2019-08-28, 17:09
Medlem
Kan någon sammanfatta?
Citera
2019-08-28, 17:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteHolmes
Det är HD, som vi tidigt såg, ett mördarpar

Va?
Vad är det som händer?
Citera
2019-08-28, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det är ju förbannat tragiskt om HD är inblandad, hur fan tänkte de isåfall, de har ju barn att sörja för.

Många barn i det här fallet som får sina liv förstörda - av infantila anledningar. Man blir mörkrädd.
Alltså, jag tror verkligen inte att de tänkte. Tror att det bara blev. Men det kan vara ett långt uppbyggt hat, som de båda pumpat upp. Det finns verkligen andra lösningar på problemet än att döda. Om man tänker efter.
Men stämmer polisens misstankar nu, blir barnen D av med båda föräldrarna en lång tid framöver. Och LWs har redan förlorat sin mor för alltid. Helt i onödan.
Citera
2019-08-28, 17:14
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Va?
Vad är det som händer?
HD är anhållen
Citera
2019-08-28, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Men Putte h*n skriver ju hur hin såg ut

Den berättelsen fick inte jag av min
källa därutav min fråga Ok?
Citera
2019-08-28, 17:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Uppdaterad text i artikeln: ”Det nya anhållandet har koppling till den husrannsakan som polisen genomfört under dagen.”

Då är det HD som är anhållen!

(Samma artikel som det precis länkats till alltså: https://www.na.se/artikel/ytterligare-en-person-anhallen-misstankt-for-mordet-pa-lena-wesstrom )

Jag tappar hakan!
Vad kan de ha hittat?

Jag måste säga, att jag tror att SD har planterat in det, gömt det eller tvingat HD att ta hand om det!
Jag kan inte se henne som delaktig.

Den enda anledning till att hon skulle kunna ha gjort något är att han har tvingat henne.
Jag kan bara inte ta in det annars!
Citera
2019-08-28, 17:17
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Statistiskt sett så är det ju en man som har gjort det, men det
är inte unikt med en kvinna som GM.

Jag tycker att en vältränad och beslutsam man borde fått tyst
på henne mycket fortare, om nu fem minuter stämmer någorlunda.

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Hmm, den var smart.
Fyller på med att det kan ha varit en kattfajt. Två kärringar pucklar på varandra och båda skriker.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Oj, det kanske var en kattfajt ändå och det var ju ett tag sen jag skrev det, 2018-05-28, 12:21.

Jag tror hon gjorde det själv. SD sa att han anade vem som gjort det och det låter ju logiskt nu med facit i hand.
Senast redigerad av PeterNoster 2019-08-28 kl. 17:51.
Citera
2019-08-28, 17:18
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Kanske är det HD som egentligen utfört gärningen, och SD som fram tills nu skyddat henne?

Fan vet i den här röriga historien, det kan komma en sådan twist i slutändan, inget förvånar mig längre.
Citera
2019-08-28, 17:18
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Alltså, jag tror verkligen inte att de tänkte. Tror att det bara blev. Men det kan vara ett långt uppbyggt hat, som de båda pumpat upp. Det finns verkligen andra lösningar på problemet än att döda. Om man tänker efter.
Men stämmer polisens misstankar nu, blir barnen D av med båda föräldrarna en lång tid framöver. Och LWs har redan förlorat sin mor för alltid. Helt i onödan.
Hmm, många (mig själv inkluderad) har blivit bedragna, försmådda och kränkta. Aldrig för ett ögonblick
skulle jag bära hand på "den andra". Jag har både ringt, mailat och skvallrat när det har hänt men herregud,
detta är mord! Som utförts av till synes vanliga människor i en mindre stad. Eller vanliga och vanliga, det där
geocachandet verkar ju mer eller mindre sekt-artat förstås.

Medlidande med alla barn i fallet. Och LW:s förädrar.
Citera
2019-08-28, 17:19
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteHolmes
Nej jag vet inte mer än att gripandet av Hanna gick lugnt till.

Jag och Sherlock tackar alla som kämpat för LW i denna tråd, och stort tack till er som delat med er av kunskap, ni vet själva vilka ni är. Sträck på er, Lena får nu upprättelse.

Detsamma till dig och Sherlock! Vänner som står upp för en i vått och torrt är få förunnat. Det har ni gjort för Lena ❤️.
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Med alla ingredienser i denna soppa så skulle det vara för mycket även för ett maxat avsnitt av Morden i Midsumer. Påstådda otrohetsaffärer runt en pastor i medelklassidyll, fanatiska geocachingsällskap som fuskar eller ränner i skogarna och förvillar genom burkar, en möjlig USA-”flykt”, frikyrkoförsamlingar, intrigerande polishus med sparkade spaningsledare, flera möjliga triangeldraman och svartsjukemotiv, arga och hatiska exfruar på nätet... Det är en underlig känsla av häpenhet nu inför alla underliga turer och känslan av att det nästan är svårt att ta in att allt som skett, att det horribla mordet är en hemsk realitet för LW själv och hennes anhöriga.

Helt skruvat men verkligheten slår dikten ibland, det här verkar vara ett sådant tillfälle.
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
HD tycks vara skäligen misstänkt för mord.
Såtillvida det inte är en teknikalitet för att få henne att prata.

Man har väl kanske inte fått henne att samarbeta eller lämna de svar man önskade kanske. Då får man sätta ner fötterna. Och så betyder det väl kanske att man då inte har hennes inblandning klar för sig. Ännu. Jag tror man kommer upptäcka att det handlar om medhjälp el skyddande el ngt av lägre dignitet lite längre fram.

Vi får se.

Nog för att ett äkta par kan ha synpunkter på sin vigselpräst...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in