2019-08-27, 21:06
Medlem
21 minuter lång rant-video om alkisfarsan, "han förstår inte vad han gjort fel".

Ironin när Carl-Fredrik talar om vad hans pappa förstår och inte sen har dom båda två likadana personliga egenskaper

Carl-Fredrik skulle lika väl kunna sitta i 21 minuter och säga "jag förstår inte vad jag gjort fel".

Och det här med att mobbar-farsan blir "kär" snabbt, det är typiskt för sådana personer, för att när partnern väl blivit förälskad i masken orkar inte farsan ha på sig den mer, då kommer den riktiga personligheten fram and it aint pretty. Tänk Bajsbaronen skrikandes, rökandes, flåsandes hota oss allihopa till livet men när det väl kom till kritan sprang han och gömde sig under masken som den lilla bitch han är.

Både farsan och Carl-Fredrik kommer med stor sannolikhet alltid leva med bristande verklighetsuppfattning, mycket tragiskt, men underhållande för oss allihopa.
Citera
2019-08-27, 21:12
Medlem
Doubts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenskribent
Angående diskussionen om Rasks deklarerade inkomst och han får mkt pengar via Swish, gåvor via Swish är INTE skattepliktiga och redovisas inte som inkomst hos Skatteverket. Kan vara en förklaring om han nu får mkt gåvor via Swish?

Skatteverket har tyvärr redan bestämt att det ska skattas. Det gäller både youtubers och twitchstreamers, och övriga plattoformar.
Om Rasken inte kopplat det ännu kan han åka på en ordentlig skattesmäll. Kan bli riktigt tråkigt för honom om han myglar.

https://www.idg.se/2.1085/1.663243/s...-videobloggare
https://www.skatteverket.se/privat/s...7d7f125bd.html
Citera
2019-08-27, 23:37
Medlem
Bajsbaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenskribent
Angående diskussionen om Rasks deklarerade inkomst och han får mkt pengar via Swish, gåvor via Swish är INTE skattepliktiga och redovisas inte som inkomst hos Skatteverket. Kan vara en förklaring om han nu får mkt gåvor via Swish?
En god idé är att kolla upp hur det faktiskt ligger till innan man ska in och läxa upp folk i tråden. Som redan konstaterat är du totalt fel ute och det råder inga tvivel om att swish är beskattningsbart.

Gällande baronens kanal:
Han lanserade tidigare idag ett nytt koncept där han kommer lyfta fram följare som blivit orättvist behandlade av myndigheter och försöka skipa rättvisa. Vågar man sticka ut hakan och tro på att det blir ett nytt segment där han ringer till olika beslutsfattare och argumenterar enligt följande devis: "Är du dum i huvet?", "sug penis!" osv.

Referenser till den citerade argumentationen:
https://www.youtube.com/watch?v=F0B6VEUeODM
JAG RINGER REKTORN PÅ TOMTAKLINTSKOLAN OCH IFRÅGASÄTTER HONOM!
20/12/17

https://www.youtube.com/watch?v=B6nFHrnmFMc
MISSBRUKSBLOGEN DEL 39: RINGER SOCIALEN.
30/12/16

Att det ska bli någon större kvalité på det där jättebebisen faktiskt tar och sätter sig in i lagar och regler ska vi nog inte hoppas på. För en intelligent person som faktiskt orkar utföra seriösa granskningar hade nog konceptet kunnat vara intressant. I baronens fall lär det sluta med att han ringer försäkringskassan och kommer på sin höjd till ansvarig handläggare som försöker förklara sekretesslagar för vår pompöse baron. Videon lär alltså inte ge ett skit men kommer i vanlig klickbait-manér döpas till "RINGER TILL SOC för att...".
Citera
2019-08-27, 23:41
Medlem
Mycket drama ikväll på instagram story. Jag är helt på baronens sida, farsan är ett manipulerande äckel. Baronen läcker info om att pappan har raggat på flera olika kvinnor samtidigt, senast för en vecka sedan.
Citera
2019-08-28, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doubt
Skatteverket har tyvärr redan bestämt att det ska skattas. Det gäller både youtubers och twitchstreamers, och övriga plattoformar.
Om Rasken inte kopplat det ännu kan han åka på en ordentlig skattesmäll. Kan bli riktigt tråkigt för honom om han myglar.

https://www.idg.se/2.1085/1.663243/s...-videobloggare
https://www.skatteverket.se/privat/s...7d7f125bd.html

I stand corrected, mycket hård tolkning av Skatteverket. Vet att donationer i andra sammanhang kan vara skattefria. Är denna tolkningen provad i domstol? antar att den är det.
Citera
2019-08-28, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsbaronen
En god idé är att kolla upp hur det faktiskt ligger till innan man ska in och läxa upp folk i tråden. Som redan konstaterat är du totalt fel ute och det råder inga tvivel om att swish är beskattningsbart.

Gällande baronens kanal:
Han lanserade tidigare idag ett nytt koncept där han kommer lyfta fram följare som blivit orättvist behandlade av myndigheter och försöka skipa rättvisa. Vågar man sticka ut hakan och tro på att det blir ett nytt segment där han ringer till olika beslutsfattare och argumenterar enligt följande devis: "Är du dum i huvet?", "sug penis!" osv.

20/12/17

30/12/16

Att det ska bli någon större kvalité på det där jättebebisen faktiskt tar och sätter sig in i lagar och regler ska vi nog inte hoppas på. För en intelligent person som faktiskt orkar utföra seriösa granskningar hade nog konceptet kunnat vara intressant. I baronens fall lär det sluta med att han ringer försäkringskassan och kommer på sin höjd till ansvarig handläggare som försöker förklara sekretesslagar för vår pompöse baron. Videon lär alltså inte ge ett skit men kommer i vanlig klickbait-manér döpas till "RINGER TILL SOC för att...".

