2019-08-27, 02:19
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanban
Du vet för det första inte om mannen hade några pengar alls.
Hon var välutbildad med hög lön.
Du vet inte om hon kände till var han fick sina pengar ifrån i den mån han nu hade några pengar.
Du vet nog inte ett skit egentligen ....

Den här postaren påstår sig veta att killen var rik. De lär ju dessutom ha varit ihop ett tag innan hon blev läkare.

Citat:
Ursprungligen postat av OnlyThisComment
You guys should be ashamed of yourself. What kind of people are you? Wasting their time discussing bullshit on the internet?
I don't live in Sweden and translated what you wrote with google. We are Persians, we are wealthy people, we are secular people, not Muslims. None of us are. Unfortunately this guy with whom she was together (they were not married, but lived together and she became a mother recently) had a shady background. We didn't know about this. This guy was very wealthy, the family seemed decent and upper class, they were of Swedish-Palestinian background (which to be honest I didn't like too much but I didn't say anything, because it's her decision and they are secular people, very much involved in Swedish society).
Unfortunate what happened to her. She finished university 4 years ago and was becoming a surgeon, always positive, she didn't deserve it.

That was my only comment. I won't write anything anymore.
Citera
2019-08-27, 02:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Otursmannen
Och sedan om man kan klara av en läkarutbildning så kan man nog komma fram till att hennes partner inte var det bästa vad gäller relationer.

Så varenda gång en man (kvittar vilken utbildning och samhällsstatus) mister vårdnaden av sina barn så är det bara hans och endast hans fel för han valde en ragata till partner? Han borde förstått bättre?

Citat:
Men som sagt, kvinnor går mycket på utseende och skiter i andra faktorer och tenderar att dras till våldsamma, aggressiva män. Och kriminella män tar med sig mycket drama och äventyr samt spänningar/andrenalin kickar.

En del kvinnor knullar kanske med en "bad boy" någon enstaka gång, men för de flesta kvinnor är det inte "pappa till mina barn material". Kvinnor vill ha stabilitet och trygghet framförallt speciellt om de vill skaffa barn.
Citera
2019-08-27, 02:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Livet är fullt av svåra beslut men det är en del av att vara vuxen att ta dessa beslut och ta konsekvenserna av det. Just beslutet att leva med en grovt kriminell person är dock inte något beslut som borde ha varit svårt att bedöma konsekvenserna av.

Om hon nu kände till hela vidden av hans förflutna. Man fattar ju oftast sina beslut på den information man har.
Citera
2019-08-27, 02:21
Medlem
Otursmannens avatar
Citat:
Då kommer vi ju till ett dilemma. Kan man lita på en kriminell?

Nja det beror på, min farsa brukade säga till mig.
Lita inte på någon, inte ens på mig.

Kriminella har det svårt att lita på folk, då de befinner sig på utsatta områden med mycket svek.

Litar inte på honom, han är manipulativ och har många gånger "lurat" mig om vi säger så.
But still i love this motherfucker. (stockholmssyndrom)

Citera
2019-08-27, 02:22
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Hur då?

Ta flyget?

Du påstår ju i ett inlägg att en laglydig kille inte klarar att skydda sin tjej. Låter som djungelns lag. Gick inget vidare för BO trots kriminell kille.
Citera
2019-08-27, 02:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Otursmannen
Kärleken är inte blind.

utan kärlek handlar alltid om utseende!

Hon attraherades av honom så pass mycket att hon sket i konsekvenserna, sedan så är det värt att nämna att kriminella lever lite mer spännande liv.

Håller inte med, kärlek handlar om så mycket mer, men visst utseendet är det första man ser som antingen förstärks eller falnar när personen i fråga öppnar munnen.
Citera
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det här med att kvinnan får lite skylla sig själv för att hon var tillsammans med en före detta(?) yrkeskriminell. Är det inte lite väl hårt att lägga på en kvinna som precis fått huvudet bortskjutet?

Många kvinnor har inte en helt överlägsen människokännedom, speciellt inte i unga år. Dessutom är han kanske en hal jävel, manipulativ, ganska smart (kunde ändå planera och genomföra ett stort och ganska avancerat rån, med många moment och många inblandade). Han har kanske till och med psykopatiska personlighetsdrag.

Vi vet inte ens hur länge de varit tillsammans(?) Vi vet inte vad och hur han har berättat om sitt förflutna för henne. Han kände kanske att han behövde tona ner sitt förflutna rejält för att detta var en tjej av en helt annan standard än han var van vid.

