2019-08-28, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gg1337
Och min poäng är att det är fel. Såvida det inte är hot och tvång inblandat så ser jag det inte som ett problem om någon vill sälja sex eller slita på en åker. Båda dessa aktiviteter är fullt lagliga att utföra gratis dessutom. Däremot så kan den som säljer sig ställa krav, exempelvis användning av kondom eller i fallet med åkern, begära nån form av solskydd.

För övrigt finns det arbeten som utförs under ganska odrägliga förhålmanden. T.ex oöjeriggsarbetare i ishavet eller gatuarbetate i sydeuropa(där det mkt väl kan bli 40 grader).

Att rensa folks avlopp är också ganska trist. Rota i folks bajsvatten kan upplevas som förnedrande av vissa.

Ett manligt jobb som sällan nämns.
Citera
2019-08-28, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
De flesta normala kvinnor i de flesta normala länder har inget större problem med prostitution. De förstår att män har behov som måste stillas, och att det blir lugnast så. Svenskor är fullkomligt rabiata. Nu tvingas de äta upp sin egen skit så att säga när det går runt kåta och påtända krutdurkar till män i varje gathörn snart. Män som tycker svenskor är mindre värda än en get.

Den kategorin män bryr sig ändå inte om sexköpslagen. Precis som de inte bryr sig om många andra svenska lagar.
Citera
2019-08-28, 16:50
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bliik
Den kategorin män bryr sig ändå inte om sexköpslagen. Precis som de inte bryr sig om många andra svenska lagar.

Varför ska de köpa sex? Svenskorna är ju gratis för dem.
Citera
2019-08-28, 18:04
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det är precis vad det handlar om och inget annat. Sexuell konkurrens. Hororna sätter kvinnors utpressningsmarknad ur spel så att säga.

Knappast din korkskalle. Detta har vi varit igenom flera gånger. Horor utgör inget hot för partnerbildning eftersom män inte bildar par med horor. Iallafall inte i de flesta fall.
Så, den tesen kan du glömma. Jag vet att du gärna VILL att det ska vara så dock.
Citera
2019-08-28, 18:08
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Varför ska de köpa sex? Svenskorna är ju gratis för dem.

Du är som vanligt igång och hittar på. Om du ska ha någon trovärdighet överhuvudtaget så kan du slänga fram statistik som säger att svenska kvinnor ligger mer med invandrare än vad de ligger med svenska män. Annars är inte svenskor mer "gratis" för invandrare än för svenska män.

Och, din syn på kvinnor är riktigt unken. Den lyser igenom precis allt du skriver, varför dina löjliga påståenden om prostitution direkt synas. Vem som helst som har minsta lilla innanför pannbenet kan se lång väg att din argumentation gällande detta härör ur ett enda syfte:
Att du ska få tillgång till kvinnor när du vill. Att du ska få känna makt över kvinnor som den lilla man du är.
Du lider av seriösa MINDERVÄRDESKOMPLEX.
Citera
2019-08-28, 18:11
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Vad är absurt med att spela in porr?

Inte att spela in porr i största allmänhet. Men att locka en prostituerad att spela in en film där hon inte visar ansiktet bara för att det ska bli lagligt att ligga? Dessutom fungerar det knappast så, för det har fortfarande gjorts ett köp, du har köpt sex.
Som sagt, hela tankegången är absurd...
Citera
2019-08-28, 18:13
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Hur många sexturister åker till svältområden i Afrika? De som åker till Afrika och köper sex gör det ej av svältoffer.

Även om vi utgår från att sexköparen är ett egoistiskt svin så tjänar han på att välja kvinnor som frivilligt säljer eftersom de rimligtvis ger en bättre upplevelse. I vilket annat serviceyrke vill du helst bli betjänad av någon som hatar sitt jobb?

