2019-08-27, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Har du sex "bara för att bli gravid"?

Om du imorgon dag, ex. skulle ha förlorat alla känsel i din kuk och i hela kroppen, dvs inte känna ett skit vid sex.
Skulle du då ha sex ändå? "bara för att bli gravid"?

Assexulla människor idag, sånna finns ju, som vill ha barn tenderar nog att använda sig av insimination.
Jag tror inte dessa säljer eller ger bort sex som en "present" till sina kompisar.

De är helt enkelt inte intresserade av att ha sex, och då har de inte sex.

Du svarade inte på frågan:

Om en tjej bara har sex för att hon vill bli gravid, är det våldtäkt då? Hon vill ju egentligen inte ha sex.
Citera
2019-08-27, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Du svarade inte på frågan:

Om en tjej bara har sex för att hon vill bli gravid, är det våldtäkt då? Hon vill ju egentligen inte ha sex.
Frågan är felställt.

jag tror inte ett skit på att kivnnor har sex idag "bara för att bli gravida".

Vill de blir gravida men inte ha sex med män, så insiminerar de.
Allright?
Citera
2019-08-27, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Frågan är felställt.

jag tror inte ett skit på att kivnnor har sex idag "bara för att bli gravida".

Vill de blir gravida men inte ha sex med män, så insiminerar de.
Allright?

Jag skrev:

Du behöver inte ta ställning till hur vanligt det är eller om det ens förekommer, svara bara på om det är vådtäkt om det sker.
Citera
2019-08-27, 09:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
Filmtips för moralister: https://youtu.be/5_BbvleXfs4

Sett den där. Personligen tror jag inte på att människor generellt 'frivilligt' kan sälja sex i de flesta sociala kontext idag. Sålänge sex är antingen exploaterat, stigmatiserat eller bara av nöd 'kontrollerat' av sociala normer till en viss grad så är det en kostnad associerat till att 'sälja' sex. Det måste finns en drivkraft bakom för att motivera den kostnaden i ett socialt kontext.

Tvång. Tvång kan vara självpåkallat. Tvång att passa in, tvång att vara coolast med senaste luren. Tvång kan också vara överlevnad såklart men i Svensk kontext är det säkerligen mest självpåkallad tvång. Vems är felet?
Citera
2019-08-27, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Sett den där. Personligen tror jag inte på att människor generellt 'frivilligt' kan sälja sex i de flesta sociala kontext idag. Sålänge sex är antingen exploaterat, stigmatiserat eller bara av nöd 'kontrollerat' av sociala normer till en viss grad så är det en kostnad associerat till att 'sälja' sex. Det måste finns en drivkraft bakom för att motivera den kostnaden i ett socialt kontext.

Tvång. Tvång kan vara självpåkallat. Tvång att passa in, tvång att vara coolast med senaste luren. Tvång kan också vara överlevnad såklart men i Svensk kontext är det säkerligen mest självpåkallad tvång. Vems är felet?

Visst, men så kan man relativisera feministisk aktivism också för att ta ett exempel. Folk som är feminister är det av någon av de former av tvång som du lägger fram.
Citera
2019-08-27, 09:51
Avslutad
Citat:
Visst, men så kan man relativisera feministisk aktivism också för att ta ett exempel. Folk som är feminister är det av någon av de former av tvång som du lägger fram.

Oh ja; tvång här här 'systerskapet'.

Det finns en komponent av 'karriär' här med..
Citera
2019-08-27, 09:58
Medlem
Citat:
Oh ja; tvång här här 'systerskapet'.

Det finns en komponent av 'karriär' här med..

Ja, men om ens personliga sexualmoral inte sätter käppar i hjulet för att sälja sex, då kan man göra en karriär på det också.
Citera
2019-08-27, 10:06
Avslutad
Citat:
Ja, men om ens personliga sexualmoral inte sätter käppar i hjulet för att sälja sex, då kan man göra en karriär på det också.

Det har jag svårt att se..

