2019-08-28, 11:54
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Barnets far finns ju. Är väl mest sannolikt att det hamnar hos honom. Pappan betraktas troligen som OK av myndigheterna då han har avtjänat straff och inte just nu står åtalad för något brott. En helt vanlig kille i myndigheternas ögon, m a o.

Men om inte pappan blir vårdnadshavare (kanske inte vill?) så finns BO:s närmsta familj som alternativ. Jag tar det i närmaste för uteslutet att barnet skulle placeras i en svenne-familj.

Det får jag verkligen inte hoppas att det gör! En pappa med en kriminell livsstil, tillika tungt kriminell. Det vore att utsätta barnet för stora risker.

Nej barnets pappa, Naief Adawi hade INTE slutat sin kriminella leverne. Enligt artikeln i Sydsvenskan figurerade han i en pågående brottsutredning:

”[b]"Flera uppgifter till Sydsvenskan säger att mannen som var i sällskap med den mördade kvinnan – och är pappa till hennes två månader gamla dotter – är utpekad i en pågående brottsutredning . Och att det är ett tänkbart motiv för attackera honom, men så slutade det i stället med att gärningsmannen sköt ihjäl kvinnan.

• Mannen, 35, har ett långt brottsligt förflutet. Han dök upp på allvar i Malmös gängvärld i mitten på 00-talet.

• Han var en av två häktade misstänkta för mordförsök vid de så kallade Etage-skotten 2007, där två personer på moped avlossade ett automatvapen mot nattklubben Étage vid Stortorget i Malmö.

• Spaningsuppgifter ur utredningen om bombdådet mot åklagare Barbro Jönsson i Trollhättan 2007 knöt 35-åringen till den så kallade K-falangen i kriget mot den motstående M-falangen.

• Några år senare ingick han enligt dåvarande länskriminalpolisen i M-falangens yttre krets och dömdes för vapenbrott, dopnings- och narkotikabrott."

https://www.sydsvenskan.se/2019-08-27/gangstersparet-mannen-det-egentliga-malet
Citera
2019-08-28, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pactasuntservanda.
Detta stämmer.

Har du koll på vilket område som blev avspärrat igårkväll? Någonstans i närheten av rondellen Sergels väg/Tessins väg.
Jag har inte varit där än.men känner området väl.eftersom jag har bott här 20 år och känner varje gatan .BO var väl på väg till sin bil som troligen var parkerat vid falafel kiosken eller de var på väg till konsum vad jag vet.Om man blir skjuten bakifrån en normal människa skulle nog stanna eller kasta sig på marken men en kriminell springer framåt och troligen var hon medveten om att han var hotat eftersom hon springer framåt också.Det är min teori.inget annat.Så kalart det kan vara fel
Citera
2019-08-28, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pactasuntservanda.
Detta stämmer.

Har du koll på vilket område som blev avspärrat igårkväll? Någonstans i närheten av rondellen Sergels väg/Tessins väg.

Gården bakom sergelsväg 10a blev avspärrad
Citera
2019-08-28, 11:57
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Jag kikade för skoj skull på offrets broders Fb, de som likear hans bilder är ofta tjejer med invandrarpåbrå , kollade upp fem av dessa och alla de hade kriminella män, det säger en hel del... sedan vet jag inte vidden av deras kriminalitet men de var Iaf straffade , i min umgängeskrets är ingen straffad ... man väljer sin sfär att umgås med.

Inte förvånande tyvärr. Dom känner sig kanske trygga med dessa mäns pengar och våldskapital. Hoppas att dessa ärthjärnor nu inser att de riskerar att bli framtida skottmål.
Citera
2019-08-28, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Kvinnan är oskyldig så vitt vi vet i nuläget ja. Men kvinnan kommer från en miljö där fifflande, skattefusk svartjobb och småkriminalitet hör till vardagen. Läs på om hennes pappas kioskrörelse m.m. Hade hon kommit från en vanlig akademikerfamilj vilket ju är det vanligaste för någon som läser på läkarlinjen så hade hon sannolikt aldrig blivit tillsammans med denne gangster till att börja med om inte kvinnan samtidigt haft psykiska problem eller en personlighetsstörning i botten och därmed driftat ut i samhällets marginaler. De hade aldrig ens träffats för de skulle inte umgåtts i samma miljöer. Det här är en stor skillnad och någonting som talar för det är också att hon gick sin läkarutbildning i Polen vilket är lågstatus i jämförelse med läkarutbildningarna i tex Uppsala och Lund.

Så alla som har något slags företag är fifflare osv o får.skylla sig själva när dom dödas? Eller vad menar du?
Citera
2019-08-28, 12:01
Medlem
pactasuntservanda.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbasatan
Gården bakom sergelsväg 10a blev avspärrad

Okej, där har NA förmodligen passerat i sin flykt.

