2019-08-28, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Har HD riktigt otur och är oskyldig, kan han ha pekat ut henne som en som han misstänker.
En av hans teorier .

Hon är säkerligen kollad ordentligt sedan tidigare. Men det kan vara något som han tagit upp nu i förhör. Typ något som de har hittat hos honom, lägger han HD som ansvarig för.
Alternativt har SD i förhör berättat något i förhör som behöver kollas upp.
Kanske efter förhör med HD själv?

Om de hade en minsta misstanke mot henne sedan förut borde polisen gjort husrannsakan hos henne omedelbart när SD greps. Det för att minska risken för att hon skulle gömma undan/förstöra något.

Eftersom jag inte tror att HD deltagit i själva mordet, men möjligen kan ha förstått, sett något, anat så tror jag inte att hon medvetet har undanhållit bevis.

Men jag har svårt att förstå att polis inte skulle ha gjort husrannsakan hos henne när SD häktades förra gången. De vet ju att de har barn ihop och att de umgås flitigt. Det borde vara ett kardinalfel att inte kolla hennes lägenhet.

Funderar i liknande banor runt JG. Inte för att jag tror att han är inblandad heller.
Men med en filur som SD kan vad som helst hända.

Jag misstänker att varken HD eller JG skulle palla att hålla tyst under pressade förhör med erfarna förhörsledare om de var inblandade på något sätt. De är ju inte kriminella och vana att ljuga på detta sätt.

De borde bägge ha fått frågor om SD varit hem till dom, om SD lånat något som inte återbördats, om något saknas eller om något som de inte känner igen som plötsligt finns i deras hem. Tidpunkter och whereabouts, konstigt eller avvikande beteende, påkomna lögner...finns mycket att fråga om. Allt motcheckas.

SD har inga skrupler så jag är inte förvånad om han i detta läge skyller på andra, HD utgör inget undantag. Han skyddar ingen bortsett från sig själv.
Han har säkert haft flertal tillfällen att placera ut känsliga föremål på listiga ställen som kan indikera att HD själv dolt dom. Tror "offerkoftan" är ett bekvämt plagg på honom. Sett många exempel på det hos fega gärningspersoner. Men den kunskapen besitter även de rutinerade Utredarna i riklig grad. Men dom måste utreda allt han påstår för att kunna avfärda det. Många kommer att råka ut för liknande gissar jag. Han ljuger och fuskar med bekvämlighet.
Citera
2019-08-28, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Om det är HD som är anhållen och det kommer visa sig att hon varit delaktig i mordet blir jag förvånad!
Trodde inte hon hade något med det att göra förutom möjligtvis ha ljugit i förhör för att skydda SD.
Återstår att se vad som händer nu!
Samma här! JM målade upp ett scenario med en medhjälpare och en GM, men inga ledtrådar till varför hen tänkte så. Jag trodde inte ens HD ljög, men det var märkligt att det blev sånt liv i tråden då hennes sjukskrivning t.ex. fördes på tal. Hoppas verkligen vi får klart för oss i FUP och rättegång vad som hände.
Fruktansvärt för barnen D detta.
Citera
2019-08-28, 16:34
Medlem
Viktig fråga! (tycker jag): SD sitter ju nu med totala restriktioner, kan åkl 'hindra' SD från att få info om att HD också är anhållen?
Kan åkl 'förbjuda' SD:s advokat att informera SD om det?

Annars är det ju snyggt spelat av polisen att inte plocka bägge samtidigt.
Citera
Medlem
Undrar vad JG vet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteHolmes
Sa ju det hela tiden, HD är inblandad.
Hon har agerat så märkligt att det var uppenbart.

Då blir det livstid för båda.

Hur vet du allt innan media meddelar? Nyfiken
Citera
2019-08-28, 16:35
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det här är ju bättre än alla torftiga deckarböcker som florerar på marknaden.

En sådan här intrig skulle nog fan ha blivit sågad av alla recensenter som varandes för skruvad, mannen slår ihjäl sin älskarinna med den bedragna hustrun som medhjälpare men uppenbarligen så verkar verkligheten slå fictionen.

Men om de nu misstänker även HD, varför har de inte tagit till hårdhandskarna tidigare på damen?

Kanske är det HD som egentligen utfört gärningen, och SD som fram tills nu skyddat henne?
Citera
2019-08-28, 16:35
Medlem
Hör ni, skriv saktare, jag hinner inte läsa!😎
Skämt åsido, det verkar som att detta oerhörda klaras upp. Jag gläds...
Citera
2019-08-28, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smarfor
HD som är förd till polishuset. Såg helt likgiltig ut vid gripandet.

Så har hon sett ut länge enligt tidigare uppgift i tråden, så var bara en tidsfråga tänker jag
Citera
2019-08-28, 16:38
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Om det är HD som är anhållen och det kommer visa sig att hon varit delaktig i mordet blir jag förvånad!
Trodde inte hon hade något med det att göra förutom möjligtvis ha ljugit i förhör för att skydda SD.
Återstår att se vad som händer nu!

Jag har tidigare inte heller trott att HD varit inblandad. Det har ändrats med tiden och jag är inte alls lika säker längre. Jag vet att utredningen har ”tittat närmare” på HD än vad jag först förstod...
Oavsett så hoppas jag att den eller de som är skyldiga till mordet på Lena åtalas och döms. Det är det minsta hon och hennes familj förtjänar!
Citera
2019-08-28, 16:39
Medlem
flixa81s avatar
Kan man utläsa något av att SD är anhållen på sannolika skäl och HD "bara" skäligen?
Kanske ett erkännande från hennes sida och då tar man först den lägre misstankegraden?
Citera
2019-08-28, 16:40
Medlem
MrBubss avatar
Har läst tråden i omgångar utan att någonsin skriva något.

Tänker på barnen i båda dessa familjer som har fått sina liv totalt förstörda.

Vilken mänsklig tragedi att mista en förälder som blir brutalt mördad, men också att ha en eller två föräldrar som dödat någon med brutalitet.

Vilken enorm börda att bära med sig i livet för all framtid oavsett hur detta utvecklar sig rättsligt.
Så ofattbart grymt!

Kan bara hoppas dessa barn får allt stöd de behöver av medmänniskor med mycket empati!
Citera
2019-08-28, 16:41
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag har tidigare inte heller trott att HD varit inblandad. Det har ändrats med tiden och jag är inte alls lika säker längre. Jag vet att utredningen har ”tittat närmare” på HD än vad jag först förstod...
Oavsett så hoppas jag att den eller de som är skyldiga till mordet på Lena åtalas och döms. Det är det minsta hon och hennes familj förtjänar!

Kanske därför SD och HD umgåtts intensivare efter mordet än innan... för att koka ihop ett vattentätt alibi...
Lider med deras barn!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in