2019-08-27, 17:32
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven2
Varför så många upprörda? Kvinna död? Jag minns inte så mycket reaktion om en dödat man.

Beror väl på att kvinnan hade ett spädbarn i famnen då hon mördades. Barnet klarade sig med bula och förhoppningsvis tar socialen hand om barnet så det slipper växa upp i kriminella kretsar.
Citera
2019-08-27, 17:33
Medlem
Tech-Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Idag skjuts 10 ggr många fler unga män ihjäl i Sverige än i Tyskland.

Finns det verkligen 10 ggr fler blattar i Sverige än i Tyskland? Eller är blattarna i Tyskland skyddade mot den socioekonomiska utsattheten?

Eller beror det på naiva politiker och kass polis?

Det beror nog snarast på att straffen för vapenbrott (skjutvapen) är betydligt tuffare än i Sverige.
Citera
2019-08-27, 17:34
Avstängd
MarkisDiGorgonzolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTwoZero
Det kan inte vara så att du saknar argumenten, och därför inte vill ha mitt svar?
Tyvärr tror jag du vandrar runt i ett riktigt mörker med den verklighetsuppfattningen.
Klart att hon är skuldfri tills motsatsen bevisats. Och hur det än är, så är det så galet fel att avrätta en människa som bär på sitt spädbarn. Inser du inte det är du inte frisk.

Saknar argument kring vad? Min värld verkar onekligen vara mer upplyst än din - men detta är ointressant.

Du verkar inte hänga med i matchen; hon är med största sannolikhet oskyldig, enligt juridiken. Dock, bör även du kunna höja blicken, tänka utanför den trygga boxen? Ger man sig i lag med kriminella, ökar risken avsevärt att man själv blir utsatt för något kriminellt (av vitt skilda slag), begriper du inte detta, bör vi nypa av dig framtida valsedlar, och omyndigförklara dig.

Och nej, hon blev inte avrättad (läs på om ordets egentliga betydelse), avrättad är någonting helt annat. Hon må ha blivit iskallt mördad - en annan sak. Och, mord är aldrig trevligt. Oavsett hur det utförs. Mord på kvinnor bärandes barn inträffar dagligdags runt om i värden, dessutom är merparten av dessa kvinnor nästan aldrig tillsammans med så grovt kriminella män, som i det aktuella fallet. You do the math. Lycka till.
Citera
2019-08-27, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DonPapacito38
Men vi kan alla vara överens om att denna utvecklingen måste stoppas . Annars kommer fler tjejer falla offer för detta sjuka vansinne , sen kan jag bara säga att det inte finns en enda anledning att klandra henne för att hon var till sammans med denna snubbe . Det är ablsout inte hennes fe att hon föll offer för en misslyckad snubbe med en pistol i handen Låt henne vila i lugn och ro! Hennes utbildning spelar mindre roll nu.
Nehe, vems fel var det då? Låt mig gissa - samhällets?
Citera
2019-08-27, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Kravs ingen hjarnkirurg for att forsta detta.

Pappan till barnet har gjort nagot dumt (scenario 1)/ skyldig nagon en stor summa pengar (scenario 2)

Scenario (2) Skjuter man mannen sa blir det omojligt att fa in cashen. = skjuter man hans fru sa har han bara barnet kvar, betalar man da eller riskerar man att barnet ocksa blir mordad?

Scenario (1) Mannen har gjort nagot helt makalost illa, kanske haft ihjal nagons barn / fru / liknande. Hur bestraffar man da en san person? Oga for oga. Man vill inte avsluta hans liv for att det utdelas ingen smarta da, varre att leva resten av sitt liv med vetskapen att man indirekt hade ihjal sin fru och mamma till ens barn... Finns det ett varre ode an att vilja ta sitt eget liv p.g.a den psykologiska smartan?

Scenario 1-2 makes most sense da de avlossade ett flertal kulor in i kvinnan och bland annat huvudet.
Nu har jag ingen koll pa avstandet mellan skytten och kvinnan, men att skjuta nagon i huvudet ar extremt svart om du inte har en enorm erfarenhet av stressiga situationer. Bara en forhojd puls gor det 10x svarare att sikta med en pistol. Det oppnar upp for att skytten varit relativt nara offret, vilket gor det hela MYCKET mer personligt. Regelratt avrattning. Speciellt da kvinnan bar pa ett barn.

/C

muslimer våldtar inte en muslimsk kvinna för då triggas en vendetta igång. det ser man också i malmö att när en muslim mejat ned svenskar eller vita så är det tomt med muslimer på malmös gator. jag skulle gissa att det är något där, någon typ av skuld eller oförrätt eller så tyckte inte hennes pappa om att hon avlat fram en unge med en varelse/vilde. Han lär knappast betala när de mosat hans madrass och muslimer brukar döda den som är skyldig pengar men de är så kassa skyttar att de sprayar loss och träffar allt utom det de siktar på. det kommer ju att bli en fortsättnig på detta. känns som malmö är nedlusad med smarta människor.
Citera
Medlem
Har kikat igenom ett större antal av de dryga tretusen men inte hitta någon med en google-maps-länk till mordplatsen. Finns det en så? Och den klassiska funderingen kring övervakningskameror i närheten.
Citera
Medlem
sassafrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Är inte så säker på att BO fick stor del av pojkvännens pengar. Tror därför inte pengar är ett motiv. Baserar min teori på att BO enligt tidigare tråduppgift arbetat som mäklare. Ändå så bor hon i en hyresrätt skrev någon. En läkare som är ihop med en man som har 50-60 millar ifrån ett rånbyte, bosätter sig väl inte i en hyresrätt, utan investerar i en bra bostad!?

