2019-08-28, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Var det inte på den gatan som Karolins far bor, enligt uppgift i tråden?

Ingen aning mer än att jag vet att den ligger centralt och nära McDonalds Triangeln där en man sköts ihjäl för några månader sedan. (Blev det mordet löst, förresten?) Händer väldigt mycket skit i många olika delar av Malmö - vad som hänger ihop med vad återstår att se.

Stämmer, och tobaksbutiken ligger runt hörnet.
Citera
2019-08-28, 16:03
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Vadslagning? Vad är oddsen för att detta klaras upp?

Jag tror det kommer lösas upp, men att det tar 1-2 år. Sätter en tvåhundring på det.
Citera
Medlem
Jag hörde just på Ekot att 19-åringen måste begäras häktad senast klockan 12.00 i morgon, eller också släppas fri.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Det stod ju i tråden att hon sprang efter GM så tydligen var hon beredd på att offra sig. Hon och pojkvännen var säkert inte de bästa människorna. Hon sprang tydligen inte och försökte söka skydd. Jagar man GM så är man inte helt oskyldig själv.
Varför inte? Tycker att det vore mer logiskt att jaga någon just för att man är oskyldig.Är man oskyldig, tänker man kanske inte att man riskerar att bli skjuten.

En som är s a s skyldig i den kriminella världen löper sannolikt en ganska stor risk att bli skjuten, med tanke på hur det ser ut idag. Pickadollan är aldrig långt borta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fenrika
det är fel.
Ja den kartan är väl fel enligt vittnen? har sprang väl söderut in på nicoloviusgatan och sedan mellan husen?
Citera
2019-08-28, 16:04
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Men manifestationerna var för kärlek och mot rasism. Inte mot terrorism. Det är lite så Sverige fungerar.. Totally brainfucked ..
Det var inte bara handhjärtan. Manifestationerna var sprungna ur rasistanklagelser av alla som pratade om varifrån terrorister och kaos kom och till följd av detta ville se policyförändringar.

Poängen med mitt förra inlägg som du bara delvis citerat är att även kvinnomord kommer bli normalbild vi kommer få vänja oss vid då poserande och ordbajseti inte kostar sossarna något. Så det är vad som bjuds.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Var det inte på den gatan som Karolins far bor, enligt uppgift i tråden?

Ingen aning mer än att jag vet att den ligger centralt och nära McDonalds Triangeln där en man sköts ihjäl för några månader sedan. (Blev det mordet löst, förresten?) Händer väldigt mycket skit i många olika delar av Malmö - vad som hänger ihop med vad återstår att se.

Jo, du har rätt. Han bor på spångatan 4A enligt ratsit. Det kanske är så att NA hålls som gisslan av pappan och KH:s bröder? För att dom vill ha reda på vem som mördade deras dotter? NA vet ju vilka det var som var ute efter honom?
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirker
Möjligt. K:s pappa är skriven på en av lägenheterna de spärrat av. Enligt Sydsvenskan befinner sig en våldsam man i en av lgh och antas ha vapen.
Han bor mittemot det som en gång var Handelsbanken. Närmast Triangelkomplexet.

Avspärrningen idag är närmast N Skolgatan. Mitt emot Lidl.

Fel ände på gatan alltså.
Citera
2019-08-28, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Vadslagning? Vad är oddsen för att detta klaras upp?

Sätter en hundring på att det inte kommer lösas inom tre månader. Sätter in på barncancerfonden eller liknande om det till stor glädje skulle lösas.
Citera
2019-08-28, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Ja jättemärkligt. Hade hon haft bärsele hade hon landat på ungen. Eller höll hon kanske bara ungen i handen. Så den vara föll som en vante i asfalten. Sicken mor alltså. Hoppas ungen får ett bättre liv nu.

Vad är det för fel på dig ? Är det hennes fel att hon faller när hon blir skjuten?
Verkar som att du har något personligt mot henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Jag hörde just på Ekot att 19-åringen måste begäras häktad senast klockan 12.00 i morgon, eller också släppas fri.
Spelar väl ingen roll om han blir häktad eller ej. De verkar ju inte brått att gripa några andra trots att de menar de har en god bild av de inblandade.

Tror dock han släpps imorgon för de är på fel spår.
Citera
Medlem
radarpars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Vem fick han det meddelandet från?

(FB) En skjuten på Sergels Väg i Malmö 26/8-2019 (kvinna avliden)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in