Om du syftar på bli en 'mama' of sorts så visst finns det nog ett 'värde' i att komma från samma läge i livet som stallet men jag tror nog att affärssinnet håller större vikt där. Oavsett, självständiga 'mamas' som gått den vägen är nog extremt få. Förtjänar inte en plats i diskussionen enligt mig..
Citera
2019-08-27, 10:26
Medlem
Citat:
Det har jag svårt att se..

Om du syftar på bli en 'mama' of sorts så visst finns det nog ett 'värde' i att komma från samma läge i livet som stallet men jag tror nog att affärssinnet håller större vikt där. Oavsett, självständiga 'mamas' som gått den vägen är nog extremt få. Förtjänar inte en plats i diskussionen enligt mig..

Men man får ju lyssna på de röster som hörs. De som har erfarenhet av sexarbete och vågar tala öppet ger ett perspektiv som är viktigt. Man kan inte stifta lagar som baserar sig på en viss sexualmoral och availability heuristics vad gäller trafficking och tvångsprostituion.

Människohandel och sexuellt tvång är redan olagligt, rent juridiskt så gör en sexköpslag ingenting ovanpå det. Men vad det däremot gör är att det sopar undan mattan för alla sexarbetare.
Citera
2019-08-27, 10:26
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Din definition av tvång är fullkomligt vansinnig. Med denna skulle ett land inte fungera juridiskt eller ekonomiskt. En vuxen myndig människa är givetvis ansvarig för sina egna handlingar och livsval.

Med den här definitionen vill du alltså ta bort allt straffrättsligt ansvar för vuxna människor, och göra så att myndiga individer kan sluta betala tillbaka sina lån för att de slösat bort pengarna på annat?

"Det är samhällets fel"...

Är du kommunist?

Citera
2019-08-27, 10:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Din definition av tvång är fullkomligt vansinnig. Med denna skulle ett land inte fungera juridiskt eller ekonomiskt. En vuxen myndig människa är givetvis ansvarig för sina egna handlingar och livsval.

Med den här definitionen vill du alltså ta bort allt straffrättsligt ansvar för vuxna människor, och göra så att myndiga individer kan sluta betala tillbaka sina lån för att de slösat bort pengarna på annat?

"Det är samhällets fel"...

Är du kommunist?

Kul med mothugg från dig, oväntat faktiskt.

Varför går du whacko feminist här och drar växlar 'in absurdum' på det jag sagt? Jag har inte ens nämnt straff, rätt & ansvar eller politisk övertygelse för den delen.
Citera
2019-08-27, 10:53
Medlem
Citat:

Det är otroligt märkligt att vissa har så enormt svårt fatta att sexköpslagen gäller köparen och inte alls säljaren.

Det finns således inte ett skit av moraliserande över människors sexuella vanor i vare sig sexköpslagen eller inom feminism.

Den typen av moraliserande ser du betydligt mer av i motståndarlägren.

Det är i regel antifeminister och traditionella patriarkala anhängare som skriker högst om kvinnors sexuella "moral".....än någonsin feminismen.
Det är denna sida som i regel är betydligt mer intresserad av att forma samhället så att, specifikt då kvinnor, ska på alla de sätt det nu går, socialt , ekonomiskt, juridiskt tvingas till sex och reproduktion så som detta passar män.
medan män ska ges full juridisk rätt till att ha sex trots motpartnens ointresse, hur uppenbart den än är.

Detta ständiga försök hos antisexköpslagsivrare att förskjuta frågan från köparens ansvar, och moral, till nån slags sexmoral, som just du nu sysslar, med är milt sagt patetisk.

Ni borde fråga er själva:

Vad exakt är ert problem med att enbart ha sex med människor som faktiskt vill ha sex med er för sexets skull och inget annat?

Vadan detta kliande behov av att ges rätt och möjlighet att köra kuken ( för detta tänk gäller nu just nästan enkom män) i en människa som inte är där pga sin vilja få en kuk i sig?

Sex är sex, det är inte en handelsvara. Lika lite som vänskap, kärlek, barn etc etc är handelsvaror.
Senast redigerad av Merapi 2019-08-27 kl. 10:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in