2019-08-28, 12:41
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, om man nu har gjort några intressanta fynd överhuvudtaget. Kanske polis eller åklagare kommer att göra något uttalande i så fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är väl lite det jag är inne på också, att vi kanske skall vänta tills det kommer något officiellt uttalande.

Har du redan glömt det där med förundersökningssekretess?
Det var högst ett dygn sedan någon förklarade det för dig för säkert hundrade gången.

Vi får nog vänta tills åtalet kommer innan vi får veta mer.
Citera
2019-08-28, 12:44
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag undrar också om det redan har postats info om hur det dödliga våldet mot LW såg ut?
Ställ inte sådana frågor.
JM är mycket förtjust i att fantisera ihop alla blodiga detaljer.
Bortsett från hens fantasier har inget framkommit.
Citera
2019-08-28, 12:45
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Har du redan glömt det där med förundersökningssekretess?
Det var högst ett dygn sedan någon förklarade det för dig för säkert hundrade gången.

Vi får nog vänta tills åtalet kommer innan vi får veta mer.
Vi diskuterade bl.a. de nya läckorna till Aftonbladet om fynd/beslag som skall ha gjorts i SD:s bostad. Har du något problem med hur förundersökningssekretessen hanteras så får du väl ta upp det med åklagaren.
Senast redigerad av Draifos 2019-08-28 kl. 13:30.
Citera
2019-08-28, 12:47
Medlem
Champagneoclocks avatar
https://www.na.se/artikel/gw-om-chanserna-att-falla-misstankte-hjarstamordaren-det-brukar-vara-halften-halften
Den folkkäre kriminologen Leif GW Persson har under onsdagsmorgonen pratat om Hjärstamordet i TV4:s Nyhetsmorgon. Han förklarar i programmet att han tror att det kan bli svårt att fälla den misstänkte 45-åringen för mord.

– Jag har suttit av en massa sådana där liknande ärenden. Och det brukar vara hälften hälften som blir fällda, säger han i programmet.
Citera
2019-08-28, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Hej JokerMannen!
Ja precis jag läste någonstans i media att de sökt SD flera ggr utan resultat. Får intrycket av att de inte kunnat nå honom på jobbet heller då.
Vilket leder mig till att han möjligtvis kan ha drabbats av ett sammanbrott och mår jäkligt dåligt, jag hoppas på det och att han talar nu.
Står det i media att polisen sökt SD tidigare utan resultat? Det har jag inte sett. Var såg du det?
Citera
2019-08-28, 12:54
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Nej ❕ nu narras du lite här @Draifos

Det är först nu, och inom den tredje omgången som KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding har tills vidare, anhållit mannen på SANNOLIKA skäl ... de två tidigare, har endast varit SKÄLIGEN misstänkt.

Mvh/ @JokerMannen
Du låter övertygad.
Säg, är du normal ibland eller är du alltid sådär?
Citera
2019-08-28, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Ja jag håller med om att det krävs mycket om man som "vanlig" ska ljuga för polisen. Hon har nog bara anat att SD är skyldig men bara gått och väntat på dagen då han inte släpps ut igen... jag kan inte se någon annan förklaring till hennes agerande efter mordet. Hon ville ju inte ha honom innan mordet skedde men efter så vill hon helt plötsligt umgås med honom...
Vet ju att SD har ett häftigt humör så min tes är rädsla... hon har hållit sig väl med honom för att själv inte gå samma möte som LW till mötes. Eller så har jag helt fel och hon tror helt och fullt på SD:s oskuld.

Jag tror som du att HD är oskyldig och varit rädd. Jag tror att hon svarar med de historier SD givit henne och att hon, som MV skrev, kommer att bli förvånad när hon får höra hur det eg. låg till.
Citera
2019-08-28, 13:01
Medlem
Orkar inte läsa igenom hela långa
tråden finns någon sammanfattning att tillgå?
Citera
2019-08-28, 13:03
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det vi ser på bilden är en ”fingervisning”. Vid datumet för när dalaan och hans sambo en dryg halvtimme före midnatt hörde kvinnoskrik, ser man tydligt hans signatur. Man kan med ledning av vad som skrivs i loggen sluta sig till att fotot kan vara taget vid samma tidpunkt som LW kan antas ha gett upp andan.

Vem skriver och publicerar en myst på årsdagen av en mördad geocachare; en tidigare vän som avlidit under så tragiska omständigheter? - Den goda tonen och smaken lyser med sin fullständiga frånvaro, vad än kan tänkas ha utspelats före dödsfallet. Loggen är ett hån mot LW och hennes anhöriga; han kunde lika gärna (som så många gånger förr) ha räckt ut tungan. Hans logg kan också sägas vara adresserad till polisen: ”Ni kommer aldrig att kunna lösa det här mysteriet.”

