:51. Den finns inte där idag. Jag har dock hela texten sparad.

Länken var: https://www.na.se/artikel/vittne-till-dramatiska-gripandet-var-granne-gjorde-motstand-skrek-och-forsokte-komma-undan#mer-i-sto ry

Men den är nu död.
Du skriver VLT men hänvisar till NA... är det något jag inte fattar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Hur kan flera här komma med dessa kommentarer? Fullständigt otänkbart. Den som blir mördad skriker alltså inte utan det gör den som mördar eller ser på?

Med det kraftiga våldet mot huvudet som vi iofs inte vet om det stämmer...men är det sant så är det möjligt...

Skriken började enligt daalans 23.30.
SD hade sista kontakt med LW 23.34.

Ponera att de stod vid planket och HD blev i sista stund rädd och skrek för full hals för att stoppa honom men SD ringde ändå LW och bad henne komma ut och de fortsatte sen enligt planerna?
Då stämmer skriken 23.30. Fast det inte var LW först. Hon skrek säkert också förstås..
Citera
2019-08-29, 08:53
Medlem
Citat:
Med det kraftiga våldet mot huvudet som vi iofs inte vet om det stämmer...men är det sant så är det möjligt...

Ponera att de stod vid planket och HD blev i sista stund rädd och skrek för full hals för att stoppa honom men SD ringde ändå LW och bad henne komma ut och de fortsatte sen enligt planerna?
Då stämmer skriken 23.30. Fast det inte var LW först. Hon skrek säkert också förstås..
SD hade sista kontakt med LW 23.34...? Var får du det ifrån?
Citera
2019-08-29, 08:53
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Du skriver VLT men hänvisar till NA... är det något jag inte fattar?

Okay, de är samma tidningar. De samkör mycket. VLT har betydligt färre artiklar om fallet dock. Och ändrar oftast 45-åringen till "den 45-åriga före detta västeråsaren".

Den försvunna artikel var NA´s artikel nummer 121 enligt journalisten.
Citera
2019-08-29, 08:56
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Betänk det jag skrev tidigare: Jag har svårt att tro att en person som blir attackerad så svårt kan skrika så intensivt och inden utsträckningen som vittnen anger.
Underlig slutsats.
Det finns väl ingen annan än den som blir brutalt attackerad som har anledning att skrika så intensivt som daalans vittnesmål rysligt trovärdigt beskrev.
Citera
2019-08-29, 09:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Polisen hade ett uppdrag att hämta Hanna Davidsson till förhör. Hon gör motstånd, skriker och vill inte följa med. Då sätter polisen bojor på henne. Hon inser att slaget är över.

Det kan ju hända att det hela började lugnt, dvs polisen säger till henne att de ska hämta henne till förhör. Hon kanske inte börjar med att skrika direkt, utan kanske säger att hon inte kan, vill eller tänker följa med, vilket iofs är mycket anmärkningsvärt i den situation som hon befinner sig i.

Det kan förstås vara så att hon tror att hon kan förhandla på något sätt, att hon är på väg till jobbet och typ tycker att hon kan komma efter jobbet eller att hon måste göra några saker först.
Polisen måste ändå ha tydligt visat/uttalat att detta inte är förhandlingsbart.

Jag kan bara se två alternativ:
- att hon är skyldig till något och/eller vet
- eller att hon är på branten av ett psykbryt

Kanske båda delarna.
Citera
2019-08-29, 09:03
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
NA artikel idag. Stängdes efter 07:00.

Citat:
Lena Wesströms mamma om nya utvecklingen i mordutredningen: "Vi vill ha ett avslut"

Citat:
– Det är skönt att det händer något, att det går framåt. Man har det med sig hela tiden, säger Gun Johansson.

https://www.na.se/artikel/lena-wesstroms-mamma-om-nya-utvecklingen-i-mordutredningen-vi-vill-ha-ett-avslut
Citera
2019-08-29, 09:14
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

23:34 var väl inte rätt klockslag för sista kontakt mellan SD och LW. Det var väl någon gång efter 22?
Citera
2019-08-29, 09:16
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det är ju skillnad på skrik i dödsångest och andra. Vi bör lita på Dalaan i det här fallet. Jag tror att BO försökte kämpa sig fri och började skrika så snart hon förstod att det var allvar.
Det tror jag med.
Citera
2019-08-29, 09:18
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men betänk.
Vi är fler som spekulerat i att det eventuellt kan vara en kvinnlig mördare och om det var SD som höll fast LW där bakom planket och HD som slog så är det mycket troligt att HD skriker av totalt raseri när hon slår BO sönder och samman.
Inte konstigt alls.
Jo det är otroligt konstigt. Vill man påkalla uppmärksamhet när man mördar någon? Då borde detta par också gått till polisen och erkänt om man så gärna vill åka fast.
Citera
2019-08-29, 09:19
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det kan ju hända att det hela började lugnt, dvs polisen säger till henne att de ska hämta henne till förhör. Hon kanske inte börjar med att skrika direkt, utan kanske säger att hon inte kan, vill eller tänker följa med, vilket iofs är mycket anmärkningsvärt i den situation som hon befinner sig i.

Det kan förstås vara så att hon tror att hon kan förhandla på något sätt, att hon är på väg till jobbet och typ tycker att hon kan komma efter jobbet eller att hon måste göra några saker först.
Polisen måste ändå ha tydligt visat/uttalat att detta inte är förhandlingsbart.

Jag kan bara se två alternativ:
- att hon är skyldig till något och/eller vet
- eller att hon är på branten av ett psykbryt

Kanske båda delarna.
Polisen ringer aldrig innan de ska hämta någon. De åker och söker upp den som ska in och beordrar denne att följa med.
Sätter de sig i motvärn gör polisen som de gjorde igår. Jag tror på alt 1 i din ”lista”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in