2019-08-29, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Inte så konstigt egentligen då den inte var direkt sakligt formulerad. Ganska snaskig text faktiskt. Obs, att jag tycker det betyder inte att jag inte är mycket nöjd med gripandet!

Kanske grannen/källan bett att den dras tillbaka?
Citera
2019-08-29, 09:33
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Kanske grannen/källan bett att den dras tillbaka?
Det är möjligt då grannen uttryckte otrygghet. Sanslös historia detta.
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Inte så konstigt egentligen då den inte var direkt sakligt formulerad. Ganska snaskig text faktiskt. Obs, att jag tycker det betyder inte att jag inte är mycket nöjd med gripandet!
På vilket sätt var den inte sakligt formulerad och på vilket sätt är texten ”snaskig”?
Jag uppfattar absolut inte ditt inlägg som att du inte är positiv till utvecklingen.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Någonting anser ju polis och åklagare att HD gjort eller vet, lite märkligt med rubriceringen "skäligen misstänkt för mord", det snävar ju ner alternativen för hennes inblandning rejält.

Vi får nog beräkna om våra antaganden för när åtal kan väckas, HD blev ju hastigt och lustigt en ny parameter i ekvationen, ska hon också åtalas så lär åtalet dröja.

Förklara för en icke juridiskt insatt person som jag, hur du menar.

Sd var ju skäligen misstänkt i 1,5 år, nu på sannolika.
Varför snävar rubriceringen skäligen ner alternativen för HDs inblandning?

Kan inte två personer vara misstänkta för ett och samma mord?
Citera
2019-08-29, 09:34
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Detta förbryllar mig med. Som du skriver, enligt MV så var HD i förhör helt oförstående till anklagelserna mot SD. Spelade hon teater så bra? Hur många kan, efter att ev ha varit delaktig i ett mord ge ett ärligt intryck av att inte veta något alls? Om utredarna redan då såg att hon dolde något borde hon inte anhållits redan då? Detta går inte ihop!

Tillägg: Det är inga yrkesmördare vi pratar om utan vanliga Svenssons som troligtvis aldrig suttit i ett polisförhör innan. Dessutom kanske de dagarna innan begått ett brutalt mord. Den ekvationen går inte ihop för mig. Att HD i förhör gav ett ärligt intryck av att inte veta något alls!
Citera
2019-08-29, 09:34
Medlem
Citat:
Detta förbryllar mig med. Som du skriver, enligt MV så var HD i förhör helt oförstående till anklagelserna mot SD. Spelade hon teater så bra? Hur många kan, efter att ev ha varit delaktig i ett mord ge ett ärligt intryck av att inte veta något alls? Om utredarna redan då såg att hon dolde något borde hon inte anhållits redan då? Detta går inte ihop!

MV har ju antytt att hen kanske har spridit desinformation för utredningens skull s a s. Kan det vara så att hen skrivit så för att (anhängare till) HD skulle slappna av? I själva verket kanske de haft extra span på HD sedan dess/hela tiden?
Citera
2019-08-29, 09:35
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Hon är helt enkelt duktig på att ljuga.. Yrkeskriminell troligtvis.
Citera
2019-08-29, 09:36
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
MV har ju antytt att hen kanske har spridit desinformation för utredningens skull s a s. Kan det vara så att hen skrivit så för att (anhängare till) HD skulle slappna av? I själva verket kanske de haft extra span på HD sedan dess/hela tiden?

Jag tar MV för mycket trovärdig och har inte läst att hen skulle spridit falska uppgifter.
Men du kan ha rätt jag har ingen aning. Tycler dock det har dröjt väldigt länge i så fall om de redan under förhören misstänkte att HD var inblandad men låtit henne gå fri i över 1 år.
Citera
2019-08-29, 09:38
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Förklara för en icke juridiskt insatt person som jag, hur du menar.

Sd var ju skäligen misstänkt i 1,5 år, nu på sannolika.
Varför snävar rubriceringen skäligen ner alternativen för HDs inblandning?

Kan inte två personer vara misstänkta för ett och samma mord?

Vad jag menade är att de går "pang på rödbetan" och säger att HD har medverkat i dådet, inte skyddande av brottsling utan helt kallt säger att hon har varit delaktig i mordet.

Det kunde ju ha funnits en hel drös med mindre allvarliga saker hon kunnat anklagas för men de går "all in" liksom.

Du kan ju i princip ha hur många som helst misstänkta för samma brott så det är ju inget problem, det var bara rubriceringen på vad de anser vara HD,s delaktighet jag undrade över.
Citera
2019-08-29, 09:38
Medlem
Citat:
Inte så konstigt egentligen då den inte var direkt sakligt formulerad. Ganska snaskig text faktiskt. Obs, det betyder inte att jag inte är mycket nöjd med gripandet!

Jag tänkte precis skriva något liknande. Om man jämför allt annat som är skrivet så har de hållit en helt annan profil tidigare. Å andra sidan kändes det lite befriande eftersom vi är många som vill veta just detaljer och omständigheter. De kunde ha skrivit samma sak men mer nedtonat - men när den ändå hade släppts igenom så kunde den gott ha fått ligga kvar.
Citera
2019-08-29, 09:39
Medlem
Addhocs avatar
Alla dessa förkortningar, jag blir förvirrad.
Jag är på det klara med vilka som avses när det står SD och HD, men vilka är alla andra? Nån förkortning innehållandes J och nån med M och eventuellt flera.
Citera
2019-08-29, 09:41
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Undrar vad du läser för sakligt . Telefonkatalogen?

Du som utger dig för att vara juridikexpert, kan de ha gripit HD på helt lösa grunder för att få henne att snacka?
Hon tror att hon är anhållen för delaktighet i mord och då inser hon att hon måste säga sanningen?
Har utrederna laglig rätt att göra så för att komma åt SD?

Säger inte att så är fallet men undrar bara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in