Jag likställer mentaliteten. Det du beskriver är ju isåfall att sexköparen bryr sig om frivilligheten för att han ska få bra service, inte för att han bryr sig om kvinnan i fråga som tvingar sig själv att ha sex med honom.
Sen förstår jag inte i allmänhet hur man kan sjunka så lågt som att betala för sex. En del av upplevelsen är att man själv är kåt och att man åtrår den andra, och att partnern åtrår en själv. Kul att ha sex med någon som man vet egentligen helst skulle sluppit...
Som sagt, självförnedring av rang...
Citera
2019-08-28, 18:16
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
De flesta normala kvinnor i de flesta normala länder har inget större problem med prostitution. De förstår att män har behov som måste stillas, och att det blir lugnast så. Svenskor är fullkomligt rabiata. Nu tvingas de äta upp sin egen skit så att säga när det går runt kåta och påtända krutdurkar till män i varje gathörn snart. Män som tycker svenskor är mindre värda än en get.

Vad är du för barbar som inte kan kontrollera dina behov? Och varför har du så låga tankar om män i allmänhet? Du pratar om män ungefär som att de är totalt empatilösa barbariska svin som inte klarar av att kontrollera sig själv. Om detta stämmer är frågan om vi inte ska straffa prostitution hårdare, männen behöver uppenbarligen hjälp med att kontrollera sig.

Dessutom undrar jag vad det är för fantasier? Var kommer denna information ifrån, att kvinnor i andra länder inte har något större problem med prostitution och att de förstår att mäns behov måste tillfredsställas och att det blir lugnast så?
Respektabla kvinnor vill inte ha nån jävla torsk som knullat runt, hur mycket du än vill att det ska vara så. Antar dock att du inte känner några sådana, och man utgår ju från sina egna referensramar.
Citera
2019-08-28, 18:18
Medlem
Det handlar om risker för de inblandade. Men som andra påpekar så går det att minimera dessa risker antar jag. Har aldrig köpt själv men sett dokumentärer. Men i svenska samhället så tror jag mest att det handlar om att då kan inte den manshatande kvinnan utöva sin makt då hon inte skulle få något gehör för sin ilska och personliga problem och skuldbelägga på det enklaste, det som är likadant men inte exakt samma, alltså det andra könet.
Citera
2019-08-28, 18:30
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Knappast din korkskalle. Detta har vi varit igenom flera gånger. Horor utgör inget hot för partnerbildning eftersom män inte bildar par med horor. Iallafall inte i de flesta fall.
Så, den tesen kan du glömma. Jag vet att du gärna VILL att det ska vara så dock.

Om män börjar välja betalsex i stället för partnerbildning då?
Citera
2019-08-28, 18:30
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22

Nej, inte för partnerbildning, men när förhållandet är aktivt... Jag har inte pratat om partnerbildning din imbecilla slyna.
Citera
2019-08-28, 18:36
Medlem
Jag tycker att män istället för att köpa sex skulle koncentrera sig på att höja sitt marknadsvärde som sex-partner så gott det går.

Ger män ifrån sig sex lättvindigt sjunker deras marknadsvärde och dessa män som ligger med vad som helst ,gör också att värdet sjunker.

Det som är viktigt är att man fortplantar när man vill.

Sen kan man lätt räkna ut att prostituerade är bland de som ogillar män mest i detta samhälle , det finns knappast några prostituerade som älskar män. När man går till en prostituerad så stödjer man en manshatare det är t.o.m vanligt att de är lesbiska. De kommer aldrig heller att rehabilitera sig , vad jag tror , de kommer aldrig att gynna någon man ,om de gifter sig kommer det antagligen sluta med skilsmässa. Pojkar till prostituerade kommer inte heller vara respekterade och kommer många gånger få mentala problem p.g.a moders inställning till män och livet.

Det är förresten likadant med de kvinnor som spelar in porrfilm , ska ej generalisera men de flesta av dem har ingen som helst kärlek till män utan de är helt värdelösa som partner till män. Några kanske kan bli bättre och vara värdefulla.

Så hela området vimlar av kvinnor som hatar och vill trycka ner män.

Det som verkligen är viktigt för män är att ha kvinnor som verkligen tycker om dem.

Om ni som man går till en prostituerad så är också chansen stor att ni har svårt ha kärlek till kvinnor.

För kvinnor är vad jag tror viktigt att ha män som oreserverat älskar dem , om de är någorlunda normala.

En liten sång som kan höja kärleken.

https://www.youtube.com/watch?v=1OwfYjemrYw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in