2019-08-28, 17:37
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteHolmes
Nej jag vet inte mer än att gripandet av Hanna gick lugnt till.

Jag och Sherlock tackar alla som kämpat för LW i denna tråd, och stort tack till er som delat med er av kunskap, ni vet själva vilka ni är. Sträck på er, Lena får nu upprättelse.

Jag kände inte Lena men hennes öde har berört mig. Jag läser och skriver ofta på fb, men detta har berört mig på ett nästan personligt sätt.

Jag hoppas att du och Holmes tar en tur till Lenas favoritplats (var det Falkberget det hette?), och då hälsar henne att vi är många som berörts och kämpat- om än via Internet - för att hon ska få upprättelse. ❤️
Senast redigerad av T34Panzer 2019-08-28 kl. 17:57.
Citera
2019-08-28, 17:38
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
Har hela tiden trott att någon annan än den tidigare mgm är skyldig till dödandet. Skall bli intressant att se vad som kommer fram. Misstänker mer och mer att min magkänsla varit rätt.

Du verkar ha missat att samma MGM är anhållen sannolika skäl så han lär inte vara oskyldig.
Citera
2019-08-28, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
Har hela tiden trott att någon annan än den tidigare mgm är skyldig till dödandet. Skall bli intressant att se vad som kommer fram. Misstänker mer och mer att min magkänsla varit rätt.

Trots all han som i nuläget har sannolika skäl på sig och hon bara skäligen.
Citera
2019-08-28, 17:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
SD har inga skrupler så jag är inte förvånad om han i detta läge skyller på andra, HD utgör inget undantag. Han skyddar ingen bortsett från sig själv.
Han har säkert haft flertal tillfällen att placera ut känsliga föremål på listiga ställen som kan indikera att HD själv dolt dom. Tror "offerkoftan" är ett bekvämt plagg på honom. Sett många exempel på det hos fega gärningspersoner. Men den kunskapen besitter även de rutinerade Utredarna i riklig grad. Men dom måste utreda allt han påstår för att kunna avfärda det. Många kommer att råka ut för liknande gissar jag. Han ljuger och fuskar med bekvämlighet.

Ja.
Jag tycker mig se en sådan typ av personlighet.
Och jag litar på MV omdöme när han påstod att man kunde jmf mgm med Johanna Möller eller Knutbypastorn.

Kan hända att han tvingat HD till att göra något som att gömma ett mordvapen eller liknande. Om de inte gjort husrannsakan tidigare kanske det legat något där hela tiden? Eller så har han platerat något där efteråt?

Nu snurrar det i mitt huvud. Jag har helt enkelt svårt att tro att hon varit med frivilligt.
Men i den här tråden är fler konstigheter än jag sett någon gång tidigare eller hört talas om i Sverige.
Citera
2019-08-28, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Stackars barn säger jag också!
Det här är ju inte klokt.

Hur ska det sluta?
Men jag tycker att mgm är så skum, så jag litar inte på honom ett skvatt.

Vem vet vad han har hittat på...
Är det här hans Ess i rockärmen?
Eller är det på "riktigt".

Jag är fortfarande lite omtumlad av dagens händelse. Hoppas polisen följer upp detta med förhör av "intressanta" vittnen. Hur reagerar dom nu?

Det vore intressant att överhöra alla diskussioner som nu startat runt om i Örebro? Det surrar väl som i ett getingbo, kan jag tro?
Citera
2019-08-28, 17:42
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja.
Jag tycker mig se en sådan typ av personlighet.
Och jag litar på MV omdöme när han påstod att man kunde jmf mgm med Johanna Möller eller Knutbypastorn.

Kan hända att han tvingat HD till att göra något som att gömma ett mordvapen eller liknande. Om de inte gjort husrannsakan tidigare kanske det legat något där hela tiden? Eller så har han platerat något där efteråt?

Nu snurrar det i mitt huvud. Jag har helt enkelt svårt att tro att hon varit med frivilligt.
Men i den här tråden är fler konstigheter än jag sett någon gång tidigare eller hört talas om i Sverige.

