2019-08-27, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Var är presskonferens från regeringen där de förklarar hur de skall stoppa våldet som närmar sig en krigszon ???

Såna kommentarer gör mig nästan GALEN!
HUR ska regeringen kunna stoppa alla galningar som utför de här gärningarna !???
De kan knappast kunna vakta och ha ansvar för ALLA kriminella i landet?
Alla har mammor, eller hur?
Tex den unga killen, född 1999 som är anhållen för MEDHJÄLP till mord.
Hur har hans uppväxt varit?
Föräldrar ha ett stort ansvar för hur våra ungdomar blir!
Sluta med idiotin att ALLTID skylla på regeringen!
Det här hade hänt med vilken regering som helst!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHappy1
Eller ut på Sergelsväg efter det första huset redan. I vilket fall som har GM uppehållit sig jäkligt länge på platsen med att kuta omkring.

På filmen från SVT har GM sprungit förbi BO för att nå den vita bilen - vänt och sprungit förbi BO igen för att nå mercan. På bilderna som en snubbe lade upp på FB ser det ut som om BO låg snett upp vänster på trottoaren innanför bilparkeringen där det står Sergels grill. GM sprang och försökte hoppa in i den vita bilen vid träden exakt norr om Sergels Grill.

Känns som att de jagat BO:s man både till fots och med mercan.

Från skotten lät till mercan körde förbi mig så tror jag inte det tog max 30sek,kan han fel naturligtvis men det gick snabbt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
https://minfil.org/N9X8kbe1bb/H_ktning__B_2457-18.zip
Nu har jag tappat tråden. Vilken häktning i vilket mål pratar ni om?
Citera
2019-08-27, 13:14
Medlem
pactasuntservanda.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
På tidigare bilder (fågelperspektiv) har jag inte kunna se några "yttre" avspärrningar som i så fall skulle inkluderat ett helt kvarter norrut ?
Västerut har jag inte sett mycket av, mer än att den påstådda "inre" avspärrningen slutade ganska nära falafelhaket.

Nå, om han stått mitt på vägen och skjutit söderut är mitt antagande att målet då befann sig söder om GM, som i givet tillfälle hade ryggen mot 13, vilket vore väldigt märkligt om det nu var 13C BO kom ut ur ?

Njä det är väl inte så märkligt? BO kommer ut från 13C, börjar gå upp längs Sergels väg. GM kommer bakifrån och börjar skjuta och träffar bl.a skåpbilen. Pojkvännen fortsätter kuta i samma riktning som de blir jagade och BO segnar ner vid grillen.
Senast redigerad av pactasuntservanda. 2019-08-27 kl. 13:17. Anledning: stavfel
Citera
2019-08-27, 13:14
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
MGM var väl född 1999?

Japp.. Nu talar allt för att det är Ren*d S*lih. Allt stämmer på honom.
Citera
2019-08-27, 13:15
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

19-åringen som sitter anhållen för inblandning i mordet på en småbarnsmamma i Malmö är en av de åtalade i det gigantiska åtalet om knarkhandel på Drottninghög i Helsingborg. 19-åringen kopplas till mordet genom den uppbrunna bil som påträffades efter dödsskjutningen.

Det var den åtalet jag länkade till.
Citera
Medlem
elbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjjp
BO man va ju en del av det gamla gardet som ingick i M-falangen.
Självklart fick han uppgiften att gömma undan pengarna utomlands innan alla inblandade ryckte in i fängelse i Danmark.
Det har varit påtryckningar på att han ska skaka fram pengarna efter att alla släpps från fängelset.
Han har kommit med massa ursäkter och försökt hålla sig undan pga rädsla.
Nu kom verkligheten ikapp honom. Dom döda inte honom för då hade dom aldrig sett röken av pengarna.
Nu klipper dom hans fru för att visa att dom inte drar sig för något för att få sin rättmätiga del av bytet.
När han hostar upp pengarna så knäpper dom honom också(flera som deltog i rånet är redan likviderade, ju färre som vet ju bättre). Så killen sitter i ett dilemma om vad han ska göra framöver.
Skakar han fram pengarna så dör han. Skakar han inte fram pengarna så dör folk runt honom.
Pengarna är killens säkerhet men även hans ovän.
Då undrar många säkert hur kan man döda en kvinna med ett barn i famnen.
Det här fallet är annorlunda jämfört med allt annat som har hänt i Sverige.
I detta fallet rör det sig om extremt mycket pengar mellan 75-85 milj kronor.
Det finns många som hade gjort ännu värre saker för dessa summor.

Gällande BO.
När hennes man presenterades för familjen så presenterades han som en mycket välbärgad person från en fin familj. Därför fick han viga deras dotter.
Kvinnan(BO) var väl införstådd att hennes man var kriminell.
BO ville troligtvis leva ett helt normalt liv och trodde säkert att allt skulle lösa sig till slut
Man kan tycka hon va naiv men någonstans måste hon ha förstått att skaffa barn med en tungt kriminell person kan straffa sig.
Tyvärr så straffa det sig allt för snabbt för henne pga andras synder.
Är det fortfarande danska sedlar eller har pengarna tvättats?
Hur tror du det kommer att gå nu? Får han skyddad identitet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Dock kan man efter halva straffet få avtjäna tiden fram till 2/3 frigivning i hemmet med fotboja.
Om det du säger stämmer att det har med hennes förhör att göra måste det ha varit uppgifter som inte står i fup som är orsaken. Det som står i fupen om censorgatan kan inte vara anledningen. Hon kan ju ha lämnat andra icke offentliga uppgifter dock? Drivhallarna är ju helt sjuka i huvudet (vaktmästaren, El Zein, Ronneby, kidnappningen, prostituerade mamman mmmm )och Lindängen essen med så ja inte omöjligt att de kan ligga bakom något sådant.
Citera
2019-08-27, 13:17
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Grovt narkotikabrott i Helsingborg, 2017-11-12 – 2018-04-24.
Citera
2019-08-27, 13:21
Medlem
Citat:
19-åringen som sitter anhållen för inblandning i mordet på en småbarnsmamma i Malmö är en av de åtalade i det gigantiska åtalet om knarkhandel på Drottninghög i Helsingborg. 19-åringen kopplas till mordet genom den uppbrunna bil som påträffades efter dödsskjutningen.

Det var den åtalet jag länkade till.
Ah.... ok - då begriper jag. Ofta är det ju dessutom samma snubbar som begår alla brott. Ett trettiotal personer som begår de grövsta brotten. Lås in dom så blir det lugnt.

Vi hade hur mycket skit som helst där jag bor, under en halvårsperiod. Det var dessutom ungdomar från Malmö som kom hit. 5-6 stycken bara. De slog sönder fönsterrutor, misshandlade en kvinna som råkade gå ut i mörkret efter kl 21.00. Eldade upp cyklar, sabbade bilar. Skrämde livet ur folk. Hotade. Skrek. Polis och socialförvaltning plockade in "ledaren", placerade honom 30 mil norrut, och numera är det hur lugnt som helst.
Citera
Medlem
konstits avatar
Citat:
https://minfil.org/N9X8kbe1bb/H_ktning__B_2457-18.zip

Demografi... Någon ?
Citera
Medlem
staticages avatar
Som man bäddar får man ligga.
Hade hon köpt en läkarlicens har svårt att tro att hon skulle va tillräckligt skarp för att palla 5 år av pluggande.
Med tanke på valet av man?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in