Citat:
Ja Philomena man tänker att hatet började gro efter fika samtalet mellan de båda kvinnorna, men om hon redan visste om sen länge var det nog inte själva vissheten om otroheten. Tänker att det kan varit vissheten att det var kärlek det handlade om och att Stefan och Lena planerade en framtid tillsamman som kan fått hatet att just börja gro?
Ett sånt kraftfullt galet hat att unfriendningarna var tvunget för att lugna
HD? För SD och LW fortsatte ändå att träffas, i smyg.
Problemen blev nog gigantiska för SD tänker jag, frågan är om han blev medsjuk av sympati pga dåligt samvete eller om HD fick hjälp av ytterligare någon? Att välja datum 14 maj känns symboliskt men att SD och HD skulle skiljas utan förlängd betänketid får inte mig att tänka att de ville börja om? SD var dessutom den som lämnade in skilsmässoansökan?
Gjorde LW plötsligt slut så därför det blev 14 maj? Känns verkligen som att någon blivit alldeles utan rimlig reson och sans?
Eller är det ren slump att det blev just 14 maj?
Eller är det någon annan som ligger bakom och styrt dem båda, som så hatiskt utnyttjat just 14 maj och deras bröllopsdag och pushat på att denna måndag är perfekt, och SD och HD inte ens tänkte på att det var 14 maj och skulle förknippa dom med deras bröllopsdag? En riktigt väl planering av någon i så fall som anstiftare som utnyttjat både SD och HD situation som tredje person, för sina egna syften?
Ett sånt kraftfullt galet hat att unfriendningarna var tvunget för att lugna
HD? För SD och LW fortsatte ändå att träffas, i smyg.
Problemen blev nog gigantiska för SD tänker jag, frågan är om han blev medsjuk av sympati pga dåligt samvete eller om HD fick hjälp av ytterligare någon? Att välja datum 14 maj känns symboliskt men att SD och HD skulle skiljas utan förlängd betänketid får inte mig att tänka att de ville börja om? SD var dessutom den som lämnade in skilsmässoansökan?
Gjorde LW plötsligt slut så därför det blev 14 maj? Känns verkligen som att någon blivit alldeles utan rimlig reson och sans?
Eller är det ren slump att det blev just 14 maj?
Eller är det någon annan som ligger bakom och styrt dem båda, som så hatiskt utnyttjat just 14 maj och deras bröllopsdag och pushat på att denna måndag är perfekt, och SD och HD inte ens tänkte på att det var 14 maj och skulle förknippa dom med deras bröllopsdag? En riktigt väl planering av någon i så fall som anstiftare som utnyttjat både SD och HD situation som tredje person, för sina egna syften?
Jag har hela tiden trott att SD mördade LW i någon form av bråk som urartade. SD har tidigare hotat och försökt kontrollera LW, typiskt svartsjukebeteende. Kanske var det Norgeresan eller att LW nobbade honom som gjorde att han tappade kontrollen och slog ihjäl henne. Vet från säkra källor att han har ett udda och gränslöst sätt/personlighet med lite narcissistiska drag. Att han skulle vara en svartsjuk och hetlevrad person som skulle kunna tappa fattningen har jaglätt att se framför mig. Men nu när HD är gripen undrar man hur allt hänger ihop... Har fortfarande svårt att tro att HD var inblandad i själva mordet men nu undrar man ju verkligen.