2019-08-27, 23:20
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Stort antal Polispatruller och helikopter på Drottninghög just nu...

Det är intressant. Där bor ju någon av dessa 10 som finns med på listan från Drottningshögfallet.
Citera
2019-08-27, 23:21
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horemheb
Rättegång. Häktade sitter inte i salar på tingsrätten oavbrutet.

Jo men det var ju 4 månader sedan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Hur vet man det, att de träffades 2017? Satt inte snubben inlåst då? 2010 blev han dömd till åtta år i finkan, men visst, han kan ha blivit utsläppt tidigare.

Två tredjedelar av åtta år är 5½ ungefär, han kom ut 2015. Det finns utrett i tråden flera gånger, men som du ser är den väldigt lång så jag orkar inte leta reda på rätt inlägg, du får helt enkelt lita på mig.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Hur vet man det, att de träffades 2017? Satt inte snubben inlåst då? 2010 blev han dömd till åtta år i finkan, men visst, han kan ha blivit utsläppt tidigare.

Eftersom han har en dom på sig 2016 (i frihet) så måste han kommit ut tidigare.

Hänger du inte med i tråden? Begynnande senilitet?
Citera
2019-08-27, 23:22
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Är du på plats?
Nej jag bor i närheten och hör både helikoptern och hur ett antal sirener dånade iväg, sen fick jag se bilder en vän skicka till mig att dom är på Drottninghög och letar efter någon, både patruller på marken och i luften.
Citera
2019-08-27, 23:24
Medlem
Horemhebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Jo men det var ju 4 månader sedan
De har släppts men bautaprocessen fortsätter. Rättegång var och varannan dag förmodligen året ut
Citera
2019-08-27, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
När till och med de kriminella tungt belastade fördömer detta och säger skjuta en kvinna är big no no samt att kartan ritats om rejält iom detta dåd, Skulle jag vara GM skulle jag snabbt som fan bege mig till närmsta polis station och erkänna innan de andra hittar mig för nu är det fri jakt på GM i Malmös under värld var så säkra på det!
ja. Han är villebråd nu. Och behöver pumpa i sig mycket substanser för att försöka glömma att nu står han på tur.
Citera
2019-08-27, 23:25
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Lägg ned tjejspåret. De har använt sig av en minderårig, vilket förklarar precis allt.

Jo, jag antar det. Måste vara ordentligt ung, men man har ju plockat pistoler från åttaåringar förr så varför inte antar jag. En tolvåring som vill få cred och status.
Citera
2019-08-27, 23:26
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Eftersom han har en dom på sig 2016 (i frihet) så måste han kommit ut tidigare.

Hänger du inte med i tråden? Begynnande senilitet?
Kom ut 2015 tror jag. Dömd för narkotikainnehav å olovlig körning efter det.

Lär nog fortsatt varit kriminell, säkert köpt ladd å sålt. Har inga bevis för det dock!. Ska kolla taxerad inkomst på N senaste 4 åren i morgon.Kanske har han försökt, haft nystartsjobb innan 2018.
Ingen i mmx som kan bidra med om de har kameror i området? Ingen som vet att han varit fortsatt kriminell förutom domarna på narkotikainnehav å olaga körning.
Senast redigerad av Pandalina4 2019-08-27 kl. 23:29.
Citera
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Kan DU bevisa detta?

Ja absolut. En AT läkare har inte ansvar på vare sig en akutmottagning eller på kirurgen.

Man kan jämföra det med att en vikarie skulle utlåta sig gällande en skola när det finns fast anställda lärare och en rektor som alltid är på plats.

Ni får alla det att låta som om en at-läkare tog emot en skottskadad och likt en Hollywood film drog ut kulen ned en kniv och sen kauteriserat ingångshålet.... för att sen vittna om skadans omfattning i en tingsrätt/hovrätt.

Jo tjena.

En åklagare skulle inte vinna något med att ta in en AT läkare som vittne över att någon kom in på sjukhuset skottskadad. Finns journaler och händelsen i sig, inget som behöver styrkas.

/C
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horemheb
De har släppts men bautaprocessen fortsätter. Rättegång var och varannan dag förmodligen året ut

Ja men det var finns bevisen att se satt på rättegång den dagen mordet sker? Det är lite det som är min poäng.
Citera
2019-08-27, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansargunnar
Utan direkta bevis/fakta bakom mig... Bara tidningarnas vaga info... Så denna misstänkta som då har haft återupprepat brottsligt beteende redan sen tidiga år, blir häktad för grovt narkotika brott, väntande dom på en av Helsingborgs största narkotika ärende på lång tid ( Kanske inte mängdvis, men antal inblandade och resurser som polis har använt )

Dessutom misstänkt för bombdådet på polishuset i Helsingborg, så bestämmer dom sig för att släppa ut denna personen, visst jag kan förstå på ett sätt, och det är lätt att va efterklok, men hur i helvete kan någon ha beslutat att släppa han, och uppenbarligen inte haft span under tiden?

Om man är 19år, haft upprepade brott, står misstänkt för grovt narkotikabrott, inblandad i ett kriminellt nätverk, misstänkt bombdåd mot polishuset, att man då inte håller personen häktad eller övervakad... Har vänner som suttit häktade längre för betydligt mildare brott, övervakade ett bra tag efter friade i dom....

Jag hörde smällen dagen den smällde av på polishuset, det va inte nån liten skitsmäll, bor ändå en bra bit ifrån, och rutorna skakade nästan, på gränsen att dom gick sönder.

Personen är uppenbarligen en risk, visst vilken snubbe som helst idag kan sälja grejer, jaga cashen... men det krävs lite extra om man ska smälla av en jävla bomb mot snuthuset haha.... Nu har jag som sagt ingen juridisk bakrund eller jobbat inom rättsväsendet o allt inom det, men hade ju hellre varit på säkra sidan och häktat grabben några månader till och låta domstolen besluta om han är skyldig eller ej, om inte.... sorry att du fick sitta lite extra och personen hade fått skadestånd av staten.

Om den personen nu är skyldig för alla punkter och dessutom nu inblandad i detta mordet på en ung mamma som även höll sitt nyfödda barn i famnen, hur fan ska personerna som är ansvariga för hans frisläppning förklara detta fiasko? Som jag sa, personer kan sitta betydligt längre och bli trakasserade av span en jävla bra tid efter, för betydligt mindre allvarliga brott.

Återupprepar mig en sista gång... Att sälja grejer, smuggla, råna, misshandel, ni förstår poängen... Det är en grej, men fan asså... Spränga en bomb mot polisen, skjuta en kvinna i huvudet ( som jag förstår inte är inblandad i kriminella aktiviteter ) som dess utom håller en nyfödd på öppen gata mitt på dagen, det där gör fan inte vem som helst, benzo hjärta eller bara en iskall jävel...

Eller e det bara jag?
Ditt sista stycke! Det andra du skriver: rån, misshandel mm är väl inte normalt i ett civiliserat land som Sverige! Blir ju mörkrädd av alla dessa inlägg. Som om det var vardagsmat.
Vad är det för fel på er? Kamma dig och sök ett jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in