2019-08-27, 10:57
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Ja då får jag be om ursäkt,men jag är
fortfarande påverkad av kemikalierna.
Så det kan bli lite fel,som i morse
tänkte och skulle svänga vänster
då svänger jag höger utan att förstå
varför. Och har haft yrsel o lättare demensliknande problem.
Särkilt märkbart efter intensiva
chembesprutningar.
Vet ej om det forskats på just
fotbollsmatcher och chemtrails..
kanske självmål i en match beror på
yrsel,förvirring pga all amuminiumoxid?.

Ger ens aluminiumoxidförgifting de symtomen?

Aluminium är ju en rätt vanlig metall och vi får i oss av den varje dag.
Citera
2019-08-27, 10:59
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Konstigt att så få lyckas få syn på dessa mystiska plan med avslagen transponder.

Jag spanar ofta in strimmande plan, det har faktiskt blivit lite av en hobby.
Och de enda plan jag lyckas spana in är helt vanliga passagerarplan med transpondern igång.

Vad är din förklaring till att de enda som lyckas hitta dessa mystiska plan är de som tror på "chemtrails"? Du kan ju inte hitta en enda icke-troende som iakttagit dessa hemliga flygplan.

Inte ens de troende hittar ju dessa mystiska flygplan, det är först när de ser strimmorna de påstår att planen flög med avslagen transponder.
Citera
2019-08-27, 11:35
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Inte ens de troende hittar ju dessa mystiska flygplan, det är först när de ser strimmorna de påstår att planen flög med avslagen transponder.

Det mystiska är hur det kan finnas en handfull konton med tiotusentals inlägg, konton som dygnet runt varje dag hela året av någon märklig anledning har tid att sitta här på flashback och spamma trådar som denna om chemtrails, så att folk inte ska få reda på sanningen eller ens orka ta till sig den.

David Keith har erkänt i en mängd intervjuer att dom sprayar aluminium bland annat i atmosfären så varför är det ens fortfarande snack om chemtrails vara eller icke vara? Det är bevisat att det inte är en teori längre så varför fortsätter en handfull konton med tiotusentals inlägg dag ut och dag in att neka detta?

Angående skada på våran hälsa exempelvis så ursäktade David Keith sig i en intervju, bland annat med att så många dör ändå i sviterna av våra utsläpp så att dom sprayar gör bara att det ökar lite mer och att bara några fler dör.
Citera
2019-08-27, 11:41
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Här möter ett transportplan
plan som flyger "osynligt "
https://youtu.be/kZGTS4W4C-c
Citera
2019-08-27, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Det mystiska är hur det kan finnas en handfull konton med tiotusentals inlägg, konton som dygnet runt varje dag hela året av någon märklig anledning har tid att sitta här på flashback och spamma trådar som denna om chemtrails, så att folk inte ska få reda på sanningen eller ens orka ta till sig den.

David Keith har erkänt i en mängd intervjuer att dom sprayar aluminium bland annat i atmosfären så varför är det ens fortfarande snack om chemtrails vara eller icke vara? Det är bevisat att det inte är en teori längre så varför fortsätter en handfull konton med tiotusentals inlägg dag ut och dag in att neka detta?

Angående skada på våran hälsa exempelvis så ursäktade David Keith sig i en intervju, bland annat med att så många dör ändå i sviterna av våra utsläpp så att dom sprayar gör bara att det ökar lite mer och att bara några fler dör.
Eftersom du inte länkar till någon utsaga fick jag googla själv. Det David Keith ägnar sig åt är att fundera på att minska den globala uppvärmningen med hjälp av stoft i luften.
Detta är inte chemtrails, för de vill göra det med hjälp av ballonger, det är heller inte aluminium.

https://www-technologyreview-com.cdn.ampproject.org/v/s/www.technologyreview.com/s/611682/how-one-climate-scientist-combats-threats-and-misinformation-from-chemtrail-conspiracists/amp/?amp_js_v=a2&amp_gsa=1&usqp=mq331AQEKAFwAQ%3D%3D#a oh=15668986543779&csi=1&referrer=https%3A%2F%2Fwww .google.com&amp_tf=Fr%C3%A5n%20%251%24s&ampshare=h ttps%3A%2F%2Fwww.technologyreview.com%2Fs%2F611682 %2Fhow-one-climate-scientist-combats-thr eats-and-misinformation-from-chemtrail-conspiracists%2F

Citat:
Keith’s plans are actually modest. A high-altitude balloon about 20 kilometers above Earth will spray less than a kilogram of particles, likely including sulfate and calcium carbonate. But measuring how the materials alter the chemistry in the stratosphere can help scientists refine their computer models and more accurately predict the impacts of large-scale geoengineering.
Citera
2019-08-27, 11:52
Medlem
constants avatar
Citat:
Det är inga konstigheter att vissa militära plan flyger utan att ha en transponder, eller utan att ha den på. Jag har exempelvis aldrig sett en JAS Gripen på Flightradar, däremot SK60.

