2019-08-29, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Betänk det jag skrev tidigare: Jag har svårt att tro att en person som blir attackerad så svårt kan skrika så intensivt och inden utsträckningen som vittnen anger.

"Attackerad så svårt" vet du hur det gick till? Har du erfarenhet av liknande attacker? Har du nånsin hört en människa skrika panikslagen av rädsla/skräck? Så länge det finns liv och luft i lungor kan man skrika.
Citera
2019-08-29, 09:22
Medlem
Champagneoclocks avatar
Märkligt agerat av NA att plocka bort artikeln om Hannas gripande.
Är det feministmaffian på redaktionen som vill skydda en syster i nöd?
Citera
2019-08-29, 09:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det är ju skillnad på skrik i dödsångest och andra. Vi bör lita på Dalaan i det här fallet. Jag tror att BO försökte kämpa sig fri och började skrika så snart hon förstod att det var allvar.

Nu finns det snart ingenting som förvånar mig längre i det här fallet, men jag håller med dig.
Tror att det är skillnad på dödsskrik och skrik av förskräckelse.
Två olika skrik från två personer, borde man inte höra det?

Och att LW skulle varit helt tyst låter för otroligt.

Nu utesluter jag inte längre helt att HD skulle kunnat ha varit med ner till LW, kanske ditlurad men helt ovetande om vad som skulle hända. Men OM hon skulle ha skrikit på den nivån så att det går att jämföra med dösångest, hur kan hon ha hållit ihop utåt så att det inte har märkts?

Fr a hur har hon kunnat hålla ihop i förhör så att hon enligt MV absolut inte verkade tro att SD var skyldig och att MV skulle bli väldigt förvånad om hon visste något?

Jag väntar och ser vad som händer innan jag tror att hon är delaktig.
Citera
2019-08-29, 09:23
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Idag bör man följa:

P4 Örebro: https://sverigesradio.se/orebro

SVT Örebro: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/

NA´s alla 122 artiklar ligger här: https://www.na.se/artikel/ytterligare-en-person-anhallen-misstankt-for-mordet-pa-lena-wesstrom-lamnar-inga-fler-uppgifter#mer- i-story

VLT´s alla 19 artiklar ligger här: https://www.vlt.se/artikel/ex-vasterasarens-fore-detta-hustru-anhallen-misstankt-for-hjarstamordet

Fler tips?

Mvh
/FS
Citera
2019-08-29, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ms.Charlotte
Någonting är det. HD har varit obehagligt oberörd efter allt. Är inte helt övertygad om att SD lurat henne, då HD är duktig på konspiration och manipulation. Hon har många kvaliteter.

Känner du Hanna?
Citera
2019-08-29, 09:25
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock

Skriv till journalisten och fråga! eva.ejdeholt@mittmedia.se var det som hade skrivit den artikel som blev borttagen.

Mvh
/FS
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Polisen ringer aldrig innan de ska hämta någon. De åker och söker upp den som ska in och beordrar denne att följa med.
Sätter de sig i motvärn gör polisen som de gjorde igår. Jag tror på alt 1 i din ”lista”.

Någonting anser ju polis och åklagare att HD gjort eller vet, lite märkligt med rubriceringen "skäligen misstänkt för mord", det snävar ju ner alternativen för hennes inblandning rejält.

Vi får nog beräkna om våra antaganden för när åtal kan väckas, HD blev ju hastigt och lustigt en ny parameter i ekvationen, ska hon också åtalas så lär åtalet dröja.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Polisen ringer aldrig innan de ska hämta någon. De åker och söker upp den som ska in och beordrar denne att följa med.
Sätter de sig i motvärn gör polisen som de gjorde igår. Jag tror på alt 1 i din ”lista”.

Att de ringer innan menade jag inte. Tänkte att de var på plats för att hämta henne.
Du tror att hon är skyldig på något sätt?
Eller bara att hon vet något?
Citera
2019-08-29, 09:26
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Hahaha härligt Champagne
Mycket märkligt. Artikeln var väl lite för sann för NA ?
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-29 kl. 09:29.
Citera
2019-08-29, 09:29
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu finns det snart ingenting som förvånar mig längre i det här fallet, men jag håller med dig.
Tror att det är skillnad på dödsskrik och skrik av förskräckelse.
Två olika skrik från två personer, borde man inte höra det?

Och att LW skulle varit helt tyst låter för otroligt.

Nu utesluter jag inte längre helt att HD skulle kunnat ha varit med ner till LW, kanske ditlurad men helt ovetande om vad som skulle hända. Men OM hon skulle ha skrikit på den nivån så att det går att jämföra med dösångest, hur kan hon ha hållit ihop utåt så att det inte har märkts?

Fr a hur har hon kunnat hålla ihop i förhör så att hon enligt MV absolut inte verkade tro att SD var skyldig och att MV skulle bli väldigt förvånad om hon visste något?

Jag väntar och ser vad som händer innan jag tror att hon är delaktig.

Detta förbryllar mig med. Som du skriver, enligt MV så var HD i förhör helt oförstående till anklagelserna mot SD. Spelade hon teater så bra? Hur många kan, efter att ev ha varit delaktig i ett mord ge ett ärligt intryck av att inte veta något alls? Om utredarna redan då såg att hon dolde något borde hon inte anhållits redan då? Detta går inte ihop!
Citera
2019-08-29, 09:30
Medlem
Citat:

SysterHinse...
Citera
2019-08-29, 09:30
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Inte så konstigt egentligen då den inte var direkt sakligt formulerad. Ganska snaskig text faktiskt. Obs, det betyder inte att jag inte är mycket nöjd med gripandet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in