Hur ska det gå till, menar du? Betala cash för en brf-lägenhet? Funkar knappast. Blir inte bättre än hyresrätt om man inte fixar en stadig insats som passerat penningstvättshinder.
Citera
2019-08-27, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swede84
Jag är nyregistrerade för att jag kände BO och BO familj och vill får er sluta snacka så jävla mycket skit.
Visa respekt för familjen och BO anhöriga istället
Blir mycket spekulationer eftersom hon har barn med en yrkeskriminell som varit involverad i tunga brott där andra även blivit mördade.
Citera
2019-08-27, 17:36
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Kravs ingen hjarnkirurg for att forsta detta.

Pappan till barnet har gjort nagot dumt (scenario 1)/ skyldig nagon en stor summa pengar (scenario 2)

Scenario (2) Skjuter man mannen sa blir det omojligt att fa in cashen. = skjuter man hans fru sa har han bara barnet kvar, betalar man da eller riskerar man att barnet ocksa blir mordad?

Scenario (1) Mannen har gjort nagot helt makalost illa, kanske haft ihjal nagons barn / fru / liknande. Hur bestraffar man da en san person? Oga for oga. Man vill inte avsluta hans liv for att det utdelas ingen smarta da, varre att leva resten av sitt liv med vetskapen att man indirekt hade ihjal sin fru och mamma till ens barn... Finns det ett varre ode an att vilja ta sitt eget liv p.g.a den psykologiska smartan?

Scenario 1-2 makes most sense da de avlossade ett flertal kulor in i kvinnan och bland annat huvudet.
Nu har jag ingen koll pa avstandet mellan skytten och kvinnan, men att skjuta nagon i huvudet ar extremt svart om du inte har en enorm erfarenhet av stressiga situationer. Bara en forhojd puls gor det 10x svarare att sikta med en pistol. Det oppnar upp for att skytten varit relativt nara offret, vilket gor det hela MYCKET mer personligt. Regelratt avrattning. Speciellt da kvinnan bar pa ett barn.

Ett inte osannolikt händelseförlopp, särskilt då scenario (2) om det skulle stämma att mannen satt på miljonerna från rånet i Danmark.

Det som talar emot teorin att kvinnan var målet är förstås vittnet på balkongen som hävdar att mördarna jagade mannen innan de gav sig på kvinnan.
Citera
2019-08-27, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Jag fattar ju att jag itne är den förta som säger det här, men:

Jag tror att kvinnan var målet. Det förefaller orimligt att kvinnan skulle ha träffats av flera skott samtidigt som mannen och babyn var helt oskadda. På samma sätt verkar det orimligt att skytten skulle träffa kvinnan i huvudet om han nu faktiskt siktade på mannen.

Jag tror alltså att det var kvinnan som var målet, och att mordet dessutom var ett beställningsmord. Någon, och inte först och främst den som sköt, ville se kvinnan död. Vem? Varför?

Precis. Jag tycker det är självklart att det är så. Vore det av misstag så hade hon inte träffats av flera skott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Mitt tips till er som vill ha så vettig info som möjligt via medierna är att läsa allt som Sydsvenskans Joakim Palmkvist skrivet gallerna Malmö-krim. Han har generellt sett jävligt bra koll och har ofta mycket initierade källor.

Saxar lite från hans senaste artikel som är bakom betalvägg:

"Flera uppgifter till Sydsvenskan säger att mannen som var i sällskap med den mördade kvinnan – och är pappa till hennes två månader gamla dotter – är utpekad i en pågående brottsutredning. Och att det är ett tänkbart motiv för attackera honom, men så slutade det i stället med att gärningsmannen sköt ihjäl kvinnan.
Mannen, 35, har ett långt brottsligt förflutet. Han dök upp på allvar i Malmös gängvärld i mitten på 00-talet. Han var en av två häktade misstänkta för mordförsök vid de så kallade Etage-skotten 2007, där två personer på moped avlossade ett automatvapen mot nattklubben Étage vid Stortorget i Malmö.
Spaningsuppgifter ur utredningen om bombdådet mot åklagare Barbro Jönsson i Trollhättan 2007 knöt 35-åringen till den så kallade K-falangen i kriget mot den motstående M-falangen.
Några år senare ingick han enligt dåvarande länskriminalpolisen i M-falangens yttre krets och dömdes för vapenbrott, dopnings- och narkotikabrott."

Att mordet på kvinnan är knutet till mannen tror jag inte det råder några tvivel till. Låt oss inte krångla till allt för mycket, det brukar sällan vara lösningen på gangstermord.

Enligt mig dagens viktigaste inlägg.

Mannen är allt mer multikriminell än folk trodde. Mordförsök, vapen, narkotika, rån osv.

Att han nu alltså på nytt var föremål i en brottsutredning säger en del.
Narkotikadömd flera gånger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Du kan inte köpa en bostad med kontanter utan att väcka uppmärksamhet. Du kan tvätta pengarna med det krävs att man känner någon som kan det. Tvätta 60 miljoner kräver i regel någon korrupt person i bankbranschen.

i malmö är allt möjligt. ett inavlat patrask osm jobbar som mäklare kan man köpa eller så tvättar man pengarna genom att köpa in sig i en muslimsk butik eller låter "läkaren" ta upp ett lån så betalar man av skulden med svarta pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in