Citat:
Ursprungligen postat av
stroganof
Är tianeptine lagligt i sverige?
Utifrån det jag vet ja.
Prövat denna längesedan, 10mg pellets som jag gillade i små mängder (10-20mg) då och då.
Provade igen ifrån en inrikes shop nyligen, 20mg pellets och håller med att det är väldigt bra som medicin mot både ångest och depression. I högre doser blir det en opioid(med lite smått unik verkan, måste vara dess andra mekanismer utav serotonin/dopamin som påverkar), euforin finns och så men skulle inte rekommendera käka i höga doser ofta då det är riktigt beroendeframkallande, men vad är inte det, speciellt mediciner idag.
Minns för några år sedan när jag prövade många(10+)10mg tabletter för att pröva dess opioida sida, gillade inte min mage detta(lite smått bullrande). Men sedan har jag känslig mage också. Ska nog tas med mat vilket jag inte gjorde. Man känner dess opioida verkan i mycket lägre doser än 100mg skulle jag dock säga, som anses vara en mycket hög dos. Finns på psychonautwiki har jag för mig, rekomenderar alla att läsa där innan ni använder denna.
Även om det är inte en traditionell opioid så finns samma om inte värre risk för tillvänjning. Så behandla inte det som en mild substans i högre doser.