Om planet inte syntes på transportflygplanets radar så handlar det troligen om något fel. Jag hoppas verkligen du inser skillnaden mellan det du kan se på Flightradar och den informationen du kan få från en radar, och att det skulle ske mängder med olyckor om världens flygledare tvingades att acceptera att inte få all information om flygtrafiken i deras områden.
Citera
2019-08-27, 11:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Trams. Det är bara att läsa några av kommentarerna till klippet för att fatta.

Citat:

Försöker du förvirra mig eller? Det påstås i tråden att det är utomjordingar som sprayar ut nanorobotar och gränshoppor, och nu ska det vara aluminium?

Ibland sker utsprayandet från rymdskepp, ibland från vanliga trafikflygplan, där man i hemlighet lastar på chemtrailjuicen. Ytterligare andra hävdar det är hemliga flygplan som inte kan ses på FlightRadar, och uppenbarligen inte heller på vanlig radar.

Allt ovanstående har åtminstone gemensamt att det sker i hemlighet med en dold agenda. Det David Keith gör är ju inget av ovanstående. Ingen i denna tråd har någonsin förnekat att det pågår försök med spridning av ämnen i luften för att - i just det fallet - eventuellt kunna hejda den globala uppvärmningen. Andra försök att påverka vädret pågår säkert också.

Det är dock inte synonymt med att alla kondensstrimmor man ser är sk chemtrails!
Senast redigerad av Clay Allison 2019-08-27 kl. 12:00.
Citera
2019-08-27, 11:59
Medlem
Citat:
Källkritik vore på sin plats. Detta är inget "FedEx" plan och inte heller någon ovanlig händelse. Måste bara fråga.. Varför kommer det du tror är hemska kemikalier från motorerna? Varför syns de inte direkt bakom motorerna utan först tiotals meter bakom?
Citera
2019-08-27, 12:15
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Jodå det är det visst,för efterråt
blev jag yrslig svag i benen
nyste säkert 20ggr och hostade säkert lika många ggr.
Och jag har läst att det kan bli så
efter intensiva chemtrailsoperationer.
Och jag kände mig även lätt dement
o glömsk ett bra tag efter.
Finns inte en chans att några strimmor som sprutas ut på 10 000 meters höjd skulle kunna komma ut i sådana koncentrationer att dom blir akut giftiga att en människa skulle kunna känna demenssymptom så snabbt. Då måste giftet ha sprutats ut betydligt närmare dig än 10 000 meter upp i luften.
Eller också är det du kände en placeboeffekt orsakad av att du trodde dig se chemtrails.
Citera
2019-08-27, 12:24
Medlem
UndeadNinjas avatar
Här är en bra dokumentär, David Keith är med en del i den här, att någon ens kan neka att det sprayas är helt otroligt.

https://m.youtube.com/watch?v=ehgUnZ6_4P8&list=PLu9Veg3IQz01YkegY2qL7-fOSJu7RnS4j&index=14&t=0s

Tänk även på att chemtrails går under många olika namn just för att mörka och förvirra, exempelvis som geoengineering, solar radiation management, carbon dioxide removal and so on.
Citera
2019-08-27, 12:33
Medlem
madtops avatar
Citat:

Hur vet du att de flyger "osynligt"?
Hur vet du att separationen är mindre än 2000 feet?
Hur vet du att det är "chemtrails" vi ser?

När jag tittar på klippet så ser jag flygplan där det skapas strimmor några meter bakom motorerna. De ser dessutom ut som om separation är mer än 2000 feet. Enligt mig finns det ingenting som talar emot att det är helt vanliga k-strimmor vi ser.
Senast redigerad av madtop 2019-08-27 kl. 12:37.
Citera
2019-08-27, 12:36
Medlem
madtops avatar
Citat:
Här är en bra dokumentär, David Keith är med en del i den här, att någon ens kan neka att det sprayas är helt otroligt.

Det är nog ingen som förnekar att det sprejas.
Skillnaden är att det flesta anser att det är vatten som sprejas men att du tror att det någon form av nazi-nasa-illuminati-juice som sprejas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in