Jag trodde det räknades som gåvor om man inte gjorde något särskilt för den som gav gåvan, men skatteverkets tolkning i detta sammanhang kände jag inte till och är utifrån vad jag visste om lagarna väldigt tuffa. Men men, där lärde jag mig något.
Senast redigerad av nyfikenskribent 2019-08-28 kl. 06:35.
Citera
2019-08-28, 12:43
Medlem
123....s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsbaronen

Gällande baronens kanal:

20/12/17

30/12/16

Baronen blev själv grundlurad i en bilaffär här nyligen vilket skulle passa utmärkt att driva vidare på kanalen och på så sätt sätta press på bilhandlaren. Gör han det?
- Svar Nej!
Här hade Baronen möjlighet att slå två flugor i en smäll genom att få ett ohyggligt mjölkbart content till kanalen samt chans till personlig upprättelse och skälig ekonomisk kompensation men bara släpper det direkt när motståndet blir för tufft för honom...
Baronen i ett nötskal, det ska vara folk som ligger ner eller andra som inte vill eller har förmågan att slå tillbaka..

Sen vidhåller jag att schismen som pågår med pappan nu mycket väl kan vara stagad för att ha ett ämne som när som helst kan tas till när det är torka på annat.
Fredrik agerade Moderator som vanligt på Baronens Live kvällen innan uppdateringen nu senast så jag tror inte det är nån fnurra på tråden utan ett skådespel bara....
Citera
2019-08-28, 13:07
Medlem
Bajsbaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Baronen blev själv grundlurad i en bilaffär här nyligen vilket skulle passa utmärkt att driva vidare på kanalen och på så sätt sätta press på bilhandlaren. Gör han det?
- Svar Nej!
Här hade Baronen möjlighet att slå två flugor i en smäll genom att få ett ohyggligt mjölkbart content till kanalen samt chans till personlig upprättelse och skälig ekonomisk kompensation men bara släpper det direkt när motståndet blir för tufft för honom...
Baronen i ett nötskal, det ska vara folk som ligger ner eller andra som inte vill eller har förmågan att slå tillbaka..

Sen vidhåller jag att schismen som pågår med pappan nu mycket väl kan vara stagad för att ha ett ämne som när som helst kan tas till när det är torka på annat.
Fredrik agerade Moderator som vanligt på Baronens Live kvällen innan uppdateringen nu senast så jag tror inte det är nån fnurra på tråden utan ett skådespel bara....
Den tuffe baronen är garanterat rädd för bilhandlaren. Vår tappra baron visar gärna sitt otroliga mod när det kommer till att hota barn, äldre och handikappade. När han väl stöter på en herre med våldskapital smiter han undan med svansen mellan benen.

Jag är villig i att hålla med om att det säkert är skådespel från baronen själv, men är osäker på om det är det från farsans sida. Det är en dysfunktionell familj och de båda skiter egentligen i varandra. Båda är narcissister och för tillfället är en dispyt med farsan något som lyfter kanalen. Han påstår idogt att han knappt tjänar pengar på missbruksbloggen - men visningssiffrorna säger annorlunda. Det som faktiskt får visningar är just det samt när han hoppar på drama.
Citera
2019-08-28, 15:35
Medlem
Verkar som Rask läst och tagit till sig av det jag skrev om hur han bara tar rygg på kända och nu ska börja med ett segment där han ska försöka hjälpa vanligt folk som hamnat i kläm med, exempelvis, myndigheter.

Om detta är seriöst ger jag helt utan ironi en eloge till Alex. Det blir bara pajigt att "hjälpa" Jocke och Jonna. De har millar så det räcker, jag har mer empati för en hemlös som förlorar 1000kr än för Jocke och Jonna som torskade nån mille, ärligt talat
Citera
2019-08-28, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
- Svar Nej!

Lagade de inte upp bilen åt honom?? Den hade väl varit inne på verkstaden i flera veckor?? Ja, jag har följer inte stenhårt, men han har ju kört Skoda ett bra tag vad jag sett.
Citera
2019-08-28, 18:20
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Verkar som Rask läst och tagit till sig av det jag skrev om hur han bara tar rygg på kända och nu ska börja med ett segment där han ska försöka hjälpa vanligt folk som hamnat i kläm med, exempelvis, myndigheter.

Om detta är seriöst ger jag helt utan ironi en eloge till Alex. Det blir bara pajigt att "hjälpa" Jocke och Jonna. De har millar så det räcker, jag har mer empati för en hemlös som förlorar 1000kr än för Jocke och Jonna som torskade nån mille, ärligt talat

Herre jävlar. Hade jag blivit dåligt behandlad på min arbetsplats eller så, hade det sista jag ville vara att rask ska ringa dit och låtsas vara nån räddare.

Skämskuddar stora nog finns inte när det kommer till att be rask om hjälp och att han ska föras ens talan... hemska tanke.
Citera
2019-08-28, 18:45
Medlem
Ja undra vad Mercan är egentligen?? Är den kvar på verkstad och han har inte råd att plocka ut den? Eller står den i väntan på reparation totalt okörbar? Eller vad har hänt med bilen?

Bilen låter som farmor Anka kommer åkande och hela bilaffären är ju oerhört komisk så alla som ser han i S500 AMG i Trosa kan antagligen inte hålla sig för skratt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in