2019-08-29, 01:08
Medlem
Är Inte förvånad alls att även HD nu blivit anhållen då jag tidigt i tråden misstänkte att hon kunde vara insyltad, och skrikandet vid gripandet förstärker den teorin. Vilken vettig moder ställer till med en sådan scen inför sina barn (och grannar), det beteendet tyder inte direkt på oskuld enligt min bok.
Hon kunde lugnt följt med polisen till förhöret utan detta mentala sammanbrott om hon vore oskyldig.
Nej, nog är paret D*vidsson både rökta, kokta, stekta och grillade.
Tycker dock synd om alla inblandade barn
Citera
2019-08-29, 01:08
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
14 maj 2008 var en onsdag. Gifter man sig på onsdagar?
(menar inte att ifrågasätta ditt goda inlägg)

Lite underligt men baserar det utifrån att Strofs uppgift (se tidigare inlägg från hen idag) är korrekt.

SD och HD var enligt SDs egen utsaga (framkommet i tråden) uttalad ateist. Kanske betydde ritualen inte så mycket som vid religiöst kyrkobröllop? Vet inte om de gifte sig traditionellt med bröllopsfest eller bara i all enkelhet med två vittnen som juridisk praktikalitet. Tror att någon skrev att det blev strul med ordinarie vigselförrättare och att de därför vände sig till grannen LW som de visste var pastor. Ni som minns rätta mig gärna om jag har fel.

Edit: ser nu vid en sökning igen i tråden att Miridijul66 postat andra uppgifter om vigseln och förlagt den till 2011-2012 okänt datum, dvs ej angivet. Expressen skriver dock 2008 och även Crystalclouded som ju är en fena på att gräva fram datum och ha koll!
Senast redigerad av Philomena 2019-08-29 kl. 01:26.
Citera
2019-08-29, 01:09
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Kanske inte nödvändigtvis en symbolik från makarna D's sida, utan eventuellt att någonting bara brast för HD den dagen. Så hade hon nog inte tänkt sig att äktenskapet skulle ha blivit - särskilt inte på sin 10-åriga bröllopsdag. Jag tänker på hennes kommentar från veckan innan att "livet kunde varit annorlunda med andra förutsättningar". Det skulle kunna innebära att HD mycket väl kan vara GM, ett möte eller konfrontation mellan henne och LW som spårade ur.

Ja, tänkte att den dagen kunnat vara extra ömtålig för henne om något skedde just då.
Citera
2019-08-29, 01:11
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Är Inte förvånad alls att även HD nu blivit anhållen då jag tidigt i tråden misstänkte att hon kunde vara insyltad, och skrikandet vid gripandet förstärker den teorin. Vilken vettig moder ställer till med en sådan scen inför sina barn (och grannar), det beteendet tyder inte direkt på oskuld enligt min bok.
Hon kunde lugnt följt med polisen till förhöret utan detta mentala sammanbrott om hon vore oskyldig.
Nej, nog är paret D*vidsson både rökta, kokta, stekta och grillade.
Tycker dock synd om alla inblandade barn

Fundering: varför skrika om man hämtas till förhör bara? HD var väl inte anklagad då?
Citera
2019-08-29, 01:14
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
LW vigde dessutom HD och SD 2008.

Ingen i ”kvartetten” verkar ha känt sig outhärdligt obekväm med att bo kvar i området efter avslöjandet om LW och SD:s relation, känns det som.

Ja, har UW och SD något gemensamt intresse månntro?

Vet du ifall datumet var 14 maj 2008?
Citera
2019-08-29, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Han har omöjligen häktats i sin frånvaro. Däremot anhölls han i sin frånvaro men tiden börjar ticka först när han "haffas" fysiskt, alltså blir frihetsberövad.

Jag vill påstå att det är fredag kl 12 som är deadline. Man brukar prata om 72 timmar max, i lagspråk säger man dock "senast klockan 12 den tredje dagen efter anhållandet". Första dagen efter anhållandet blir onsdag, andra dagen torsdag och tredje dagen fredag.

Jag tror att det är i dag som gäller, den tredje dagen.
Dom plockade in honom på Tisdagen, Onsdagen och Torsdagen som dag tre.

Jag är inte tvärsäker, utan jag tror att det är så.
Citera
2019-08-29, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Lite underligt men baserar det utifrån att Strofs uppgift (se tidigare inlägg från hen idag) är korrekt.

SD och HD var enligt SDs egen utsaga (framkommet i tråden) uttalad ateist. Kanske betydde ritualen inte så mycket som vid religiöst kyrkobröllop? Vet inte om de gifte sig traditionellt med bröllopsfest eller bara i all enkelhet med två vittnen som juridisk praktikalitet. Tror att någon skrev att det blev strul med ordinarie vigselförrättare och att de därför vände sig till grannen LW som de visste var pastor. Ni som minns rätta mig gärna om jag har fel.

