2019-08-27, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Här är en bra dokumentär, David Keith är med en del i den här, att någon ens kan neka att det sprayas är helt otroligt.

https://m.youtube.com/watch?v=ehgUnZ6_4P8&list=PLu9Veg3IQz01YkegY2qL7-fOSJu7RnS4j&index=14&t=0s

Tänk även på att chemtrails går under många olika namn just för att mörka och förvirra, exempelvis som geoengineering, solar radiation management, carbon dioxide removal and so on.

Det tokskallar kallar "chemtrails" är definitivt inte samma sak som geoengineering.
Citera
2019-08-27, 12:43
Medlem
madtops avatar
Citat:
... så varför är det ens fortfarande snack om chemtrails vara eller icke vara?

Därför att varken du eller någon annan kan tala om hur man ser skillnad på "chemtrails" och kondensationsstrimmor.
Därför att de strimmor jag ser samtliga kommer från helt vanliga passagerarplan.

Citat:
Det är bevisat att det inte är en teori längre ...

Det är absolut inte bevisat att de strimmor vi alla ser i skyn är "chemtrails".
Tvärtom - det mesta tyder på att det är helt vanliga k-strimmor du hetsar upp dig över.
Citera
2019-08-27, 12:50
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Trams. Det är bara att läsa några av kommentarerna till klippet för att fatta.

Försöker du förvirra mig eller? Det påstås i tråden att det är utomjordingar som sprayar ut nanorobotar och gränshoppor, och nu ska det vara aluminium?

Ibland sker utsprayandet från rymdskepp, ibland från vanliga trafikflygplan, där man i hemlighet lastar på chemtrailjuicen. Ytterligare andra hävdar det är hemliga flygplan som inte kan ses på FlightRadar, och uppenbarligen inte heller på vanlig radar.

Allt ovanstående har åtminstone gemensamt att det sker i hemlighet med en dold agenda. Det David Keith gör är ju inget av ovanstående. Ingen i denna tråd har någonsin förnekat att det pågår försök med spridning av ämnen i luften för att - i just det fallet - eventuellt kunna hejda den globala uppvärmningen. Andra försök att påverka vädret pågår säkert också.

Det är dock inte synonymt med att alla kondensstrimmor man ser är sk chemtrails!
Läsa kommentarerna?. Det är ju samma som här..några generalmobbare och som dig deras "fanboys".
Om du är över 30 o vet hur en djupblå
himmel men normala molnformationer ska se ut o ett + om du har fungerande syn. Så vet man att inte flögs det och disade ner himlen dagligen.
Sk contrails sågs högt upp och kort efter planen å försvann på en gång.
Citera
2019-08-27, 12:54
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Läsa kommentarerna?. Det är ju samma som här..några generalmobbare och som dig deras "fanboys".
Du är inte mobbad bara för att du inte oemotsagd får påstå precis vad som helst.

Kan du få fram vettiga evidens för att det chemtrailas så kommer världen följa dig, men du misslyckas kapitalt, gång på gång.
Citera
2019-08-27, 13:12
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Du är inte mobbad bara för att du inte oemotsagd får påstå precis vad som helst.

Kan du få fram vettiga evidens för att det chemtrailas så kommer världen följa dig, men du misslyckas kapitalt, gång på gång.
Och ni misslyckas gång på gång
med bevisa att dom inte finns.
Jag var som ni en gång,tills jag började se ett konstigt flygbeteende häröver
Där det knappt flögs över.
Jag har filmat tex ett svart streck som kom innan planet,och verkar vara
en slags riktlinje för planet som kom.
Vissa ggr kommer vad som ser ut att vara passagerarplan upp till ca 15 plan
efter varandra. Varför har jag inga
hard evidence? Svaret är enkelt...
militära syften bla...
Senast redigerad av nezzom 2019-08-27 kl. 13:13. Anledning: Tilllägg
Citera
2019-08-27, 13:16
Medlem
constants avatar
Citat:
Och ni misslyckas gång på gång
med bevisa att dom inte finns.
Men då har du totalt missuppfattat. Det är du som påstår att det förekommer chemtrailande, så det är ditt uppdrag att påvisa att det förekommer.

För övrigt kan man inte bevisa att det inte förekommer, lika lite som man inte kan bevisa att spöken inte finns. Förstår du?

