2019-08-27, 23:07
Medlem
Utan direkta bevis/fakta bakom mig... Bara tidningarnas vaga info... Så denna misstänkta som då har haft återupprepat brottsligt beteende redan sen tidiga år, blir häktad för grovt narkotika brott, väntande dom på en av Helsingborgs största narkotika ärende på lång tid ( Kanske inte mängdvis, men antal inblandade och resurser som polis har använt )

Dessutom misstänkt för bombdådet på polishuset i Helsingborg, så bestämmer dom sig för att släppa ut denna personen, visst jag kan förstå på ett sätt, och det är lätt att va efterklok, men hur i helvete kan någon ha beslutat att släppa han, och uppenbarligen inte haft span under tiden?

Om man är 19år, haft upprepade brott, står misstänkt för grovt narkotikabrott, inblandad i ett kriminellt nätverk, misstänkt bombdåd mot polishuset, att man då inte håller personen häktad eller övervakad... Har vänner som suttit häktade längre för betydligt mildare brott, övervakade ett bra tag efter friade i dom....

Jag hörde smällen dagen den smällde av på polishuset, det va inte nån liten skitsmäll, bor ändå en bra bit ifrån, och rutorna skakade nästan, på gränsen att dom gick sönder.

Personen är uppenbarligen en risk, visst vilken snubbe som helst idag kan sälja grejer, jaga cashen... men det krävs lite extra om man ska smälla av en jävla bomb mot snuthuset haha.... Nu har jag som sagt ingen juridisk bakrund eller jobbat inom rättsväsendet o allt inom det, men hade ju hellre varit på säkra sidan och häktat grabben några månader till och låta domstolen besluta om han är skyldig eller ej, om inte.... sorry att du fick sitta lite extra och personen hade fått skadestånd av staten.

Om den personen nu är skyldig för alla punkter och dessutom nu inblandad i detta mordet på en ung mamma som även höll sitt nyfödda barn i famnen, hur fan ska personerna som är ansvariga för hans frisläppning förklara detta fiasko? Som jag sa, personer kan sitta betydligt längre och bli trakasserade av span en jävla bra tid efter, för betydligt mindre allvarliga brott.

Återupprepar mig en sista gång... Att sälja grejer, smuggla, råna, misshandel, ni förstår poängen... Det är en grej, men fan asså... Spränga en bomb mot polisen, skjuta en kvinna i huvudet ( som jag förstår inte är inblandad i kriminella aktiviteter ) som dess utom håller en nyfödd på öppen gata mitt på dagen, det där gör fan inte vem som helst, benzo hjärta eller bara en iskall jävel...

Eller e det bara jag?
Citera
2019-08-27, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Skulle en utbildning kosta 60 miljoner?

De lärde känna varandra 2017, dvs efter att hon tagit sin examen, det finns rimligtvis ingen koppling mellan eventuella rånpengar och hennes utbildning, släpp det där spåret, det har retts ut rätt grundligt tidigare i tråden.
Citera
2019-08-27, 23:08
Medlem
Citat:
Vad snackar du om nu?
Trippelmordet du frågade om. Det enda Palmkvist nämnt som innehåller Drottning sen mordet i förrgår. Alltså inget om Drottningshög.
Citera
2019-08-27, 23:09
Avslutad
Finns det bilder på 19åringen? Han borde ju vara rikskändis snart?
Citera
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Ärligt talat så har hon verkligen vackra drag. Varför skulle en sådan vacker tjej beblanda sig med Malmös undre värld?
Läs Carolina Gynnings självbiografi "Ego Girl" (Prisma 2005) så får du svaret flera gånger om av en skitsnygg insider som ratat "snälla killar" hur mycket stålar de än hade. Nej, ögon med ngt svart i och en trasig bakgrund tänder somliga tjejer sexuellt på. Och partnern fick gärna vara kriminell, t.ex. en HA (81 förstås), som CG bodde ihop med i Köpenhamn.

CG har humor!!! Garanterat: du kommer att skratta!
Senast redigerad av MossTrums 2019-08-27 kl. 23:13.
Citera
Medlem
ImTheMans avatar
Citat:
Vad snackar du om nu?
det här ? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zL1l6b/tre-doda-efter-skjutningen-i-malmo
Citera
2019-08-27, 23:10
Medlem
Blackdollkillers avatar
Har vi nåt namn på smutzet som sitter anhållen? Bild?
Såg att hans mamma hade bölat ut ett snyftreportage om att ”han är snällast i världen”... Varför håller dem inte bara käften.. Hennes avkomma har ju precis suttit för narkhärvan på drottninghög, fattar hon inte att det är bättre att sitta hemma och skämmas och hålla käften istället?
Citera
2019-08-27, 23:11
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Det hade du nog förmodligen inte fått heller... Så det kvittar ju.
Hon ser fortfarande fruktansvärt bra ut. Även om du försöker spela bort din underlägsenhet med "jag hade aldrig stoppat kuken i henne" som om du någonsin hade haft chansen. Ta ett tips från coachen... Once you go black you never go back... Nu är hon iof inte svart, men du fattar grejen Kompis?

Jodå, visst fattar man poängen. "Once you go vanilla, you never go gorilla."
Citera
2019-08-27, 23:12
Medlem
Horemhebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
drottninghögsfallet handlade om narkotika i olika mängder. Det handlade om 10 personer.

Men nu satt alla dessa i en rättegångssal i Helsingborgs tingsrätt när mordet skedde. Tillsammans med ett tjugotal advokater/domare/åklagare och annat löst folk. Hyfsat alibi.
Citera
2019-08-27, 23:13
Medlem
Kedoslavs avatar
Stort antal Polispatruller och helikopter på Drottninghög just nu...
Citera
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Läs Carolina Gynnings självbiografi "Ego Girl" (Prisma 2005) så får du svaret flera gånger om av en skitsnygg insider som ratat "snälla killar" hur mycket stålar de än hade. Nej, ögon med ngt svart i och en trasig bakgrund tänder somliga tjejer sexuellt på. Och har fick gärna vara kriminell, t.ex. en HA, som CG bodde ihop med i Köpenhamn.

CG har humor!!! Garanterat: du kommer att skratta!

Jag kommer ihåg när Carolina Gynning skrev om att Vita Huset borde bombas, även om Trumps då 10-årige son Barron råkade stryka med på kuppen. Det är kanske humor för dig?

I det aktuella brottsfallet - helt bortsett från dina TV- och läspreferenser - så överlevde åtminstone barnet.
Citera
Medlem
Har mu scrollat fram och tillbaka i tråden utan att hitta det filmklipp som det pratas om, någon som skulle kunna vara snäll och länka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in