2019-08-28, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hysterisk-panda
Återigen, jag kan ha fel och missat den kopplingen.

Du förväxlar det inte med rånet i Danmark där 60 MDKR försvann, och som NA fick ett längre fängelsestraff för?

Nej, det och Drivhallspåret är avskrivna enligt mig.
Citera
2019-08-28, 15:20
Medlem
Tror dem har alibi allihop... hört att deras knarkrättegång höll på när det smällde i malmö
Citera
2019-08-28, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
GW menar att målet var gubben. Men om nu mordet gällde de där försvunna miljonerna från rånet, är det inte då kontraproduktivt att mörda honom?
Är det inte mer troligt att meningen var att skicka en signal till honom, den som ligger på pengarna?
Jag menar, om målet hade varit honom hade de aldrig kommit över pengarna.

Folk i den undre världen kan bli oerhört provocerade av en skuld som någon har till dem. Det handlar väl också om att statuera exempel inför andra ”så här illa går det om du golar/inte betalar mig det jag ska ha/whatever”

De här människorna kan ju inte gå till polisen och anmäla sin rånkumpan för att ha snott åt sig för stor del av rånbytet och då återstår hot och våld för att skipa ”rättvisa” och i värsta fall väntar dödsstraff!
Citera
2019-08-28, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Rami var väldigt lik en kriminell som heter Aim@n

GM tycktes vänta på sitt mål.
Och det var inte kl 16 mitt i stan precis....

Han hade nog bra koll på vem det var han sköt.
Citera
2019-08-28, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surafisen
Tack 😘
det är fel.
Citera
2019-08-28, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Det säger en del om ens umgängeskrets

Kikade de på mrkoll

Bra tack för svar.
Som sagt bar för att någon likear nått på fb så betyder det itne att man umgås
Citera
2019-08-28, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fenrika
det är fel.

Hur är det då? 🤔
Citera
2019-08-28, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surafisen
Det var någon igår som länkade en karta över området, hur gärningsmannen sprang och hur pappan flydde. Någon som vet? Hittar den inte ☹️
Det stod i media att mannen flydde över en liten mur, med en av skyttarna efter sig, när mannen/pappan försvunnit bakom häcken/muren
så gav skytten upp, och sprang runt med vapnet, det var han som fångades på filmen.

Denne skytt, tycks ha fått panik när han hörde skottlossningen från sin kumpan, då när kvinnan sköts ner.
En tredje person var tydligen chaufför, och satt kanske kvar i flyktbilen, under hela förloppet.
Vad allt detta bottnar i kan ju vara en ren bagatell också.
Unga wanna-bee-gangsters kan ha träffat på mannen/barnets pappa i ett sammanhang, typ konflikt i trafiken
eller nåt annat bagatellartat, och beslutar sig för att leta upp honom, och markera att han kränkt dem.
Citera
2019-08-28, 15:27
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
https://ibb.co/B67jXyf

Stämmer den ritningen verkligen?

Enligt vittnen, bl.a användaren "gubbasatan" ska BO's pojkvän sprungit så här:

Gul linje hur han sprang, röd linje hur bilen kört under förloppet. Rätta mig gärna.

https://ibb.co/5LWGGc1
Citera
2019-08-28, 15:30
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Nåja. Vi minns väl alla hur folk i Europa samlades i stora manifestationer mot rasism när multikulturen mejade ner folk på gatorna. Sen slutade man med manifestationerna för det blev för besvärligt att arrangera varenda gång multikulturen dödade västerlänningar.

Men manifestationerna var för kärlek och mot rasism. Inte mot terrorism. Det är lite så Sverige fungerar.. Totally brainfucked ..
Citera
2019-08-28, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Var ju tvärtom, det tilltänkta offret var besviken över att inte fått så stor del av bytet och klagat, varav han fått meddelandet i en chatt att han skulle skjutas.

Vem fick han det meddelandet från?
Citera
2019-08-28, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Vem fick han det meddelandet från?
han hade snackat med en polare att han skulle be en tredje person om mer pengar och fick då svaret av sin kompis " hahah han kommer att skjuta dig" verkade va lite skämtsamt dock om man läser mellan raderna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in