Citat:
Ursprungligen postat av
goosehunter
Det är en stor jävla skandal att denna sk politiker, med en sambo som snattar på mediamarkt och åker dit, tillåts fortsätta som politiker när det för andra gången avslöjats att hon bedriver trollkonton på nätet där hon svarar och berömmer sina egna inlägg. Jag tror inte på dystopier, jag vill inte vara pessimistisk. Men jag tror vi närmar oss en situation i Sverige där saker är på väg att gå riktigt åt helvete. Betänk dock att personer som Strandhäll och Ygeman ska representera den politiska eliten. Det är ju en parodi på politik dessa människor sysslar med. Dom är inte byxade att regera ett land. Strandhäll hade gjort sig bra som kundmottagare på ett mindre företag med extra ansvar att koka kaffe och fixa frukost till möten.
Dumheten och hyckleriet måste väl slå något slags rekord med Strandhäll?
Jag såg hennes twittrande. Man skulle kunna tänka sig att ett statsråd slog ett rekord i hyckleri redan genom att inneha ett trollkonto för att svara och berömma sina egna tweets.
Men det stannar inte där för Strandhäll. Hon är alltså så fumlig och obrydd att hon missar att kontrollera om hon verkligen har loggat in på sitt trollkonto, istället för sitt ordinarie konto. Vilket förklarar varför vi ibland ser Annika Strandhäll svara och berömma Annika Strandhäll på Twitter.
Men det stannar inte där. Hon är så pass obrydd och ogenerad av sin egen tabbe och det faktum att den exponeras, att hon låter sig göra om samma tabbe!!!?
Detta måste vara konst! Säg att det är konst. Ett konstnärligt projekt för att undersöka hyckleriets och skammens (bristen på) utmarker. Det måste vara så, eller hur?