2019-08-27, 11:43
Medlem
Jag är övertygad om att det ännu en gång visar sig vara en framgång med strikt förundersökningssekretess, som underlättar gediget utredningsarbete och likaledes bra FUP.
Citera
2019-08-27, 11:44
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anje
Enligt en bekant som bor på SD:s gata så var insatsstyrkan där med förstärkningsvapen och hämtade in SD för några timmar sedan.
Även om jag har ansett SD som mest misstänkt så tillhör jag dem som tvivlade på ditt inlägg. Det låter osannolikt med insatsstyrkan. Bra att du hade rätt och tack för snabb info.
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Insatsstyrka ... lät för otroligt! Oj, jag var tvungen att sätta mig på en stol.
Så befriande. Eller är det rätta ordet fängslande ....
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Ja det visste jag ända från början!
Skönt att de äntligen lyckats lägga pusslet och gripa honom på sannolika skäl!
En tanke till Lenas anhöriga idag!
Låt henne få upprättelse nu!
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Blev så glad och överraskad att jag fick sätta mig ner! Detta fall har engagerat mig väldigt mycket. Fast jag aldrig känt Lena, eller ens varit i Örebro. Men avsaknaden av ett rättsligt avslut har känts så ovärdigt. Men nu kände det som att solen tittade fram bakom ett mörkt moln ))

Ja vi är många som kämpat i debatten mot troll. Flera av oss hat blivit utsatta för hot, tom dödshot, i våra försök att få fram relevant information.
Som envist vidhållit att åklagare Hising haft rätt man och som stått emot hån från en del postare här inne. Som grävt fram information och aldrig gett upp hoppet! Ni /vi är många: stort tack speciellt till Honan6 för sina fantastiska gräv-inlägg, GilGrissom för outsinlig ork att hålla koll och gräva i geosfären, och till ShHolmes för att aldrig gett upp hoppet för rättvisa för Lena.
Det skriver jag under på!
Citera
2019-08-27, 11:45
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteHolmes
Inget om några fler anhållits?
Ska kolla med tinnaninna om HD jobbar idag...

Gör så ...mycket nyfiken på vad som händer runt alla mer eller mindre inblandade runt SD just nu...
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ang sista stycket: ja de informerade knappast honom om att han blivit anhållen i sin frånvaro innan de grep honom.
Varför skulle de behöva knåpa ihop en häktningsframställan innan de anhöll/grep honom?

[...]

Jag vet inte, tänker bara på att de inte bara slänger fram ett provsvar på "bänken" utan formulerar det väl för att inte åka på ett nekande en tredje gång?
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja 😃 Inte skickar de insatsstyrkan för ett
indiciemål.

Säg inte det... Men de hade nog meddelat Wadköpings veckoblad redan kvällen innan.
Citera
2019-08-27, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Odramatiskt?
Han kan väl inte ha öppnat själv?

Haha nej ringklockan kanske var trasig...
Hoppas han var själv så inte barnen får lida mer än nödvändigt.

Nu har skolan precis börjat... det är väldigt synd om alla barn som måste handskas med detta.
LWs barn är nog lättade och kan sträcka på sig. SDs barn ska inte behöva lida för vad deras pappa gjort, hoppas de kan se sanningen för vad den är och han hamnar på soptippen för dem också.
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, framförallt måste åklagaren börja vara mer öppen nu och berätta vad hennes envisa misstankar egentligen grundar sig på. Annars kommer väl det här senaste utspelet bara att leda till fortsatta misstankar om mygel och korruption inom rättsväsendet i Örebro. Lite märkligt också att Springares bok aldrig verkar komma ut, den skulle ju släppas i juni.
En skakande sanning om svensk polis, där korruption och ren kriminalitet frodas – en myndighet vars uppdrag är att skydda demokratin och se till att lagar och förordningar följs.
https://www.vulkanmedia.se/peter-springare-polis-om-ett-stressat-valdsmonopol/
Åklagaren har ingen som helst skyldighet att lämna mer info än hon vill.
All information kommer att finnas i FUP:en när åtal väcks.
Tills dess får vi ge oss till tåls.

Springares bok undrar jag också över.
Kanske får han skriva om den nu när SD har tagits in igen.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Inget om några fler anhållits?
Ska kolla med tinnaninna om HD jobbar idag...

Kan inte vara så roligt att jobba idag? Eller roligt för barnen i skolan?

Kanske de åkt till HDs föräldrar för att slippa pressuppbåd och för att få stöd?
Citera
2019-08-27, 11:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Haha nej ringklockan kanske var trasig...
Hoppas han var själv så inte barnen får lida mer än nödvändigt.

Nu har skolan precis börjat... det är väldigt synd om alla barn som måste handskas med detta.
LWs barn är nog lättade och kan sträcka på sig. SDs barn ska inte behöva lida för vad deras pappa gjort, hoppas de kan se sanningen för vad den är och han hamnar på soptippen för dem också.

Om han fälls hoppas jag att han är man nog att be dom om förlåtelse.
ALLA.

Undrar om polisen ville överraska honom, eller om han vägrade öppna.
Eller dröjde lite väl länge med att öppna...
Citera
2019-08-27, 11:49
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Åklagaren har ingen som helst skyldighet att lämna mer info än hon vill.
All information kommer att finnas i FUP:en när åtal väcks.
Tills dess får vi ge oss till tåls.

Springares bok undrar jag också över.
Kanske får han skriva om den nu när SD har tagits in igen.

Den här FUP:en har man väntat länge på att få lusläsa
Citera
2019-08-27, 11:53
Medlem
Anjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
https://www.na.se/artikel/polisen-om-gripandet-traditionellt-kriminalpolisarbete
Ser inte ut som man ringt på dörrklockan och väntat på att han ska öppna direkt

Haha 😆
”Relativt lugnt” sa polisen... 😁

Som jag skrev tidigare så sa min bekant att det såg rätt så dramatiskt ut när maskerad insatsstyrka med förstärkningsvapen omringade huset och började vråla att han skulle komma ut och sedan bröt sig in. 👍🏼
Citera
2019-08-27, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag vet inte, tänker bara på att de inte bara slänger fram ett provsvar på "bänken" utan formulerar det väl för att inte åka på ett nekande en tredje gång?

Ok. Ja nog kommer åkl att putsa lite extra på denna häktningsframställan. Lär ej bli ett hastverk med vänster hand (om hon är högerhänt vill säga).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in