2019-08-28, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det försvarar inte torskens mentalitet. Faktum kvarstå att han väljer att utnyttja en person i en "lägre" position än honom. De män som utnyttjar en kvinna från Österuropa hade lika väl kunnat utnyttja en svältande kvinna i Afrika. Han skiter högaktningsfullt i ifall hon vill ligga med honom eller inte. Bryr sig enbart om sitt eget behov av sex. Jag tycker bara att det är en vidrig mentalitet, och jag hade aldrig velat ta i en sådan man med tång. Sen förstår jag att det inte kan förbjudas på grund av min åsikt.

Hur många sexturister åker till svältområden i Afrika? De som åker till Afrika och köper sex gör det ej av svältoffer.

Även om vi utgår från att sexköparen är ett egoistiskt svin så tjänar han på att välja kvinnor som frivilligt säljer eftersom de rimligtvis ger en bättre upplevelse. I vilket annat serviceyrke vill du helst bli betjänad av någon som hatar sitt jobb?
Citera
2019-08-28, 00:15
Medlem
Citat:
Alltså bara tankegången är helt absurd.

Vad är absurt med att spela in porr?
Citera
2019-08-28, 05:31
Medlem
Citat:
Vad är det för man som köper sex av en person som måste prostituera sig för att få mat för dagen?
Istället för att sitta och halft försvara det bör kanske de män som vill kalla sig själv vettiga fördöma ett sånt jävla empatilöst svinbeteende. Går även att kalla dem för mänsklighetens avskum.
Rent krasst, om man inte fördömer ett sånt beteende är man kanske inte mycket bättre själv?

Nej jag skulle inte personligen göra det men återigen, vad är alternativet? För att sätta det i perspektiv, skulle det vara omoraliskt att anställa mig för att plocka sten på en åker i 40 gradig hetta om jag inte hade alternativ? För att återkomma till prostitution, det finns egentligen inget objektivt sätt att avgöra om personen i fråga "måste" prostituera sig. I princip kan mad I också säga att varenda människa måste ta ett jobb, vare sig han trivs med det eller inte. Således bör fokus vara på att skapa ett samhälle där människor har det bra både ekonomskt och kulturellt, tänl sverige innan massinvandringen.
Citera
2019-08-28, 07:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gg1337
Nej jag skulle inte personligen göra det men återigen, vad är alternativet? För att sätta det i perspektiv, skulle det vara omoraliskt att anställa mig för att plocka sten på en åker i 40 gradig hetta om jag inte hade alternativ? För att återkomma till prostitution, det finns egentligen inget objektivt sätt att avgöra om personen i fråga "måste" prostituera sig. I princip kan mad I också säga att varenda människa måste ta ett jobb, vare sig han trivs med det eller inte. Således bör fokus vara på att skapa ett samhälle där människor har det bra både ekonomskt och kulturellt, tänl sverige innan massinvandringen.
Svenska lagar skulle inte tillåta att du anställer nån att plocka sten i en miljö där det är 40 grader, nej.
Citera
2019-08-28, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Svenska lagar skulle inte tillåta att du anställer nån att plocka sten i en miljö där det är 40 grader, nej.

Jo fast denna diskussion går väl utöver svenska lagar. Svensk lag säger att du inte får röka marijuana men trots det så finns det en hel del som åtminstone provat det och ytterligare en stor del som inte fördömer de som gör det. På detta så har du en hel del brott som i princip ses som omoraliska men ändå förlåtliga. Om du erkänner att du snattade schampoo en gång när du var 14 eller att du tankade ner en säsong av walking dead så kommer inte människor att fördöma dig för all evighet även om de anser att det du gjorde var fel.

Om Svensk lag vore den oföränderliga manualen för moral skulle homosexualitet samt abort fortfarande vara förbjudet.

edit: Låt säga att jag förbjuds att ta arbetet med att plocka sten. Vad ska jag göra istället?
Citera
2019-08-28, 08:28
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det är inte den rätt lilla klick av sexarbetare som är i branchen fullt frivilligt och med fulla möjligheter sluta och "äga" sitt arbete som jag eller sexköpslagen är riktad mot.

Det är sexköpare. Sexköpare som bevisligen inte bryr sig eller i många fall misstänker jag gillar tanken på att den de har sex med är tvingad.

Människor som fullt medvetet köper någon de fattar är ett sextraffickingoffer, är bland de värsta svinen som finns.
Människor som fortsätter agera "efterfrågan" på en marknad som är onödig ( eftersom man kan skaffa sig detta fullt gratis eller runka vid behov) men som driver ett sexslaveri av andra människor, är svin de med....inte lika illa, men så gott som.

Och visst de tär en "moral" men den är fan så mycket bättre än din och div sexköpares s.k. "moral".

1) Det finns inga sextraffickingoffer det är en kvinnlig sex fantasi. Alltså många kvinnor sitter hemma och rub the beaver tilll tanken på att få vara sextraffickingoffer. Oftast är det kvinnor som ingen man vill ha sex med.