Vi vet inget om och isåfall hur han har duperat henne. Kvinnor har liksom inget extra luktsinne som kan lukta sig till kriminalitet, speciellt inte en tjej med den bakgrunden som hon hade.

Vad vet jag, jag har haft fel förr, men jag förvånas över hur folk kan sitta och vifta med en massa pekpinnar hit och dit.

Man kan ju göra en enkel googling på namnet till den man tänkt sig som barnafader...
Hade han mörkat sitt förflutna hade ju domen från Danmark kommit fram. Lite snack med hans vänner, släkt mm kanske man också har.
Att över tid kunna dölja 8 år i fängelse med 83 försvunna miljoner i rånbyte är inte så lätt.
Citera
Medlem
kanbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Ta flyget?

Du påstår ju i ett inlägg att en laglydig kille inte klarar att skydda sin tjej. Låter som djungelns lag. Gick inget vidare för BO trots kriminell kille.

Jag menar: hur leder min attityd till mord?
Citera
2019-08-27, 02:28
Medlem
kanbans avatar
Citat:
Så varenda gång en man (kvittar vilken utbildning och samhällsstatus) mister vårdnaden av sina barn så är det bara hans och endast hans fel för han valde en ragata till partner? Han borde förstått bättre?

En del kvinnor knullar kanske med en "bad boy" någon enstaka gång, men för de flesta kvinnor är det inte "pappa till mina barn material". Kvinnor vill ha stabilitet och trygghet framförallt speciellt om de vill skaffa barn.

För vissa kvinnor betyder trygghet en stark dominant man som kan beskydda henne.
Citera
2019-08-27, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Man kan ju göra en enkel googling på namnet till den man tänkt sig som barnafader...
Hade han mörkat sitt förflutna hade ju domen från Danmark kommit fram. Lite snack med hans vänner, släkt mm kanske man också har.
Att över tid kunna dölja 8 år i fängelse med 83 försvunna miljoner i rånbyte är inte så lätt.

Svenskar är naiva, kvinnor i synnerhet.

Men jag är inte så naiv som visst kvinnofolk i tråden, utan jag tror nog att hon visste en hel del om honom och hans bakgrund. Men i vanlig kvinnoanda valde hon att bortse från hans mörka sidor för "han är ju förändrad nu". Att han hade fiender och miljonskulder till andra kriminella och att det skulle kunna utvecklas till en fara för henne själv - det var hon för naiv för att förstå.
Citera
2019-08-27, 02:30
Medlem
Otursmannens avatar
Citat:

Alltså seriöst!

Kvinnor kan också vara kriminella och göra sådant till män. Hur många gånger har vi inte sett kriminella kvinnor lura sina män så att de blir panka!

Ja han borde veta bättre, men det är inte så lätt. Då kvinnans natur är liksom en orms.
En bra kvinna kan ställa till det för en man, pga avundsjuka eller narcissistisk personlighet.
Man bör tänka två gånger innan man blir ihop med dessa typ av kvinnor.
Dessa typ av kvinnor nämner jag nedanför.

Sedan så skriver du själv "En del kvinnor knullar kanske med en "bad boy" någon enstaka gång, men för de flesta kvinnor är det inte "pappa till mina barn material". Kvinnor vill ha stabilitet och trygghet framförallt speciellt om de vill skaffa barn"

Alltså dessa typ av kvinnor som knullar med badboys och sedan vill reservera sig för en bra man, är inga bra kvinnor. LOL. Du tror verkligen att bra män kommer erbjuda trygghet och stabilitet för dessa typ av kvinnor. Du måste skoja.

Haha, alltså.
Citera
2019-08-27, 02:32
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Jag är enig med dig.

Men vi vet inte hur mycket eller lite hon visste.

Jag poängterar som sagt att ens val får konsekvenser, oavsett vad. Visste hon att han var tungt kriminellt belastad, med mängder av våldsbrott i bagaget, fängelseupplopp och fiender som ville ha miljoner - ja då brast hon i sitt konsekvenstänk enligt mig. Visste hon inget om hans förflutna eller domar? Ja då brast hon i sin bakgrundskoll av honom.

Väldigt bra formulerat!
Hon var tillräckligt integrerad i svenskt samhälle för att självständigt kunna kolla upp honom.
Och gammal nog att förstå konsekvensen av hans historik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in