2019-03-03, 23:53
Medlem
Denna verkar ju vara skön. Är man deppig och har ångest så verkar den vara bra!

Finns det någon FASS så man kan läsa om den går att ta med typ Inderal,och andra mediciner som man har på recept?

Eller finns den inte som läkemedel?
Citera
2019-07-13, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Denna verkar ju vara skön. Är man deppig och har ångest så verkar den vara bra!

Finns det någon FASS så man kan läsa om den går att ta med typ Inderal,och andra mediciner som man har på recept?

Eller finns den inte som läkemedel?

Konstigt att den inte finns på fass. Men den används dessvärre knappt inom sjukvården här, vilket är synd då det är en av de bästa antidepressiva läkemedel som existerar. Nu menar jag att ta det mot depression i låga doser, då man kan missbruka det i höga doser(då den har opioid verkan i högre dos).

Till skillnad från SSRI och dylikt, funkar detta direkt, utan några konstigheter såsom biverkningar. 20-30mg (2-3 stycken 10mg tabletter från inrikesshoppen) 2-3 ggr per dag hjälper mig (och andra jag känner) en hel del i vardagen om du lider av psykiska besvär, som ångest och depressioner.
Citera
2019-07-21, 10:49
Medlem
BettyBamBams avatar
Någon som provat 10 mg tabletterna med Tiapentine som säljs inrikes? Tänkte prova som antidepressiv.

Har dock inte fått något levererat fast det var en vecka sen jag beställde.
Citera
2019-07-22, 15:35
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBamBam
Någon som provat 10 mg tabletterna med Tiapentine som säljs inrikes? Tänkte prova som antidepressiv.

Har dock inte fått något levererat fast det var en vecka sen jag beställde.

Har inte provat just de du beskriver men har handlat andra Tianeptine inrikes, dem som är 15mg. Tycker helt klart det var en lovande substans i antidepp syfte. Man behöver inte "gå in" på dem som med de flesta vanliga SSRI m.m. utan man får effekt efter första dosen. Och med mindre bieffekter enligt mig.
Citera
2019-07-24, 16:24
Medlem
BettyBamBams avatar
Nu har jag börjat prova den här som antidepressiv medicin. Tar 10mg x 3 per dag och är på tredje dagen nu med en tablett kvar till kvällen.

Den ger absolut en positiv effekt på mitt mående, redan nu betydligt bättre än när jag hade gått in mig på SSRI för några år sedan, men slutade med dem efter 6 månader då jag fick mer bieffekter än positiva.

Jag äter också Voxra (hade en riktigt bra första vecka på den, men vande mig snabbt). Hoppas den här är lite mer ihållande. Men kombinationen Voxra och Tianepetin (i medicinska doser) är i alla fall det bästa jag provat hittills av antidepressiva. Fortsätter det fungera ska jag prata med min läkare om det är möjligt att få den på licens. Skrivs ju ut i många andra länder i Europa.

MEN PLEASE! Punda inte på den här gott folk. Köp riktigt knark då.
Citera
2019-08-28, 12:00
Medlem
Är tianeptine lagligt i sverige?
Citera
2019-11-18, 01:43
Medlem
Inget för mig, men vad hände sen? Varför så opopulär?
Citera
2021-01-13, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Är tianeptine lagligt i sverige?

Utifrån det jag vet ja.

Prövat denna längesedan, 10mg pellets som jag gillade i små mängder (10-20mg) då och då.

Provade igen ifrån en inrikes shop nyligen, 20mg pellets och håller med att det är väldigt bra som medicin mot både ångest och depression. I högre doser blir det en opioid(med lite smått unik verkan, måste vara dess andra mekanismer utav serotonin/dopamin som påverkar), euforin finns och så men skulle inte rekommendera käka i höga doser ofta då det är riktigt beroendeframkallande, men vad är inte det, speciellt mediciner idag.
Minns för några år sedan när jag prövade många(10+)10mg tabletter för att pröva dess opioida sida, gillade inte min mage detta(lite smått bullrande). Men sedan har jag känslig mage också. Ska nog tas med mat vilket jag inte gjorde. Man känner dess opioida verkan i mycket lägre doser än 100mg skulle jag dock säga, som anses vara en mycket hög dos. Finns på psychonautwiki har jag för mig, rekomenderar alla att läsa där innan ni använder denna.

Även om det är inte en traditionell opioid så finns samma om inte värre risk för tillvänjning. Så behandla inte det som en mild substans i högre doser.
Citera
2021-02-17, 11:34
Medlem
Hur funkar de mot en oxy beronde person att dämpa avtändningen tänkte se ifall man kan hjälpa en polare som har oxy at
Citera
2021-05-06, 09:27
Medlem
Nyfyken på den här då jag dras med kraftig ångestproblematik och en ganska lång depressiv episod på 2 år. 30-årskris kanske folk kallar det...
Skrotat tjack och Benz, har svårt utan att hitta motivation till saker, i det långa loppet. Ambivalent som fan. ADD. Jämt stressad som fan, 100 ofärdiga projekt pga att jag hopar runt mellan saker, tappar motivationen, återtar motivationen osv..

Men Benz vill jag aldrig röra igen, helst. Det ger mig driv, dödar ångest. Men med likgiltighet, och en korkad skalle. Och humöret när man får utbrott, där är inte benzon lugnande, snarare en förstärkare av dåligt humör.

Hoppas starkt att låga doser tianeptine kan ge mig en spark i arslet och göra saker lite lättare..

I keep you updated guys
Citera
2021-05-07, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c63amg
Nyfyken på den här då jag dras med kraftig ångestproblematik och en ganska lång depressiv episod på 2 år. 30-årskris kanske folk kallar det...
Skrotat tjack och Benz, har svårt utan att hitta motivation till saker, i det långa loppet. Ambivalent som fan. ADD. Jämt stressad som fan, 100 ofärdiga projekt pga att jag hopar runt mellan saker, tappar motivationen, återtar motivationen osv..

Men Benz vill jag aldrig röra igen, helst. Det ger mig driv, dödar ångest. Men med likgiltighet, och en korkad skalle. Och humöret när man får utbrott, där är inte benzon lugnande, snarare en förstärkare av dåligt humör.

Hoppas starkt att låga doser tianeptine kan ge mig en spark i arslet och göra saker lite lättare..

I keep you updated guys
Du sitter i andra tråden och leker Allanballan är du så jävla tuff egentligen? Jävla mupp.
Du kanske skulle tänkte lite innan du körde så hårt för att vara cool, antagligen var det bara snack
Citera
2021-05-08, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbejao
Du sitter i andra tråden och leker Allanballan är du så jävla tuff egentligen? Jävla mupp.
Du kanske skulle tänkte lite innan du körde så hårt för att vara cool, antagligen var det bara snack
Jag har alltså lyckats provocera en liten snorvalp som dig så hårt med det jag skrivit här på flashback, fan vad kul. Känner mig verkligen hedrad.

För att vara lite ontopic kan jag bekräfta det jag skrivit "i den andra tråden"

Skiten från den källan där folk fått Tianeptine (och Pagoclone) levererar Mjöl-tabletter, inget annat.

Beställ inget därifrån.
Tack för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in