2) Män vill ha sex med kvinnor som är kåta och glada. Att ha sex med sura kvinnor som bara gör det för pengar har de flesta män redan upplevt i sina relationer. De vill inte uppleva samma sak igen.

3) Sen finns det män som fantiserar om att rädda "sextraffickingoffer" för att de tror att kvinnan kommer att börja tycka om dem för det vilket är patetiskt och delusional.

4) På samma sätt är det onödligt att ha gratis sjukvård för kvinnor för det kan kvinnor betala själva vid behov. Right?
Senast redigerad av Babianen 2019-08-28 kl. 08:31.
Citera
2019-08-28, 14:31
Avslutad
Citat:
Jo fast denna diskussion går väl utöver svenska lagar. Svensk lag säger att du inte får röka marijuana men trots det så finns det en hel del som åtminstone provat det och ytterligare en stor del som inte fördömer de som gör det. På detta så har du en hel del brott som i princip ses som omoraliska men ändå förlåtliga. Om du erkänner att du snattade schampoo en gång när du var 14 eller att du tankade ner en säsong av walking dead så kommer inte människor att fördöma dig för all evighet även om de anser att det du gjorde var fel.

Om Svensk lag vore den oföränderliga manualen för moral skulle homosexualitet samt abort fortfarande vara förbjudet.

edit: Låt säga att jag förbjuds att ta arbetet med att plocka sten. Vad ska jag göra istället?
Poängen är att det finns fler jobb än just prostitution som man inte tillåts anställa folk för att göra.

Du får t ex sitta utanför ett köpcentrum med en mugg istället.
Citera
2019-08-28, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Poängen är att det finns fler jobb än just prostitution som man inte tillåts anställa folk för att göra.

Du får t ex sitta utanför ett köpcentrum med en mugg istället.

Och min poäng är att det är fel. Såvida det inte är hot och tvång inblandat så ser jag det inte som ett problem om någon vill sälja sex eller slita på en åker. Båda dessa aktiviteter är fullt lagliga att utföra gratis dessutom. Däremot så kan den som säljer sig ställa krav, exempelvis användning av kondom eller i fallet med åkern, begära nån form av solskydd.

För övrigt finns det arbeten som utförs under ganska odrägliga förhålmanden. T.ex oöjeriggsarbetare i ishavet eller gatuarbetate i sydeuropa(där det mkt väl kan bli 40 grader).
Citera
2019-08-28, 15:03
Medlem
Citat:
Och min poäng är att det är fel. Såvida det inte är hot och tvång inblandat så ser jag det inte som ett problem om någon vill sälja sex eller slita på en åker. Båda dessa aktiviteter är fullt lagliga att utföra gratis dessutom. Däremot så kan den som säljer sig ställa krav, exempelvis användning av kondom eller i fallet med åkern, begära nån form av solskydd.

För övrigt finns det arbeten som utförs under ganska odrägliga förhålmanden. T.ex oöjeriggsarbetare i ishavet eller gatuarbetate i sydeuropa(där det mkt väl kan bli 40 grader).

Det är ju pga av klaschen mellan de som ser sin fitta som en ros som de förärar enbart de ädlaste av förtjänande och de som ser det mer som ett kort man delats och som man kan spela som man vill.

För de förstnämnda devalveras ju egenvärdet nåt extremt om nån annan erbjuder samma upplevelse med no strings attached. Det blir ju en existentiell kris för dem.
Citera
2019-08-28, 16:04
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
Det är ju pga av klaschen mellan de som ser sin fitta som en ros som de förärar enbart de ädlaste av förtjänande och de som ser det mer som ett kort man delats och som man kan spela som man vill.

För de förstnämnda devalveras ju egenvärdet nåt extremt om nån annan erbjuder samma upplevelse med no strings attached. Det blir ju en existentiell kris för dem.

Det är precis vad det handlar om och inget annat. Sexuell konkurrens. Hororna sätter kvinnors utpressningsmarknad ur spel så att säga.
Citera
2019-08-28, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det är precis vad det handlar om och inget annat. Sexuell konkurrens. Hororna sätter kvinnors utpressningsmarknad ur spel så att säga.

Jo fast detta gäller ju endast kvinnor som inte har något annat att erbjuda. Kvinnor med sundare värderingar och behagligare personlighet (generellt kvinnor på högerskalan) ser det inte som ett problem för de kan "sälja" något annat än sex och besväras därför inte lika mycket av prostituerade.
Citera
2019-08-28, 16:28
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Jo fast detta gäller ju endast kvinnor som inte har något annat att erbjuda. Kvinnor med sundare värderingar och behagligare personlighet (generellt kvinnor på högerskalan) ser det inte som ett problem för de kan "sälja" något annat än sex och besväras därför inte lika mycket av prostituerade.

De flesta normala kvinnor i de flesta normala länder har inget större problem med prostitution. De förstår att män har behov som måste stillas, och att det blir lugnast så. Svenskor är fullkomligt rabiata. Nu tvingas de äta upp sin egen skit så att säga när det går runt kåta och påtända krutdurkar till män i varje gathörn snart. Män som tycker svenskor är mindre värda än en get.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in