Visst, förstår att du utgår från tidigare uppgift/Strof. Fast var kommer eg årtalet (2008) ifrån, är det bekräftat?
Ja kanske var det inte så viktigt för dem var/hur etc de gifte sig. Alltså inte så viktigt att det var 'traditionellt'.
Tror det var vid ett annat tillfälle som LW fick hoppa in som ersättare, är ej säker.

Citat:
Fundering: varför skrika om man hämtas till förhör bara? HD var väl inte anklagad då?

Men de åkte väl dit för att gripa henne och göra husis, inte bara för att höra henne upplysningsvis?
Citera
2019-08-29, 01:37
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Visst, förstår att du utgår från tidigare uppgift/Strof. Fast var kommer eg årtalet (2008) ifrån, är det bekräftat?
Ja kanske var det inte så viktigt för dem var/hur etc de gifte sig. Alltså inte så viktigt att det var 'traditionellt'.
Tror det var vid ett annat tillfälle som LW fick hoppa in som ersättare, är ej säker.

Men de åkte väl dit för att gripa henne och göra husis, inte bara för att höra henne upplysningsvis?

Datum 14/5 från Strof nu idag.

Årtal 2008 från Cloudedcrystals gamla inlägg i tråden samt Expressen som
hänvisar till utdrag från Skatteverket.

I en tidig artikel som postades idag stod det att en person (som snabbt i tråden identifierades som HD) hämtades till förhör i samband med husrannsakan.

I en senare artikel angavs att personen ifråga hade anhållits efter att förhör genomförts.

Detta som jag fattat det från dagens strida ström av inlägg och länkar. Sedan kan ju polisen haft den dolda intentionen att anhålla från start men av media framkom först hämtande till förhör, därefter anhållan.
Senast redigerad av Philomena 2019-08-29 kl. 01:39.
Citera
2019-08-29, 01:39
Medlem
T34Panzers avatar
.
SAMMANSTÄLLNING AV SD’s UTTALANDEN

Rosenrasande1 6/7
"Han har sagt till folk i sin omgivning att de "bara har" anmälningarna och att de bråkat (när framkom ej) har jag hört från en av de personerna i hans omgivning."
Källa: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

sommarljum 6/7:
"Jag har också hört från gemensamma vänner att SD sagt att polisen inte har något att komma med. [...]"
Källa: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citat:
Sh.Holmes 25/6
SD tycker det är extremt jobbigt att vara misstänkt och känner att de flesta tror han är skyldig. En del påhopp men det har drabbat honom personligen vad jag vet, inte hans familj. SD tror själv att mordet aldrig kommer bli uppklarat och har även uttryckt en önskan att få gå på LW´s begravning. Dock har han förstått mycket tydligt att han inte alls är välkommen där.. milt sagt.
Citera
2019-08-29, 01:46
Medlem
Citat:

En diskussion kanske utbröt

Hon sa att hon inte kunde
polisen sa att hon var tvungen
hon vägrade (som ett tjurigt barn).
polisen tog fram bojorna
Hon protesterade ljudligt när hon bojades och
fördes till bilen

Varför hon inte bara följde med väcker förstås frågor?
Citera
2019-08-29, 01:57
Medlem
Citat:
Datum 14/5 från Strof nu idag.

Årtal 2008 från Cloudedcrystals gamla inlägg i tråden samt Expressen som
hänvisar till utdrag från Skatteverket.

I en tidig artikel som postades idag stod det att en person (som snabbt i tråden identifierades som HD) hämtades till förhör i samband med husrannsakan.

I en senare artikel angavs att personen ifråga hade anhållits efter att förhör genomförts.

Detta som jag fattat det från dagens strida ström av inlägg och länkar. Sedan kan ju polisen haft den dolda intentionen att anhålla från start men av media framkom först hämtande till förhör, därefter anhållan.

Tackar f svar. Såg 2008 från Cloudys inlägg efter att jag frågat.

Tror ändå att de formellt grep HD. Grundar antagandet på att de även gjorde husrannsakan. Dessutom bojade de enligt uppgift HD. Tror inte att de skulle göra så om de inte även tagit beslut att gripa henne.
Den normala 'gången' är ju gripen, anhållen, häktad.
Citera
2019-08-29, 05:57
Medlem
Citat:
14 maj 2008 var en onsdag. Gifter man sig på onsdagar?
(menar inte att ifrågasätta ditt goda inlägg)

2010
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in