2019-08-29, 09:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Märkligt agerat av NA att plocka bort artikeln om Hannas gripande.
Är det feministmaffian på redaktionen som vill skydda en syster i nöd?

Kanske NAs chefsredaktör tyckte att rubriken var alltför färgad av känslor?
Jag reagerade själv på det sätt den skrevs på.

Jag har ändå fått en uppfattning av NA att den ska försöka ge något mer saklig information, inte rubriker som påminner om det som kvällspressen smäller upp.
Citera
2019-08-29, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Jag tar MV för mycket trovärdig och har inte läst att hen skulle spridit falska uppgifter.
Men du kan ha rätt jag har ingen aning. Tycler dock det har dröjt väldigt länge i så fall om de redan under förhören misstänkte att HD var inblandad men låtit henne gå fri i över 1 år.

Jag vill betona att jag inte på något sätt ifrågasätter MVs trovärdighet. Men hen skrev som sagt själv att hen eventuellt spridit desinformation i "gott syfte" som jag tolkar det. Vilket jag inte säger något om, vi som står vid sidan om och varken har inside information eller är inblandade på annat sätt, vi får ta de "smulor" vi får. Om någon med insyn eller till och med deltar i utredningen fiskar efter information här, planterar små beten för att lösa några knutar eller enligt ovan som kan bidra till att fallet löses så är det fine för mig. Men jag håller med om den långa tiden gör att det blir lite orimligt.
Citera
2019-08-29, 09:47
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Du som utger dig för att vara juridikexpert, kan de ha gripit HD på helt lösa grunder för att få henne att snacka?
Hon tror att hon är anhållen för delaktighet i mord och då inser hon att hon måste säga sanningen?
Har utrederna laglig rätt att göra så för att komma åt SD?

Säger inte att så är fallet men undrar bara?
Lösa grunder och laglig rätt?
Åkl jobb är att lösa mordet. Om HD kan misstänkas varit delaktig mordet så kan HD självfallet anhållas som skäligen misstänkt. Rollfördelningen SD vs HD behöver inte vara klarlagd.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-29 kl. 09:52.
Citera
2019-08-29, 09:48
Medlem
Det skulle vara intressant om Potomac kan kommentera senaste dygnets händelse.
Hen påstår ju att HD är klippan på deras arbetsplats.
Citera
2019-08-29, 09:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vad jag menade är att de går "pang på rödbetan" och säger att HD har medverkat i dådet, inte skyddande av brottsling utan helt kallt säger att hon har varit delaktig i mordet.

Det kunde ju ha funnits en hel drös med mindre allvarliga saker hon kunnat anklagas för men de går "all in" liksom.

Du kan ju i princip ha hur många som helst misstänkta för samma brott så det är ju inget problem, det var bara rubriceringen på vad de anser vara HD,s delaktighet jag undrade över.

Ok, tack, förstår.
Ja, nu får man ännu mer att tänka på.

Det kan ju inte räcka med att SD pekar ut henne.
Något mer borde de ha.
Och enligt Neverworld så är det inte nytt att man tittat åt hennes håll.

Så vad kan det vara?
Vem var det som sa avlyssning?

Men om det är något hon har sagt i mobil eller någon annanstans, borde det väl ändå vara till SD?
Då borde de väl ha tagit in henne på amma gång som honom?

Jag kan bara inte tro att hon är så oförsiktig att hon pratar med en tredje person.

Jag vet verkligen inte vad jag ska tro om detta.
Citera
2019-08-29, 09:51
Medlem
GmbHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Det skulle vara intressant om Potomac kan kommentera senaste dygnets händelse.
Hen påstår ju att HD är klippan på deras arbetsplats.

Var jobbar hon?
Citera
2019-08-29, 09:53
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Vet du ifall datumet var 14 maj 2008?

SD och HD gifte sig:

2008-08-22

Skilsmässan gick igenom:

2019-01-25

Detta enligt folkbokföringen.
Citera
2019-08-29, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Märkligt agerat av NA att plocka bort artikeln om Hannas gripande.
Är det feministmaffian på redaktionen som vill skydda en syster i nöd?

Bra, tycker jag. Den var knappast pressetisk. Gissar ansv utgivarens Röda penna var i farten.
Citera
2019-08-29, 09:57
Medlem
Citat:
Detta förbryllar mig med. Som du skriver, enligt MV så var HD i förhör helt oförstående till anklagelserna mot SD. Spelade hon teater så bra? Hur många kan, efter att ev ha varit delaktig i ett mord ge ett ärligt intryck av att inte veta något alls? Om utredarna redan då såg att hon dolde något borde hon inte anhållits redan då? Detta går inte ihop!

Vårdpersonal kan och ska i många lägen kunna hålla masken och även kontrollera det icke-verbala, vad man förmedlar med kroppen. Så jag kan tro att SysterHax/Hinse kan ge ett trovärdigt intryck initialt. Sen tror jag inte hon klarar en mer noggrann granskning vilket jag hoppas hon utsätts för nu. Så vi alla kan få klarhet.
Citera
2019-08-29, 09:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Tillägg: Det är inga yrkesmördare vi pratar om utan vanliga Svenssons som troligtvis aldrig suttit i ett polisförhör innan. Dessutom kanske de dagarna innan begått ett brutalt mord. Den ekvationen går inte ihop för mig. Att HD i förhör gav ett ärligt intryck av att inte veta något alls!

Exakt.
Från att ha deltagit i ett mord, mycket brutalt sådant också, till att sitta och verka HELT ovetande.

Medan den andre parten, SD direkt verkar misstänkt då han "slirar på sanningen" så att flaggorna går högt i topp i polishuset. Och mer sådant blev det. Han som gått runt och betett sig på sätt som får en att dra slutsatser av minst drag av narcissism, han fixar inte det.

HD däremot skulle "fixa" allt, utan anmärkning.

Särskilt märkligt skulle det ju vara om HD skulle ha skrikit i flera minuter vid dådet. Hon klarar av förhören galant?
Citera
2019-08-29, 09:58
Medlem
SloppySecondss avatar
Angående "pang på rödbetan" det brukar väl vara långt mellan ord till handling ?
Tror inte det finns en simpel förklaring här.

Länk: Livsstilskriminalitet
Citera
2019-08-29, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GmbH
Var jobbar hon?
USÖ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto