2019-08-27, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanban
Lever man ihop med en laglydig mesig kille som inte kan skydda dig, ja då måste man förstå att det kan få konsekvenser för en själv. För jävligt? Ja! Men världen är ingen genomvacker plats.

Så kan man också se det. Men än tror jag att man lever farligare med en tungt belastad kriminell med massa fiender, än med en helylle Svensson som jobbar på Bibliotek dock.
Citera
2019-08-27, 02:11
Medlem
kanbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otursmannen
För det första så finns det inget som heter före detta yrkeskriminell. Är man kriminella så kommer man alltid att vara det.

Och sedan om man kan klara av en läkarutbildning så kan man nog komma fram till att hennes partner inte var det bästa vad gäller relationer.

Men som sagt, kvinnor går mycket på utseende och skiter i andra faktorer och tenderar att dras till våldsamma, aggressiva män. Och kriminella män tar med sig mycket drama och äventyr samt spänningar/andrenalin kickar.

Om man tagit sitt straff och inte längre begår brott så är man inte längre kriminell. Man behöver inte alls vara kriminell livet ut. Var har du fått det ifrån?
Citera
2019-08-27, 02:12
Medlem
Otursmannens avatar
Citat:
Du vet för det första inte om mannen hade några pengar alls.
Hon var välutbildad med hög lön.
Du vet inte om hon kände till var han fick sina pengar ifrån i den mån han nu hade några pengar.
Du vet nog inte ett skit egentligen ....

AT-läkare tjänar 33 160 kr per månad.

Var bodde hon, hur mycket kostade hennes lägenhet?
Citera
2019-08-27, 02:12
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Håller absolut med dig. Men man måste kunna resonera från bägge håll. Jag menar att man måste ha i åtanke att ens val av partner får konsekvenser. Ju mer kriminell, ju värre kan konsekvenserna bli. Har han riktiga ovänner, ja då blir de dina ovänner med. Vill folk honom illa - ja då kan du ligga illa till också. Osv....

Absolut, samtidigt fanns det kanske inte ens i hennes tankevärld att få 7-8 skott i huvudet en måndagsförmiddag när hon gick ut från porten med sin nyfödda bebis. Lite svårt att förebygga sådant man inte ens är medveten om.
Citera
2019-08-27, 02:14
Medlem
Otursmannens avatar
Citat:
Om man tagit sitt straff och inte längre begår brott så är man inte längre kriminell. Man behöver inte alls vara kriminell livet ut. Var har du fått det ifrån?

Från min farsa, som är yrkeskriminell sedan ung ålder.

Det kommer ni "vanliga folk" inte att fatta.
Citera
2019-08-27, 02:14
Medlem
kanbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Så kan man också se det. Men än tror jag att man lever farligare med en tungt belastad kriminell med massa fiender, än med en helylle Svensson som jobbar på Bibliotek dock.

Min poäng är att vända på resonemanget för att visa hur absurt det är att peka finger på kvinnan som om att det är hennes eget fel när hon blir skjuten i huvudet.
Citera
2019-08-27, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Absolut, samtidigt fanns det kanske inte ens i hennes tankevärld att få 7-8 skott i huvudet en måndagsförmiddag när hon gick ut från porten med sin nyfödda bebis. Lite svårt att förebygga sådant man inte ens är medveten om.

Livet är fullt av svåra beslut men det är en del av att vara vuxen att ta dessa beslut och ta konsekvenserna av det. Just beslutet att leva med en grovt kriminell person är dock inte något beslut som borde ha varit svårt att bedöma konsekvenserna av.
Citera
2019-08-27, 02:16
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Poängen är att om du delar liv med en kriminell så kan du inte låtsas att du inte är kriminell själv. Hon tar del av rånbytet med honom. Åker i hans bil, delar boende, reser, äter, får saker etc. Att hon på sin lön skulle kunna klara sig själv hör inte hit.

Att hon är läkare gör inte henne mer moraliskt högstående än andra ganstermadrasser.

Det fetade stämmer naturligtvis. Hon kommer dessutom sannolikt få del av snacket kring brott, rånbytet mm. Info som hon borde gått till polisen med, men hon låter naturligtvis bil att ange honom eller hans vänner. Till slut åker hon kanske dit för skyddande av brottsling.

Som läkare är hon dessutom väldigt utsatt för påtryckningar att skriva ut substanser, intyg, beställa hem knark, lugnade, bedövning, laga ett kniv- eller skottsår mm.
Hon bör inte umgås i kriminella miljöer helt enkelt.

Nu var hon fortfarande AT läkare och kan endast skriva recept och intyg på patienter som registrerats på kliniken där hon har sitt AT-förordnande.
Men så fort hon hade fått sin läkarlegitimation är hon mycket påverkningsbar.
Citera
Medlem
Otursmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Exakt så tänkte jag också och sen tror jag att hon såg nog mannen och inte en kriminell i första hand och kärleken är ju blind

Kärleken är inte blind.

utan kärlek handlar alltid om utseende!

Hon attraherades av honom så pass mycket att hon sket i konsekvenserna, sedan så är det värt att nämna att kriminella lever lite mer spännande liv.
Citera
Medlem
kanbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otursmannen
Från min farsa, som är yrkeskriminell sedan ung ålder.

Det kommer ni "vanliga folk" inte att fatta.

Då kommer vi ju till ett dilemma. Kan man lita på en kriminell?
Citera
2019-08-27, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Jag är enig med dig.