Jag har också svårt att tro att hon är inblandad! Håller med ang SD:s personlighet. Har hon varit tvingad till något och kanske tom vara delaktig i mordet? Eller har SD nu anklagat HD för mordet? Det blir bara värre och värre och konstigare än man trodde var möjligt. Endast för deras barns skull hoppas jag hon är oskyldig.
Citera
2019-08-28, 17:44
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hmacy
Kan någon sammanfatta?

Läs Honan6 sammanfattning i den nedladdningsbara filen hon länkar till längst ned i sin signatur:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-08-28, 17:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Samma här! JM målade upp ett scenario med en medhjälpare och en GM, men inga ledtrådar till varför hen tänkte så. Jag trodde inte ens HD ljög, men det var märkligt att det blev sånt liv i tråden då hennes sjukskrivning t.ex. fördes på tal. Hoppas verkligen vi får klart för oss i FUP och rättegång vad som hände.
Fruktansvärt för barnen D detta.

OM, jag säger OM HD skulle bli åtalad och dömd, skulle ingen bli mer förvånad än jag. Och då får man ju också ändra inställning till JM.

Detta är fruktansvärt för barnen!
Jag hoppas vid min Gud att det är fel.

Vem tar hand om dom nu?
Och sedan, det orkar man ju inte ens tänka på....
Undrar om de vet något?
Citera
2019-08-28, 17:46
Medlem
Lonnrots avatar
SD o HD är ju formellt skilda så det ger kanske åkl lite större utrymme att ge sig på HD än tidigare. Anhållen på skälig misstanke efter förhör är väl lite klent ändå, i jämförelse med vem som knackade på hos SD i går morse. Även om man inte vill ha nåt av det på cv:t.

Jag är beredd att tro att det handlar om frukter som ska mogna och sånt där. Passande efter alla blommor o bin.
Citera
2019-08-28, 17:47
Medlem
Min teori: Hanna stämmer möte med Lena bakom planket. Hanna har med sig ett basebollträ och klappar till Lena så hon tuppar av. Hanna ringer till Stefan och säger att hon tror att Lena är död. Stefan kommer dit och gör slut på Lena.
Telefonkontakterna mellan Hanna - Lena och mellan Hanna – Stefan finns säkert i bevis.
Hanna blir dömd för misshandel och medverkan till mord. Stefan blir dömd för mord.
Bara en spekulation från mig.
Citera
2019-08-28, 17:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Viktig fråga! (tycker jag): SD sitter ju nu med totala restriktioner, kan åkl 'hindra' SD från att få info om att HD också är anhållen?
Kan åkl 'förbjuda' SD:s advokat att informera SD om det?

Annars är det ju snyggt spelat av polisen att inte plocka bägge samtidigt.

Men ÅK behöver väl inte informera SDs advokat om sådant? Det är ju förundersökningssekretess. Den gäller även mot advokaten.

Sedan är det väl en annan sak vad de gör sedan. Det kan ju användas i förhör mot respektive senare vad den ena har sagt/inte sagt.
Citera
2019-08-28, 17:51
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nej så funkar det inte. Även i detta land finns det gränser för vilka medvetna rättsövergrepp som man kan utföra.
Att gripa/anhålla någon för ett brott med livstid i straffskalan bara för att på så sätt hota/bluffa fram info är lite över gränsen för det realistiska.
Detta är inte bara någon 'teknikalitet'.
För att Åkl inte vill/kan avgöra exakt vem av paret D som gjort vad vid anhållandet skulle hon begå ett rättsövergrepp. Hur kan du få det till rättsövergrepp får du nog förklara.

Rubriceringen används inte sällan för att få befogenheter som ex , är LW försvann och rubriceringen människorov användes för att få tillgång till dom misstänktes bostäder. Märk väl INTE för att någon misstänktes för att kidnappat LW. Misstänkte du det var du nog ensam.
Att anhålla SD för människorov som gjordes initialt var enligt dig ett rättsövergrepp?
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-28 kl. 18:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in