2019-08-27, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Killen som greps kommer släppas ut, annars riskerar man betala skadestånd på 200.000kr

Om killen häktas felaktigt har han rätt till ersättning ja. Men beloppen är avsevärt lägre än 200 000 Han har rätt till ersättning för inkomstbortfall, eventuella utgifter och för lidande. Brukar inte bli mer än 5 - 10 000 för ett par dagar maximalt. Oftast går det inte så långt.
Senast redigerad av blueberrycake 2019-08-27 kl. 02:58.
Citera
2019-08-27, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otursmannen
Kärleken är inte blind.

utan kärlek handlar alltid om utseende!

Hon attraherades av honom så pass mycket att hon sket i konsekvenserna, sedan så är det värt att nämna att kriminella lever lite mer spännande liv.

Du, den spänningen är det nog många som väldigt gärna avstår ifrån!!!

Uppenbarligen vet du inte heller vad kärlek är. Kärlek har ingenting med utseende att göra. Det hade du vetat om du verkligen älskat någon gång.
Citera
2019-08-27, 02:56
Medlem
Otursmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Yrke ? kriminalitet är ju inget yrke, ingen erlagd examen eller betyg!

Livsstils-kriminell -han har valt sin livstil där man begår olagligheter.

Och du själv då,
du som växt upp med en livsstilskriminell far, har du också samma kriminella tänkande som honom?

Kanske han var bedragare, förskingrare, solochvårare eller banksprängare?

Eller kanske mer åt det våldsamma , misshandel, våldtäkter, vålds-rån, dråp el mord?

Men att leva ett kriminellt liv innebär fler risker och faror, och den kriminelles egna familje medlemmar
kan också drabbas att skadas.

Sant, jag tycker inte att kriminalitet är ett yrke, utan tog upp det då någon annan hade skrivit om det.

Jag kan säga att jag har definitivt påverkats av att ha en far som är kriminell.
Jag litar inte på folk, och jag har det svårt med auktoritet, och sedan så kan jag mörda någon utan att tänka till så länge det finns ett bra anledning till det, men annars inte. Jag är ingen mördare eller har sug efter det.
Ibland tror jag på gud och ibland inte, gillar inte kyrkan eller präster samt avskyr politiker. Tror inte på demokrati heller.

Min farsa har aldrig våldtagit någon, eller misshandlat någon. Utan sysslat mycket med rån, bedrägerier och sådant. Han är en sann gentleman och en bra far. Men innerst inne är han satan.
Hade jag kunnat välja en annan far, så hade jag kanske velat ha en annan, av personliga skäl.
Det är inte lätt att tänka så här, man har ingen motivation till något.
Citera
2019-08-27, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja absolut alla beslut får konsekvenser bra som dåliga. Han berättade kanske om själva rånet, men inte att bytet blev orättvist fördelat och att han skaffat sig farliga fiender?

Han körde kanske aldrig ens för fort efter det och hon tänkte att han inte var samma människa som då, att han gått vidare och förändrats.

Varför är du helt fokuserad på att fantisera ihop förmildrande omständigheter? Drar du inte en enda slutsats själv av dina egna val som du gör, du får mer och mer facit varje dag men du kör bara ännu hårdare fast i dina föreställningar.

Yuval Harari har förutspått just det här beteendet du uppvisar dock så du följer bara psykologiska reaktioner.
Citera
2019-08-27, 02:58
Medlem
zannazezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otursmannen
Om man vänder på det då?

Vissa säger att kärleken är blind, därför att man kanske inte ser det tydliga och de konsekvenser som tillkommer. Utan man fokuserar endast på utseende etc.

Om någon kvinnlig eskort ville gifta sig med mig, och var super snygg så hade jag inte gift mig eller haft henne som partner. Även om hon var rik, rikare än mig.

Och denna kvinnan som blev skjuten tror jag inte var desperat, hon var ganska attraktiv och hög utbildad, hon kanske insåg att livet som läkare är tråkig och sökte något annat, och vips så dök denna personen upp i hennes liv.

Hade hon varit min syrra, så hade jag klippt honom, även om han har barn.

Men seriöst. Vilken fantasi du har. Nej jag tror att hon bara var kär helt enkelt. Och så blev hon gravid och trodde han hade ändrat sig
Citera
2019-08-27, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
"Människor borde vara fria"

Varför upprörs du av hur andra röstar?