Det finns väl inga uppgifter som stödjer att någon GM skulle följt efter honom hela vägen dit?
Citera
2019-08-28, 12:02
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Får lite samma känsla. Många svenskar (etniska svenskar) som verkar mer eller mindre glädjas åt att en oskyldig (ej etnisk svensk) kvinna blir mördad. Det är ren rasism. Men för att inte framstå som rasist så försöker man rättfärdiga sin åsikt genom att peka på att pojkvännen är kriminell/ex kriminell osv. Sånna åsikter hade man aldrig haft om BO varit etnisk svensk, det vet alla. Så alla dessa teorier där man visar glädje att en oskyldig kvinna mördats är rena rasister.
Frågan är varför då? Bittra? Ensamma? Blatten tagit deras brud? Vettefan.
Nånstans känns som att dessa rasister känner sig underlägsna invandrare på nåt sätt därför väljer de att uttrycka sina vidriga åsikter bakom en skärm. Inte öppet iaf. Dubbelmoral, feghet, ingen karaktär.. intressant samhälle Sverige är Påväg att förvandlas till.
Svenskar flyttar ut från omr invandrare flyttar till. Till slut kommer vi kanske få 1/3 av landet där enbart invandrare bor. Överväga separatism? Dela på landet? Ta landet från etniska svenskar? Etniska svenskar kommer ju ändå bara att gnälla bakom en skärm...

Var inte så säker på det. Vissa hade nog tyckt att hon hade fått skylla sig själv, även om hon hade varit en etnisk svensk. Det behöver inte vara rasism. Du förenklar det hela och generaliserar grovt.
Citera
2019-08-28, 12:04
Medlem
https://www.sydsvenskan.se/2019-08-27/forskare-liknar-ett-bestallningsmord

Med 1,1 avlidna per 100 000 invånare har Sverige högsta nivån av dödligt vapenvåld hos män 15 till 29 år, bland 13 undersökta Västeuropeiska länder, däribland Tyskland och Storbritannien, enligt en forskningsrapport.
– Ju yngre personer är ju mindre konsekvenstänkande har de. Hjärnan är inte fullt utvecklad, det finns större risk för hänsynslöshet och att man vill impa på gruppen.

Exakt. Småungar skall inte ha tillgång till vapen. De äldre yrkeskriminella har åtminstone ett konsekvenstänk. Är risken lägre än motivationen, så kör de. Men det är med kalkylering. De här småungarna bara kör på. Och det är det som gör det så farligt. Det finns ingen röd tråd. De bara gör. Och såna skall ränna fritt på våra gator. Kul!
Citera
2019-08-28, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix
Varför var hon som läkare ihop med en kriminell person? Lite paradoxalt.
Varför?

Kapten Klänning var polis. Johanna Möller var socionom.

Jag menar att det inte funkar att bli så himmelens förvånad över att en läkare har ihop det med en kriminell. Har hänt konstigare saker. En yrkestillhörighet gör inte en människa immun, felfri, totalt balanserad eller vad annat man kan komma på. Det är förödande att utgå ifrån att det är så. Litar du t ex på alla som bär slips?
Citera
2019-08-28, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Varför?

Kapten Klänning var polis. Johanna Möller var socionom.

Jag menar att det inte funkar att bli så himmelens förvånad över att en läkare har ihop det med en kriminell. Har hänt konstigare saker. En yrkestillhörighet gör inte en människa immun, felfri, totalt balanserad eller vad annat man kan komma på. Det är förödande att utgå ifrån att det är så. Litar du t ex på alla som bär slips?
Nyfiken fråga. Ditt refererande till Kapten Klänning, vad var det för? Han var ju kriminell OCH polis. Inget säger ju att vårt dödsoffer här var kriminell på något sätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Jag kikade för skoj skull på offrets broders Fb, de som likear hans bilder är ofta tjejer med invandrarpåbrå , kollade upp fem av dessa och alla de hade kriminella män, det säger en hel del... sedan vet jag inte vidden av deras kriminalitet men de var Iaf straffade , i min umgängeskrets är ingen straffad ... man väljer sin sfär att umgås med.

Hur kollade du upp dessa personer. Vad för slags brott har de gjort?
Bara för att nån likear dig på fb så betyder det inte ett dugg. Betyder inte att du umgås med dom.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Infoman163
Du verkar inte ha alla hjärnceller. Så du menar bara för att hennes pojkvän eller ex har varit eller är kriminell så är hon det?. Skärp dig för du framstår inte frisk just nu
Du verkar inte heller ha alla hjärnceller i got skick.

Du tror inte att man söker sig till en person som har en likasinnad attityd och beteende eller förflutet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in