Citat:
Har HD riktigt otur och är oskyldig, kan han ha pekat ut henne som en som han misstänker.
En av hans teorier
.
Hon är säkerligen kollad ordentligt sedan tidigare. Men det kan vara något som han tagit upp nu i förhör. Typ något som de har hittat hos honom, lägger han HD som ansvarig för.
Alternativt har SD i förhör berättat något i förhör som behöver kollas upp.
Kanske efter förhör med HD själv?
Om de hade en minsta misstanke mot henne sedan förut borde polisen gjort husrannsakan hos henne omedelbart när SD greps. Det för att minska risken för att hon skulle gömma undan/förstöra något.
Eftersom jag inte tror att HD deltagit i själva mordet, men möjligen kan ha förstått, sett något, anat så tror jag inte att hon medvetet har undanhållit bevis.
Men jag har svårt att förstå att polis inte skulle ha gjort husrannsakan hos henne när SD häktades förra gången. De vet ju att de har barn ihop och att de umgås flitigt. Det borde vara ett kardinalfel att inte kolla hennes lägenhet.
Funderar i liknande banor runt JG. Inte för att jag tror att han är inblandad heller.
Men med en filur som SD kan vad som helst hända.
Jag misstänker att varken HD eller JG skulle palla att hålla tyst under pressade förhör med erfarna förhörsledare om de var inblandade på något sätt. De är ju inte kriminella och vana att ljuga på detta sätt.
De borde bägge ha fått frågor om SD varit hem till dom, om SD lånat något som inte återbördats, om något saknas eller om något som de inte känner igen som plötsligt finns i deras hem. Tidpunkter och whereabouts, konstigt eller avvikande beteende, påkomna lögner...finns mycket att fråga om. Allt motcheckas.
En av hans teorier
.Hon är säkerligen kollad ordentligt sedan tidigare. Men det kan vara något som han tagit upp nu i förhör. Typ något som de har hittat hos honom, lägger han HD som ansvarig för.
Alternativt har SD i förhör berättat något i förhör som behöver kollas upp.
Kanske efter förhör med HD själv?
Om de hade en minsta misstanke mot henne sedan förut borde polisen gjort husrannsakan hos henne omedelbart när SD greps. Det för att minska risken för att hon skulle gömma undan/förstöra något.
Eftersom jag inte tror att HD deltagit i själva mordet, men möjligen kan ha förstått, sett något, anat så tror jag inte att hon medvetet har undanhållit bevis.
Men jag har svårt att förstå att polis inte skulle ha gjort husrannsakan hos henne när SD häktades förra gången. De vet ju att de har barn ihop och att de umgås flitigt. Det borde vara ett kardinalfel att inte kolla hennes lägenhet.
Funderar i liknande banor runt JG. Inte för att jag tror att han är inblandad heller.
Men med en filur som SD kan vad som helst hända.
Jag misstänker att varken HD eller JG skulle palla att hålla tyst under pressade förhör med erfarna förhörsledare om de var inblandade på något sätt. De är ju inte kriminella och vana att ljuga på detta sätt.
De borde bägge ha fått frågor om SD varit hem till dom, om SD lånat något som inte återbördats, om något saknas eller om något som de inte känner igen som plötsligt finns i deras hem. Tidpunkter och whereabouts, konstigt eller avvikande beteende, påkomna lögner...finns mycket att fråga om. Allt motcheckas.
SD har inga skrupler så jag är inte förvånad om han i detta läge skyller på andra, HD utgör inget undantag. Han skyddar ingen bortsett från sig själv.
Han har säkert haft flertal tillfällen att placera ut känsliga föremål på listiga ställen som kan indikera att HD själv dolt dom. Tror "offerkoftan" är ett bekvämt plagg på honom. Sett många exempel på det hos fega gärningspersoner. Men den kunskapen besitter även de rutinerade Utredarna i riklig grad. Men dom måste utreda allt han påstår för att kunna avfärda det. Många kommer att råka ut för liknande gissar jag. Han ljuger och fuskar med bekvämlighet.