Citat:
Barnets far finns ju. Är väl mest sannolikt att det hamnar hos honom. Pappan betraktas troligen som OK av myndigheterna då han har avtjänat straff och inte just nu står åtalad för något brott. En helt vanlig kille i myndigheternas ögon, m a o.
Men om inte pappan blir vårdnadshavare (kanske inte vill?) så finns BO:s närmsta familj som alternativ. Jag tar det i närmaste för uteslutet att barnet skulle placeras i en svenne-familj.
Men om inte pappan blir vårdnadshavare (kanske inte vill?) så finns BO:s närmsta familj som alternativ. Jag tar det i närmaste för uteslutet att barnet skulle placeras i en svenne-familj.
Det får jag verkligen inte hoppas att det gör! En pappa med en kriminell livsstil, tillika tungt kriminell. Det vore att utsätta barnet för stora risker.
Nej barnets pappa, Naief Adawi hade INTE slutat sin kriminella leverne. Enligt artikeln i Sydsvenskan figurerade han i en pågående brottsutredning:
”[b]"Flera uppgifter till Sydsvenskan säger att mannen som var i sällskap med den mördade kvinnan – och är pappa till hennes två månader gamla dotter – är utpekad i en pågående brottsutredning . Och att det är ett tänkbart motiv för attackera honom, men så slutade det i stället med att gärningsmannen sköt ihjäl kvinnan.
• Mannen, 35, har ett långt brottsligt förflutet. Han dök upp på allvar i Malmös gängvärld i mitten på 00-talet.
• Han var en av två häktade misstänkta för mordförsök vid de så kallade Etage-skotten 2007, där två personer på moped avlossade ett automatvapen mot nattklubben Étage vid Stortorget i Malmö.
• Spaningsuppgifter ur utredningen om bombdådet mot åklagare Barbro Jönsson i Trollhättan 2007 knöt 35-åringen till den så kallade K-falangen i kriget mot den motstående M-falangen.
• Några år senare ingick han enligt dåvarande länskriminalpolisen i M-falangens yttre krets och dömdes för vapenbrott, dopnings- och narkotikabrott."
https://www.sydsvenskan.se/2019-08-27/gangstersparet-mannen-det-egentliga-malet