Citat:
Ursprungligen postat av
moshes
Yrke ? kriminalitet är ju inget yrke, ingen erlagd examen eller betyg!
Livsstils-kriminell -han har valt sin livstil där man begår olagligheter.
Och du själv då,
du som växt upp med en livsstilskriminell far, har du också samma kriminella tänkande som honom?
Kanske han var bedragare, förskingrare, solochvårare eller banksprängare?
Eller kanske mer åt det våldsamma , misshandel, våldtäkter, vålds-rån, dråp el mord?
Men att leva ett kriminellt liv innebär fler risker och faror, och den kriminelles egna familje medlemmar
kan också drabbas att skadas.
Sant, jag tycker inte att kriminalitet är ett yrke, utan tog upp det då någon annan hade skrivit om det.
Jag kan säga att jag har definitivt påverkats av att ha en far som är kriminell.
Jag litar inte på folk, och jag har det svårt med auktoritet, och sedan så kan jag mörda någon utan att tänka till så länge det finns ett bra anledning till det, men annars inte. Jag är ingen mördare eller har sug efter det.
Ibland tror jag på gud och ibland inte, gillar inte kyrkan eller präster samt avskyr politiker. Tror inte på demokrati heller.
Min farsa har aldrig våldtagit någon, eller misshandlat någon. Utan sysslat mycket med rån, bedrägerier och sådant. Han är en sann gentleman och en bra far. Men innerst inne är han satan.
Hade jag kunnat välja en annan far, så hade jag kanske velat ha en annan, av personliga skäl.
Det är inte lätt att tänka så här, man har ingen motivation till något.