Det skymtar något som kan liknas vid ett flygemblem t.v. om S**B. - S**bs logga föreställer fabeldjuret gripen (som är ett lejon med örnhuvud). - Inte för inte har bilden arrangerats så att fingrarna liknar klor: gripens klor ansågs ha magiska egenskaper.Beteendet överskrider med råge allt tänkbart beteende i den uppkomna situationen: En valhänt, om än oskyldigt misstänkt, man skulle aldrig på ett så aktivt sätt ha hanterat sin belägenhet: Bara fotot med fingervisningen tog sin modiga tid att arrangera där i nattmörkret. - Se så perfekt ihoprullad och arrangerad varenda liten pappersbit är. En bit har t.o.m. erfordrat en trästicka för att platsa på ett finger. - Oj, vad han har jobbat och slitit med detta fingerprojekt; väl medveten om att bilden och signaturen kommer att förstoras! - Den där platsen han tänkt uppehålla sig lite längre vid kan antas vara första bästa nattöppna näringsställe.

Men det finns fler mysterier:

Vem kan ha ”tappat” de här burkarna?
https://coord.info/GLRPFWNB

Och vem kan ha skrivit ett konstigt namn på en tom loggsida?
https://coord.info/GLVBVY0C
(Måste ha varit svårt att bläddra med de där tjocka vantarna.)

Som alltid - dina detaljerade analyser är briljanta!
Finns många att vraka bland, men inte minst dina läsvärda inlägg i Lisa Holmtråden.
Citera
2019-08-28, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Jag tror som du att HD är oskyldig och varit rädd. Jag tror att hon svarar med de historier SD givit henne och att hon, som MV skrev, kommer att bli förvånad när hon får höra hur det eg. låg till.

Så var det inte MV uttryckte sig.
MV sa att anhöriga kommer bli förvånade över det utredarna redan vet ochjag fattade det som att anhöriga höll inne med viss information.
Citera
2019-08-28, 13:07
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Vet inte vilket inlägg jag ska "välja" att hålla med men jag tillhör en av dem som engagerat mig i detta fall sedan dag ett, och i denna tråd utan att ha så mycket att tillföra själv - mer än alla tankar och känslor som många av er också haft. Är imponerad av många som grävt fram information, ringt Tingsrätten, oförtrutet hållit er/samma linje och stått pall alla troll som kommit och gått. Om inte annat, så blir man väldigt konfunderad över vilka drivkrafter en del människor har. Alltså, jag blev så chockad över att gå in här nu, väntade mig det vanliga "svamlet" mellan SM och JM, alla sidotrådar och personliga påhopp -- men utemellan har ju intressanta och relevant information poppat upp och det har man inte velat missa. Jag tackar alltså alla som kämpat, stått pall, försökt hålla linjen, varit observanta i Geocachevärlden/loggar, informerat polisen om det ni vet - jag är också övertygad om att polisen haft nytta av viss spekulation och grävande här i tråden. Helt underbart, jag tror jag tar mig ett glas vin så här mitt på dagen för att fira (ja jag firar kanske lite i förväg men jag tycker ändå det är ett stort och förväntat genombrott!) Heja heja ÅK Hilding och alla andra rättskämpar!
Ska jag nämna någon så gärna Pantzar, Honan, GirlGrissom, SH, Strof - ja det finns fler och jag hoppas ni fattar själv vilka ni är - intressant med tystnaden från vissa .. Kram på er!

Tack för omnämnandet. :-))
Vi har varit många som lagt ner mycket engagemang, funderingar och inte minst grävande och luskande på nätet med dess hav av information...
Senast redigerad av T34Panzer 2019-08-28 kl. 13:10.
Citera
2019-08-28, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Har inte följt tråden på länge men på vad sätt skulle JG, ha med saken att göra ?
Det dom framkommit i tråden är:
(1) enligt puttenot kom SD till JG med någonting som inte var en nyckel tidigt på kvällen för mordet.
(2) enligt Sh.Holmes gick JG ut med att man inte skulle sprida nyheten om LWs försvinnande eller leta
(3) JG skrev R.I.P. om LW tidigt på kvällen hon hittats, innan identifikation ( jaså tycker jag, de flesta tänkte väl att det var hon)
(4) sjukskrev sig enligt Sh.Holmes i två veckor e upptäckten av LW

JokerMannen verkar tro på JG som delaktig, men har inte lämnat mer än (3) som argument vad jag kunnat utläsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in