2019-08-27, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Detta är ju väldigt vanligt vid launch, men tror dock att blizzard underskattade hur många som egentligen var intresserade av classic.

Ja dom underskattade intresset GROVT, men launch gick ändå bättre än jag trodde
Citera
2019-08-27, 06:37
Medlem
Havenheavens avatar
Nu funkar det igen. Världen är uppen.
Citera
2019-08-27, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havenheaven
Jag var inloggad kl 21:30 redan och väntade i char screen. Men sedan sade muppar i tråden att man blev kickad om man varit på char screen i 30min, så planerade att logga in 23:30 och det gjorde jag. Var en halvtimme tidig mao men fick vänta 3.5h.

Dessa problem skulle blizzard ha löst med layering, skulle ju lösa alla problem, vi såg ju vad som hände där.

Innan du börjar kritisera folk sätt dig in i vad fan det handlar om först.

Tycker bara det är lustigt hur folk är så oförberedda... det är som att dom aldrig varit med på launch av ett populärt spel
Citera
2019-08-27, 06:44
Medlem
Havenheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DestroyerJORP
Tycker bara det är lustigt hur folk är så oförberedda... det är som att dom aldrig varit med på launch av ett populärt spel

Om du tror att jag var oförberedd efter det jag skrev så är du efterbliven. 3.5h väntetid är en aning irriterande, särskilt när blizzard slog på trumman om hur layering skulle lösa alla jävla problem och var dryga. Sedan har vi dig med en dryg attityd när blizzards plan går åt helvete, då är det plötsligt alla spelares fel istället. Du vet fan inte vad du pratar om. Jag har lirat samtliga expansions ifrån launch, visste fanns dc och långa köer, men inte så här långa köer (aldrig väntat mer än 1h i en wow queue, aldrig) och problemet skulle ju lösas med layering, var är detta?

Du är bara en idiot som inte har en aning om vad du pratar om.
Citera
2019-08-27, 06:57
Medlem
Är lite sen på bollen då jag inte vart säker på om jag ska spela eller inte, kommer ju stjäla en massa tid Men kan inte motstå frestelsen känner jag. Är det den vanliga wow clienten jag ska installera, ser ingen classic client iaf?

EDIT
Såg att det gick att byta version nu
Senast redigerad av zoorroo4 2019-08-27 kl. 07:01.
Citera
2019-08-27, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoorroo4
Är lite sen på bollen då jag inte vart säker på om jag ska spela eller inte, kommer ju stjäla en massa tid Men kan inte motstå frestelsen känner jag. Är det den vanliga wow clienten jag ska installera, ser ingen classic client iaf?

EDIT
Såg att det gick att byta version nu

Wow är värsta drog, värre än heroin funderar att lira det faktiskt, är det fullt på startplatsen som slåss på samma questobject?
Citera
2019-08-27, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 07dec41
Wow är värsta drog, värre än heroin funderar att lira det faktiskt, är det fullt på startplatsen som slåss på samma questobject?

Så sant
Precis kommit ingame nu. Är rätt packad med folk på startplatsen ja, men snabba respawns så det går bra. Köer på flera servrar också
Citera
2019-08-27, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havenheaven
Om du tror att jag var oförberedd efter det jag skrev så är du efterbliven. 3.5h väntetid är en aning irriterande, särskilt när blizzard slog på trumman om hur layering skulle lösa alla jävla problem och var dryga. Sedan har vi dig med en dryg attityd när blizzards plan går åt helvete, då är det plötsligt alla spelares fel istället. Du vet fan inte vad du pratar om. Jag har lirat samtliga expansions ifrån launch, visste fanns dc och långa köer, men inte så här långa köer (aldrig väntat mer än 1h i en wow queue, aldrig) och problemet skulle ju lösas med layering, var är detta?

Du är bara en idiot som inte har en aning om vad du pratar om.

REEEEEEEEEE!!!
Triggad! Om du spelat alla expansions så borde du veta att man inte loggas ut efter 30min om man inte är helt afk noob!
Citera
2019-08-27, 08:56
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vixo
Wow 1 miljon viewers på twitch. Känns väl inte orimligt att de sätter prioritetsfilter (anti-dc, lägre kö) på de största streamers, för undvika dålig publicitet?
Iofs är de flesta är US-streamers och där verkar launchen gått smidigare.

Tänkt om Asmongold suttit i 25 k queue nu sen release. Ser inte bra ut för blizzard.

Efter en disconnect har han nu suttit i kö i 4 timmar, så det är inte säkert att de valt att sätta prio på streamers denna gång.
Citera
2019-08-27, 08:57
Medlem
okok1s avatar
Är det 12.00 som vanilla är live?
Citera
2019-08-27, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Är det 12.00 som vanilla är live?

Vanilla gick live klockan 00:01 idag Tisdag. Så det har varit live i cirka 9h nu.
Citera
2019-08-27, 09:07
Medlem
Havenheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DestroyerJORP
REEEEEEEEEE!!!
Triggad! Om du spelat alla expansions så borde du veta att man inte loggas ut efter 30min om man inte är helt afk noob!

Det har varit så i char-creation-sidan så långt jag kan minnas, där blir du kickad i vanliga fall om du är inaktiv i 30min, jävla idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in