2019-08-27, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
haha rekordfloppad release när det är timmars långa köer på en arbetsvecka åp på varenda server???
Menar tekniskt sätt, inte hypen eller antal subscribers.
Hypemässigt och antal spelare har blizzard underskattat grovt, ja.
Citera
2019-08-27, 01:41
Medlem
Neroxxs avatar
Blizzard gav mig gametime efter att jag skapat en ticket, räcker dock endast till imorgon men tills dess så bör väl blizzard lyckats fixa sin hemsida.
Citera
2019-08-27, 01:44
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Det här gick då otroligt smidigt. Kunde logga in direkt. Respawns var väl låga och chatten ballade ur precis i början men annars klanderfritt. Folk pratar, buffar varandra, hjälper noobsen. Så najs.
Citera
2019-08-27, 01:49
Medlem
Havenheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Det här gick då otroligt smidigt. Kunde logga in direkt. Respawns var väl låga och chatten ballade ur precis i början men annars klanderfritt. Folk pratar, buffar varandra, hjälper noobsen. Så najs.

RP-server?
Citera
2019-08-27, 01:55
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vixo
Rekordfloppad release, iallafall för EU. Ser bättre ut för US, enligt streams.

Men känns som blizzard har satt något "prioritetsfilter" på de stora streamers account, så de inte försämrar sitt rykte.
Alltså att de största streamers får mindre kö och mindre chans att disconnecta.

Att folk seriöst är så här dumma i huvudet.
Citera
2019-08-27, 01:58
Medlem
Mestronis avatar
Fan vilken start detta blev då... Kom in sen lade skärmen av jag fick stänga av datorn fysiskt. då på nått jävla vänster tappa ja mina bildskärmsinställningar.. när ja starta om. kommer inte åt Nvidia kontrolpanel längre. har testat att ladda om och skaffa nya drivrutiner men inget händer. kan inte starta wow med dessa inställningar säger att det är nå knas med 3d när ja ska starta spelet. helt sjukt detta... nån mer som fått samma problem?
Citera
2019-08-27, 02:03
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havenheaven
RP-server?

Yep. Hur är det på andra ställen? Ni få lyckliga som kommit in... Är det som på retail, eller?
Citera
2019-08-27, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Att folk seriöst är så här dumma i huvudet.
Wow 1 miljon viewers på twitch. Känns väl inte orimligt att de sätter prioritetsfilter (anti-dc, lägre kö) på de största streamers, för undvika dålig publicitet?
Iofs är de flesta är US-streamers och där verkar launchen gått smidigare.

Tänkt om Asmongold suttit i 25 k queue nu sen release. Ser inte bra ut för blizzard.
Citera
2019-08-27, 02:06
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf

En normal server går knappt questa på. Minst en 80 personer som farmar orcen som droppar medaljongen och dubbelt så många på skorpion questet.

Fick min imp i alla fall, sprang bort till ratchet / thunderbluff på direkten, drog till OG och lärde mig skinning. Nu sprungit runt utanför Razorhill och plockat skinnat, nu när jag skulle tillbaka till OG för att lära mig högre skinning ingenting händer, finns inget i OG ''transfer aborted. instance not found'' och jag blir teleporterad utanför staden efter en stund...

Vet inte om jag ska avundas de som orkar av att spela i denna stund, blir nog att slagga och försöka om några timmar.
Citera
2019-08-27, 02:12
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=7wvlCSTOQNk

Hittade tyvärr inte den klassiska flashversionen som pågår i en evighet.
Citera
2019-08-27, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vixo
Rekordfloppad release, iallafall för EU. Ser bättre ut för US, enligt streams.

Men känns som blizzard har satt något "prioritetsfilter" på de stora streamers account, så de inte försämrar sitt rykte.
Alltså att de största streamers får mindre kö och mindre chans att disconnecta.

Hur är den rekordfloppad?

Folk ville ha Vanilla-experience.
Det här ÄR vanilla-experience...fördelen är att köerna kommer ta slut snart.
Det gjorde dom inte då.
Citera
2019-08-27, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Hur är den rekordfloppad?

Folk ville ha Vanilla-experience.
Det här ÄR vanilla-experience...fördelen är att köerna kommer ta slut snart.
Det gjorde dom inte då.
Du misstolka mig också. Se inlägg ovan.
Menar att launchen tekniskt sätt blev foppad. Att blizzard inte var beredda för fem öre, underskattat spelarbasen, för få servers.

Själva Classic är succé verkar det som iallafall, sjuka queues på alla servers och de fick öppna upp ännu mer servers nu.
Senast redigerad av Vixo 2019-08-27 kl. 02:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in