Citat:
Ursprungligen postat av
OneTwoZero
Det kan inte vara så att du saknar argumenten, och därför inte vill ha mitt svar?
Tyvärr tror jag du vandrar runt i ett riktigt mörker med den verklighetsuppfattningen.
Klart att hon är skuldfri tills motsatsen bevisats. Och hur det än är, så är det så galet fel att avrätta en människa som bär på sitt spädbarn. Inser du inte det är du inte frisk.
Saknar argument kring vad? Min värld verkar onekligen vara mer upplyst än din - men detta är ointressant.
Du verkar inte hänga med i matchen; hon är med största sannolikhet oskyldig, enligt juridiken. Dock, bör även du kunna höja blicken, tänka utanför den trygga boxen? Ger man sig i lag med kriminella, ökar risken avsevärt att man själv blir utsatt för något kriminellt (av vitt skilda slag), begriper du inte detta, bör vi nypa av dig framtida valsedlar, och omyndigförklara dig.
Och nej, hon blev inte avrättad (läs på om ordets egentliga betydelse), avrättad är någonting helt annat. Hon må ha blivit iskallt mördad - en annan sak. Och, mord är aldrig trevligt. Oavsett hur det utförs. Mord på kvinnor bärandes barn inträffar dagligdags runt om i värden, dessutom är merparten av dessa kvinnor nästan aldrig tillsammans med så grovt kriminella män, som i det aktuella fallet. You do the math. Lycka till.