Jag förklarar för dig att du som vuxen får ta konsekvenserna av dina handlingar.
Citera
Medlem
Otursmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zannazezz
Men seriöst. Vilken fantasi du har. Nej jag tror att hon bara var kär helt enkelt. Och så blev hon gravid och trodde han hade ändrat sig

ok, vad föll hon för?

Hans fantastiska personlighet och trygga miljö?

Eller hans hårda farliga utseende och spänning?

Men orka prata mer om sådant.

Låt kvinnan R.I.P
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Varför är du helt fokuserad på att fantisera ihop förmildrande omständigheter? Drar du inte en enda slutsats själv av dina egna val som du gör, du får mer och mer facit varje dag men du kör bara ännu hårdare fast i dina föreställningar.

Yuval Harari har förutspått just det här beteendet du uppvisar dock så du följer bara psykologiska reaktioner.

Tyvärr ser det ut så i Sverige idag, ungdomar uppfostras i att alltid se sig själva som offer. Allt är någon annans fel - alltid! Egna val och egna beslut - resulterar det i något bra, ja då är det individen som är fantastisk. Resulterar det i något dåligt, ja då är det systemets fel eller någon annans fel.
Citera
2019-08-27, 03:02
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Man kan ju göra en enkel googling på namnet till den man tänkt sig som barnafader...
Hade han mörkat sitt förflutna hade ju domen från Danmark kommit fram. Lite snack med hans vänner, släkt mm kanske man också har.
Att över tid kunna dölja 8 år i fängelse med 83 försvunna miljoner i rånbyte är inte så lätt.

Nu har jag inte läst fupen från rånet, jag vet inte heller hur pass mycket hon visste eller hur öppet/ärligt han berättade om det.
Senast redigerad av Jenny9 2019-08-27 kl. 03:39.
Citera
2019-08-27, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King-of-Insight
Har också tänkt så, det måste finnas vissa moraliska regler/gränser även för såna här gängkriminella. Annars borde den här typen av mord hända oftare, då det är lättare offer än den man egentligen vill komma åt. Det krävs en viss sorts personer för att mörda överhuvudtaget, givetvis, men från att mörda någon annan gängkriminell som på nåt sätt är "med i leken" och har valt den livsstilen med alla dess risker, till någon oskyldig anhörig är det ett stort steg. Och dessutom utsätta ett litet barn för detta hemska.

Tror du att folk i de här grupperna känner sådant hat mot GM i detta fallet att de vill hjälpa polisen om de har någon ledtråd?

Men visst har det väl hänt förr där nere i den skånska myllan. Blev inte frun till en HA resolut nedskjuten och mördad i deras hem för ett antal år sedan? Hon stod i köket och fixade har jag för mig och skytten klev bara in genom dörren och sköt ned henne. Osäker på om man någonsin fick tag i mördaren.
Citera
2019-08-27, 03:12
Medlem
Många kvinnor är helt känslodrivna och det kan en psykopat eller narcissist spela på.
Den fina smarta toppentjejen kan gå och bli kär i den största grisen utan att förstå vad hon ger sig in på.
Inget logiskt argument kan förändra vad hon känner om han manipulerar henne. Det är inte hennes fel.

Problemet grundas i att den här mannen över huvud taget fick vistas i landet. I ett vettigt land så hade han inte kommit in över gränsen eller så hade han suttit i fängelse.
Med vidöppna gränser och massimport av grovt kriminella så har sånt här blivit vardagsmat.

Den som skyller på att kvinnan var "dum" är en vek incel som inte vet vad han måste göra för sitt folk.
Det är vi svenska män som måste sätta hårt mot hårt och skydda våra kvinnor och vårt land mot dessa övergrepp. Glöm aldrig bort det!
En dag så ska dom inte våga komma hit och röra våra kvinnor.
Citera
2019-08-27, 03:13
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Nej, låt oss tala om mordet på kvinnan i stället, eller låt oss kalla det avrättningen av kvinnan. Hur ska vi lösa fall där brottslingarna är så förberedda att de är maskerade, och hur ska samhället skydda sig mot den här sortens dåd i fortsättningen?

Några förslag, mer än att folk ska sluta skriva elaka saker på Flashback?

Avrättningar genomförs efter att en dylik dom har fallit i en domstol.

Det verkar alltså som att du har insiderinformation!?
Var det måhända en klan-domstol som tog beslutet om avrättning?
Var du med under domstolsförhandlingarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in