2019-08-27, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det hoppas inte jag, blir som jag ser det alldeles för svag bevisning i så fall, jag tror ju mer på något nytt som har analyserats av NFC inte något gammalt som fått en omtolkning av betydelsen.

Ja, exakt vad som hänt återstår att se. Tänkte att man begärt annan typ av analys än tidigare begärd. Vi får se.
Citera
2019-08-27, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Om det finns tillräckligt för fällande dom så är det väl inte lögnerna i tråden som lett fram till den. Knäppgök.

Bra ändå Åkl fick arslet ur vagnen så får vi se vad det leder till.
Åkl är nog mer övertygad än mej om att det håller denna gång.

Nu får du väl kapitulera, det var inte lögner, och gripandet imorse var ett bevis på det. Dumhuvud.
Citera
2019-08-27, 11:32
Medlem
Champagneoclocks avatar
https://www.na.se/artikel/polisen-om-gripandet-traditionellt-kriminalpolisarbete
Ser inte ut som man ringt på dörrklockan och väntat på att han ska öppna direkt
Citera
2019-08-27, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Blev så glad och överraskad att jag fick sätta mig ner! Detta fall har engagerat mig väldigt mycket. Fast jag aldrig känt Lena, eller ens varit i Örebro. Men avsaknaden av ett rättsligt avslut har känts så ovärdigt. Men nu kände det som att solen tittade fram bakom ett mörkt moln ))

Ja vi är många som kämpat i debatten mot troll. Flera av oss hat blivit utsatta för hot, tom dödshot, i våra försök att få fram relevant information.
Som envist vidhållit att åklagare Hising haft rätt man och som stått emot hån från en del postare här inne. Som grävt fram information och aldrig gett upp hoppet! Ni /vi är många: stort tack speciellt till Honan6 för sina fantastiska gräv-inlägg, GilGrissom för outsinlig ork att hålla koll och gräva i geosfären, och till ShHolmes för att aldrig gett upp hoppet för rättvisa för Lena.
Ja nu får vi verkligen hoppas att åklagaren har ordentligt med bevis för att ge L*na upprättelse och att GM får skaka galler i många år framöver.
Beundrar alla som orkat stå upp för BO, själv har jag varit tvungen att pausa deltagandet i denna tråd emellanåt, då smutskastningen av både BO och dennes barn blivit alldeles för magstarkt att läsa. Man hoppas att de som bedrivit dessa hatkampanjer sitter och skäms nu, men tyvärr betvivlar jag det.
Känner ingen av de inblandade öht men fallet har berört mig starkt. Tråkigt att du och andra har blivit hotade, själv har jag lyckligtvis sluppit det
Citera
2019-08-27, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Den av vissa element här inne, ingen nämnd och ingen glömd, hånade ”jättemycket teknisk bevisningen”... måtte de satt kaffet i vrångstrupen imorse..
Väntar med spänning på deras återkomst. Eller vissas uteblivna sådan vilket kan tydas på både det ena och det andra sättet..!

Inget om några fler anhållits?
Ska kolla med tinnaninna om HD jobbar idag...
Citera
2019-08-27, 11:38
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillidutt1
Bild på GM? citera gärna mig. Orkar inte kolla igenom 52000 inlägg som någon tidigare skrev hehe

https://www.bildtagg.se/bild/fixzfnyt2h1jfgmt3xyawzi
Citera
2019-08-27, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
"Han greps av insatsstyrkan i sitt hem vid 06-tiden på tisdagsmorgonen.

– Han anhölls i sin frånvaro och greps ett par timmar senare. Det hela gick relativt lugnt till, säger Stefan Dangardt, presstalesperson vid polisen.
"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpqXmk/mordet-pa-lena-wesstrom-insatsstyrkan-har-gripit-man

Alltså borde det ha varit något man har fått svar på sent på eftermiddagen/kvällen?
Eller jobbas det även på natten?

Kan det ha kommit ett positivt svar som man under kvällen/natten har "fogat" ihop med resten av utredningen, knåpat ihop en häktningsansökan till rätten och anhållit honom i sin frånvaro utan att han fått veta det?

Eller vad kan man tänka om detta?

Ang sista stycket: ja de informerade knappast honom om att han blivit anhållen i sin frånvaro innan de grep honom.
Varför skulle de behöva knåpa ihop en häktningsframställan innan de anhöll/grep honom?

Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Den här gången behöver du inte vara orolig. Det är alla gånger stark teknisk bevisning.
Åklagaren skulle inte köra en runda till utan att hon är 100 säker.

Att åkl känner sig säker är en sak, vad TR tycker kan vara något annat. Att efter så här lång tid kunna prestera 100% säker bevisning som leder hela vägen till fällande är nog inte det enklaste.
Oron kvarstår.
Citera
2019-08-27, 11:39
Medlem
allegragellers avatar
Den såg man inte komma!! Var säker på att det skulle bli ett cold case. Vilken triumf för polisen, måtte nu bevisningen hålla hela vägen!! SD kommer aldrig erkänna..

Man blir lite rörd, tänker på hennes familj.
Citera
2019-08-27, 11:39
Medlem
Honan6s avatar
Den på Sannolika Skäl misstänkte har uppträtt osedvanligt sorglöst och balanserat under de 469 dygn som passerat sen Lena mördades.
Kommer han fortsätta neka?
www.bildtagg.se/bild/novaw7zxdhwmxoewd6q392

Sammanfattning om händelser innan morgonens gripande finns att ladda ned anonymt på följande länk: www.filedropper.com/mysterymurder-
Citera
2019-08-27, 11:41
Medlem
P4 Örebro radio uppger på Facebook att det är den tidigare gripna (SD) som sitter häktad.

Urklipp från NA:

– Ja, jag kan bekräfta att vi hämtat in en person. Han är på sannolika skäl misstänkt för mord. Det är utredningsarbetet som lett fram till gripandet, säger Stefan Dangardt, pressinformatör på Örebropolisen.

Polisen kan i nuläget inte lämna information om vad i utredningsarbetet som lett fram till gripandet.

– Nej, några sådana detaljer kan jag inte lämna.

Polisen uppger att mannens bostad är avspärrad sedan tidigt i morse.
Citera
2019-08-27, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tror du överskattar din insats tyvärr.

Min insats?
Det var bilder, sms och video filmer som SD hotat och skickat till LW som Polisen fick tidigt som gjorde att de insåg att SD på goda grunder var misstänkt från början.

Kvinnomord föregås ofta av hot, misshandel och anmälningar, så även här.
Skakande att du fortfarande inte vill ta till dig det.
Citera
2019-08-27, 11:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
https://www.na.se/artikel/polisen-om-gripandet-traditionellt-kriminalpolisarbete
Ser inte ut som man ringt på dörrklockan och väntat på att han ska öppna direkt

Odramatiskt?
Han kan väl inte ha öppnat själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in