2019-08-28, 17:20
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det är ju förbannat tragiskt om HD är inblandad, hur fan tänkte de isåfall, de har ju barn att sörja för.

Många barn i det här fallet som får sina liv förstörda - av infantila anledningar. Man blir mörkrädd.

Vi är många som har reagerat på att de
tycks strunta i barnen och bara vara ute
i skogen och leta burkar medan morfar
och mormor tagit hand om barnen.
Citera
2019-08-28, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hmacy
Kan någon sammanfatta?
Honan6 har en bra sammanfattning av vad som hänt fram till igår. Då greps SD anhållen på sannolika skäl och idag greps hans ex-fru HD anhållen skäligen misstänkt. Båda för mord.
SD finns det om i Honan6s sammanfattning. HD är sjuksköterska, mor till sin och SDs två gemensamma barn och begärde skilsmässa i mars 2018. Vi har antagit att det berodde på att SD avslöjats med att ha varit otrogen m BO i 6 år. Föräldrar på nära håll i Örebro som passat barnen mycket. Efter mordet har SD och HD börjat umgås allt mer med varandra.

Några i tråden har misstänkt HD men jag och flera andra är mycket förvånade. Inte för att vi visste mycket om henne eg. Det har förekommit hot i tråden då hon kommit på tapeten.
Alla väldigt inblandade i geocaching.
Citera
2019-08-28, 17:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Anhållen som skäligen misstänkt stod det, näst lägsta graden men det ger ju grönt ljus för en husis.

Nu går det undan.

Men jag har för mig att man kan göra en husrannsakan hos "annan" om det gäller allvarliga brott (fängelse över två år eller något sådant) om det finns skäl att tro att det kan vara nödvändigt för utredningens skull/ att det har med brottet att göra.

Har inte tid att kolla det nu.
Citera
2019-08-28, 17:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smarfor
HD som är förd till polishuset. Såg helt likgiltig ut vid gripandet.

Jag är helt mållös, mår illa...
Citera
2019-08-28, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men jag har för mig att man kan göra en husrannsakan hos "annan" om det gäller allvarliga brott (fängelse över två år eller något sådant) om det finns skäl att tro att det kan vara nödvändigt för utredningens skull/ att det har med brottet att göra.

Hon är skäligen misstänkt för mord enligt media.
Citera
2019-08-28, 17:28
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Spelar ju liksom ingen roll i det här läget, de har klippt HD som "skäligen misstänkt" och för göra vad fan de vill med hennes bostad och ägodelar, frågan kvarstår för mig, visserligen är det endast "skäligen misstänkt" de går på men varför har de inte dragit åt tumskruvarna tidigare på HD?

Den här misstanken kan knappast kommit upp igår liksom, den måste ha legat och grott ett bra tag.
Citera
2019-08-28, 17:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Svårt att återigen inte tänka på Monica Zetterlunds sång Trubbel. Verkar som att det kanske ändå var något sådant... kusligt.

Blir intressant att läsa om en dag men stackars barn om det nu visar sig att båda föräldrar är mördare.

Stackars barn säger jag också!
Det här är ju inte klokt.

Hur ska det sluta?
Men jag tycker att mgm är så skum, så jag litar inte på honom ett skvatt.

Vem vet vad han har hittat på...
Är det här hans Ess i rockärmen?
Eller är det på "riktigt".
Citera
2019-08-28, 17:33
Medlem
Citat:
Jag tappar hakan!
Vad kan de ha hittat?

Jag måste säga, att jag tror att SD har planterat in det, gömt det eller tvingat HD att ta hand om det!
Jag kan inte se henne som delaktig.

Den enda anledning till att hon skulle kunna ha gjort något är att han har tvingat henne.
Jag kan bara inte ta in det annars!
Precis min reaktion också. Min make påpekar att det finns ondska hos en del kvinnfolk också och att det inte bara är fördelat på männen... Som sagt hoppas jag att allt kommer fram i ljuset. Begripligt blir det väl aldrig. Vi vet fortfarande väldigt litet om HD. Och i stort sett allt om henne i tråden innehåller motsägelser.
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nej så funkar det inte. Även i detta land finns det gränser för vilka medvetna rättsövergrepp som man kan utföra.
Att gripa/anhålla någon för ett brott med livstid i straffskalan bara för att på så sätt hota/bluffa fram info är lite över gränsen för det realistiska.
Detta är inte bara någon 'teknikalitet'.

Jao, fast det måste ju tekniskt kunna föreligga formell anledning som åkl inte behöver bortse från. Åkl kan ju inte sitta och tro gott om HD bara för att, och bortse ifrån att hon inte frias från misstanke av bevisen.

Dessutom kan ju SD ha planterat ngt hos HD som någon sprungit på.

Eller en kommunikation kan ha upptäckts som anger att HD känner till SD:s skuld men utan att klargöra hennes inblandning. Hennes alibi kan ha fallerat eller det kan finnas uppgift som antyder vad som kan uppfattas som anstiftan.

Inget förvånar mig dock sen familjen møller på Granliden ett stycke bort...
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteHolmes
Stackars stackars LW, hennes två vänner och grannar.
Vad hann hon tänka?
Fruktansvärt

Usch, det värsta man kan föreställa sig.
Jag tänker att inte många i tråden skulle sitta och skriva som de skriver om de hade varit med bakom planket...

Men jag kan inte ta in att HD ska ha varit inblandad på något högre plan... Det går inte...
Citera
2019-08-28, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, fruktansvärt att barn ska få lida för att
deras föräldrar är egoister och bara tänker
på sig själva.

Jag undrar om de förberett barnen på att
detta kunde hända och om de ordnat med
vem som ska få vårdnaden om dem.

Bedrövligt att inte soc gått in och tagit
hand om barnen. De har fått leva i 15
månader med två mördare(?) som varit
under stor press. De kunde ha knäckts
när som helst och gjort som i Bjärred.

Usch fy så hemskt, javisst kunde det slutat så illa.

Ja de har straffat Lena och hennes barn och även sina egna.
Fy farao vilka egoister som bara tänkt på sig själva och att hämnas. Undrar hur de tänker idag, när de tänker på hur deras egen hämd straffat sina egna barn. Men jag fick tidigt uppfattningen om att flickorna oftast var hos mormor och morfar, det fanns nog anledning till det med tänker jag.
Fast är de psykopater så är det nog polisens fel att de sitter där de sitter idag, och inte sitt eget fel. Fast risken att båda skulle vara psykopater är väl rätt minimal alla fall.
Flickorna kommer nog aldrig förlåta sina föräldrar, får de tex 18 år vardera så lär det bli svårt att reparera, tänker jag!
Usch så hemskt och vidrigt gjort!
5 barn får lida helt i onödan, resten av sina liv för att någon vlev hämndlysten och mordisk i sina tankar.
Vilken tragedi säger jag.
Citera
2019-08-28, 17:35
Medlem
Har hela tiden trott att någon annan än den tidigare mgm är skyldig till dödandet. Skall bli intressant att se vad som kommer fram. Misstänker mer och mer att min magkänsla varit rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in