Men vi vet inte hur mycket eller lite hon visste.

Jag poängterar som sagt att ens val får konsekvenser, oavsett vad. Visste hon att han var tungt kriminellt belastad, med mängder av våldsbrott i bagaget, fängelseupplopp och fiender som ville ha miljoner - ja då brast hon i sitt konsekvenstänk enligt mig. Visste hon inget om hans förflutna eller domar? Ja då brast hon i sin bakgrundskoll av honom.
Citera
2019-08-27, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jattegammal
Innan ni kommenterar att jag är ny här. För det första är många intresserade i fallet och även så är många aktiva och ex kriminella. Hela Sverige typ. Utan att säga för mycket så valde jag precis göra ett helt fräscht nytt konto speciellt riktat till några som precis växt upp i sandlådan.

Ja, jag är gammal nog och har haft väldigt god insyn men det hör inte hit (INTE DETTA FALL). Utan kort och sagt vill jag vill berätta till er. Det finns eller fanns en oskriven regel hos alla. Ibland undrar jag hur fan ni tänker. Hos alla har det alltid varit känt. Även HA och Bandidos och dess syster organisationer/klubbar. Du rör inte en kvinna hur som helst. Inte ens anhöriga. Det är väldigt enkelt. Det är mer personligen. Utpressningar har vart och är ett direkt hot mot den man personligen riktar i mot och det har hänt i vissa fall då för att man vet innerligen hur djupt det tar på den man söker men då har också många i vederbörande fall personen vetat om detta. Alltså båda 2. Det finns fall. Säg bilsprängningen i GBG med ett 6 årigt barn rykte med. Det var inte så planerat som många tror. Det var ett barn i bilden och det var slumpmässigt där. Finns flera fall.

Ingen hos någon organisation förutom nu ger sig på en kvinna hur som helst. Hur jävla äcklig/Vittne eller hur du nu är går med ett barn. Inte ens männen. Kidnappning är en annan sak. Där får du bort den personliga personen i fråga långt ifrån dess famlij. Man skadar inte famlijen rätt i ansiktet fast ren t hypotetiskt gör man men inte skjuta ihjäl en kvinna som bär på ett barn. Spädbarn som finns att läsa.

MEN, den dem nya mestadels små gäng som säljer knark och ska vara tuffa är mera nu gäng som försöker ha ett bra rykte. Dem kommer aldrig bli jättestora men dock väldigt farliga. Dem har sina bekymmer med varandra och det är ok. Dem vill vakta revir etc, men man ser också det senaste att det har vart sprängningar samt mord i Malmö det senaste och det är där problemet är. Dem får gärna bråka med varandra.

Problemet är att knarket är en stor sak och någon gör ett fel för att hämnas och där börjar det. Mord på varandra. Det är status. Ingen bryr sig på riktigt så länge dem inte ger sig på ett offer så som en anhörig som inte har skit med deras problem. Det har man nu börjat se ibland små gäng. Hallonbergen mordet var rent av vittne och en störning hos han som gick på kvinnan där beskrevs flera ggr att han va galen.
Det ser man mer och mer. Det är knark. Det är den tuffare undre världen men hur man är vrider och vänder på det. Jag kan inte säga om kvinnan har något med fallet att göra men det finns 1 miljon sett att gå på denna kvinnan om hon ens gjort något. Dagen hon inte bar på sitt barn. Det märks på kommentarer hur folk inte ens har ett huvud att tänkte med.

Det finns inte i en normal människas huvud att rikta en pistol å skjuta en kvinna som bär på sitt barn. Det kan ha vart fel person. Enligt Polisen inte. Oavsett så har en rejält dum i huvudet människa valt en sak, hon ska skjutas tydligen och sett henne "utan barnvagn" för att personen är så jävla dum att veta att många föräldrar idag tar den enkla vägen med en sele för kortare ärenden eller för den skön promenad. En varm dag vill man inte lägga sitt barn i en barnvagn alltid för att det finns flera exempel. Blir hinder möjligtvis dit man ska gå. Det blir en bastu för barnet om det är vindstilla å då hjälper en sele extremt mycket. Hur du en vrider på denna mest otroliga förbannade händelsen. Man ger sig inte på en kvinna som bär på ett barn om du inte är helt upp och ner av den mest seriösa drogen eller är så sjukt pantad i skallen och så fall ska låsas in på livstid. Det är en oskriven regel och av med respekt. Detta gäller alla anhöriga som är oskyldiga så nu kanske några av er förstår vad andra försöker säga till er. Tack å hej.

PS; Det finns fall om man gräver där någon som vart medlem hos någon och gått över en speciell gräns och se och undra vart den personen är idag.

edit; inte i detta fall.. blev lite fel där.

Har också tänkt så, det måste finnas vissa moraliska regler/gränser även för såna här gängkriminella. Annars borde den här typen av mord hända oftare, då det är lättare offer än den man egentligen vill komma åt. Det krävs en viss sorts personer för att mörda överhuvudtaget, givetvis, men från att mörda någon annan gängkriminell som på nåt sätt är "med i leken" och har valt den livsstilen med alla dess risker, till någon oskyldig anhörig är det ett stort steg. Och dessutom utsätta ett litet barn för detta hemska.

Tror du att folk i de här grupperna känner sådant hat mot GM i detta fallet att de vill hjälpa polisen om de har någon ledtråd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in