Jag vill se evidens för det du påstår, inte ännu fler påståenden som det nedanför. Ge oss något mer än påståenden och Youtube-filmer. Tack!
Citat:
Jag var som ni en gång,tills jag började se ett konstigt flygbeteende häröver
Där det knappt flögs över.
Jag har filmat tex ett svart streck som kom innan planet,och verkar vara
en slags riktlinje för planet som kom.
Vissa ggr kommer vad som ser ut att vara passagerarplan upp till ca 15 plan
efter varandra.
Citat:
Varför har jag inga
hard evidence? Svaret är enkelt...
militära syften bla...
Men alla dina påståenden, du har alltså absolut ingenting som stödjer dem?
Senast redigerad av constant 2019-08-27 kl. 13:20.
Citera
2019-08-27, 13:41
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Men då har du totalt missuppfattat. Det är du som påstår att det förekommer chemtrailande, så det är ditt uppdrag att påvisa att det förekommer.

För övrigt kan man inte bevisa att det inte förekommer, lika lite som man inte kan bevisa att spöken inte finns. Förstår du?

Jag vill se evidens för det du påstår, inte ännu fler påståenden som det nedanför. Ge oss något mer än påståenden och Youtube-filmer. Tack!

Men alla dina påståenden, du har alltså absolut ingenting som stödjer dem?
Lika lite som du har,jag ser att ngt
sker,tex plan flyger fram o tbx över en stad lr flyger över vänder kommer tillbaka..
https://chemtrails-sverige.blogspot.com/?m=1
Citera
2019-08-27, 13:45
Medlem
constants avatar
Citat:
sker,tex plan flyger fram o tbx över en stad lr flyger över vänder kommer tillbaka..
Mm, det är sånt som händer. Men det är inte något evidens för att någon sprutar chemtrails över oss.

Snälla du, var har du ditt kritiska tänkande och hur fungerar det för dig med källkritik?
Citera
2019-08-27, 13:57
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Mm, det är sånt som händer. Men det är inte något evidens för att någon sprutar chemtrails över oss.

Snälla du, var har du ditt kritiska tänkande och hur fungerar det för dig med källkritik?
Nej normala passagerarplan
uppträder ej på led 15st.
Eller kryssar planlöst.
Jag är mkt källkritisk.
Du är naiv ung,har inte sett en himmel på tex 60-70tal jag har sett förändringarna. Nöjer mig med det.
Citera
2019-08-27, 14:01
Medlem
madtops avatar
Citat:
https://chemtrails-sverige.blogspot.com/?m=1

Vilken himla "otur" att du och andra hela tiden misslyckas med att dokumentera dessa plan som flyger "fram och tbx".

En mer rimlig förklaring är att du ser olika plan och att du i ditt foliehattsdelirium feltolkar detta som ett och samma plan.

Eller så sker det bara över Kramfors... Här där jag befinner mig ser jag aldrig det du påstår att du upplever.
Citera
2019-08-27, 14:04
Medlem
madtops avatar
Citat:

15 st på led? Nu överdriver du såklart.
Däremot är det inte ovanligt att det kommer ett flertal plan efter varandra.

Citat:
Eller kryssar planlöst.

Nej det bör inte förekomma. Trist att du aldrig lyckas dokumentera dessa.

Citat:
Du är naiv ung,har inte sett en himmel på tex 60-70tal jag har sett förändringarna. Nöjer mig med det.

Men du, vi har redan tragglat igenom detta massor med gånger.
Jag och många andra såg kvarliggande strimmor på 60- och 70-talet.
Fenomenet finns dessutom beskrivet i äldre böcker, filmer och fotografier.
Senast redigerad av madtop 2019-08-27 kl. 14:09.
Citera
2019-08-27, 14:05
Medlem
constants avatar
Citat:
Eller kryssar planlöst.
Det beror väl på vad du menar med "på led". När jag precis nu gick in på Flightradar så var det inga som helst problem med att se femton-tjugo plan "på led" (exempelvis mellan Asien och Europa). Skulle jag klicka på var och en av dem, så är jag säker på att det är frågan om helt vanliga flygplan.

Varför tror du att femton plan i rad skulle spruta chemtrails? Och känner du att just femton plan i rad är evidens nog för dig att det sprutas?

Det som du upplever är att "kryssa planslöst" kan vara ett plan som behöver gå ner tidigare, och därmed behöver tömma tankarna, eller att vädret är dåligt på flygplatsen, eller att de har tekniska problem på kontrolltornet - Det finns massor förklaringar till varför flygplan inte gör exakt som i dina tecknade filmer.
Senast redigerad av constant 2019-08-27 kl. 14:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in