2019-08-27, 01:38
Medlem
Otursmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jattegammal
Innan du ens spyr ur dynga som många andra barn gör kan du väll lägga till att det du skrivit är din åsikt och teori och ingen annans? För du har jävligt fel i allt du sa precis. Du lyssnar på hörsägen vad vittnes uppgifter har sagt i media. Speciellt vittnena ifrån balkongen.

Men varför blev hon skjuten?

Hon var inte kriminell utan hennes partner var!

Hon blev skjuten pga sin partners handlade.

Man ska undvika kriminella så gott de går, för de lever ett helt annorlunda liv än vanliga folk.
Citera
2019-08-27, 01:40
Medlem
Sam.Boyds avatar
”Barnets pappa ska för ett antal år sedan ha dömts till 8,5 års fängelse för grovt rån och grovt vapenbrott”.

Blev barnet till i ett besöksrum på fängelset?
Citera
Medlem
Citat:
EX kriminell. Hon får skylla på sig själv?. Det handlar om ett Grovt rån han fick runt 8 år för. Han har suttit det straffet och igen? Varför ska hon ta en promenad med sitt nyfödda barn och bli skjuten för det?

Finns ingen koppling mer en att han va EX krim i ett jätte rån. Varför ska hon straffas? Märks hur många jäkla barn det finns på nätet alltså. Jag kommer inte svara mer till dig nu. Inte för att du inte förstår utan det är sent. Den dagen du ens får ett svar får jag se på.

Hon SKA inte straffas och det ÄR INTE hennes fel.
Men alla måste inse att ens val får konsekvenser av olika slag.

Blir man tillsammans med en dömd pedofil som avtjänat sitt straff - det kan få konsekvenser för ens barn.

Bli tillsammans med en person som är skyldig folk tiotals miljoner - det kan få konsekvenser i form av hot, utpressning osv...

Väljer man att bli tillsammans med en miljardär - ja då får man räkna med att man själv kommer bli kidnappad, utpressad eller att ens barn kidnappas.

Helt enkelt - DEN MAN VÄLJER ATT BLI TILLSAMMANS MED KAN FÅ KONSEKVENSER FÖR EN SJÄLV.

Mannen ifråga var dömd för våldsbrott och rån. 6-8 gånger våld på fängelset. Det säger en del.
En sådan man har fiender- och om ens man har fiender då får man vara beredd på att det får konsekvenser även för en själv. Har ens man farliga fiender, ja då måste man förstå att man lever farligt själv också.
Senast redigerad av blueberrycake 2019-08-27 kl. 01:43.
Citera
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanban
Ska en kvinna som väljer en mesig laglydig fåntratt också skylla sig själv eftersom att hon valt en partner som inte kan skydda henne?

En sådan kvinna bör skyddas av stat med tillhörande polisiärt våldsmonopol. Men var är statistiken på att en sådan kvinna blir mördad frekvent? För övrigt så är det ni kriminella som är löjliga fåntrattar.
Citera
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Så urbota dumt uttalande.
Nej kvinnor vill inte ha våldsamma aggressiva män!
Hur i helvete kan du diskutera att detta är kvinnans val???? Hon är läkare och hjälper andra människor. Hon häll sitt barn i famnen och kriminella har bestämt att avrätta henne för att skrämma barnets pappa? Jag blir helt matt att man fortsatt får det att låta som om kvinnan försatt sig i situationen själv. Seriöst? En avrättning?

Detta är extremt fega kriminella som ger sig på kvinnor. Hur lågt får man sjunka? Ni har just släkt ett liv och tagit bort ett barns mamma. FY FAN!

Vill ni kriminella avrätta varandra så varsågoda. Men hur i helvete står det till när man ger sig på en mamma med sin bebis i famnen

Må ni brinna i helvetet

Skulle förstå din upprördhet om du hade skrivit hur fegt det var att ge sig på någon som var oskyldig och icke-kriminell. Oaktat kön.
I vår likställda värld är det väl lika illa att skjuta en oskyldig kvinna som en oskyldig man?
Det borde inte vara BOs kön som gör någon upprörd.

I vårt likställda svenska samhälle borde det också vara lika illa att skjuta ihjäl en nybliven pappa som en nybliven mamma. Vem som egentligen höll i bebisen finns det motstridiga uppgifter om.
Citera
2019-08-27, 01:42
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
EX kriminell. Hon får skylla på sig själv?. Det handlar om ett Grovt rån han fick runt 8 år för. Han har suttit det straffet och igen? Varför ska hon ta en promenad med sitt nyfödda barn och bli skjuten för det?

Finns ingen koppling mer en att han va EX krim i ett jätte rån. Varför ska hon straffas? Märks hur många jäkla barn det finns på nätet alltså. Jag kommer inte svara mer till dig nu. Inte för att du inte förstår utan det är sent. Den dagen du ens får ett svar får jag se på.

Hon ska absolut inte straffas för det, MEN hon har säkerligen levt gott på pojkvännens kriminella miljoner och varit medveten om att det kommer från brottslighet med tanke på hans bakgrund!
Citera
2019-08-27, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otursmannen
Men varför blev hon skjuten?

Hon var inte kriminell utan hennes partner var!

Hon blev skjuten pga sin partners handlade.

Man ska undvika kriminella så gott de går, för de lever ett helt annorlunda liv än vanliga folk.

Det återstår väl att se, vi vet inte om hon var kriminell. I bästa fall vet vi möjligen att hon inte har dömts för brott men om man lever med en grovt kriminell person kan man inte utesluta att även hon var kriminell.
Citera
2019-08-27, 01:43
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
”Barnets pappa ska för ett antal år sedan ha dömts till 8,5 års fängelse för grovt rån och grovt vapenbrott”.

Har för mig att bebisen är 2 månader gammal.
Citera
2019-08-27, 01:45
Medlem
zannazezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Det bör man väl tänka på om man blir ihop med en kriminell? Varför tror du att ett barn i famnen är ett frikort?

Vem ska skydda dig förutom dig själv och din egna konsekvensanalys? Staten som inte gör någon konsekvensanalys överhuvudtaget eller polisen som ber dig att ge fan i riskbeteenden och istället lita på din egna konsekvensanalys som du råkat strunta i under det första läget?

Är min medmänniska möjligen en aning naiv?

Frikort? Va fan snackar du om? Det har jag inte påstått heller! Att bli avrättad så är hemskt nog, men med sitt barn i famnen... jag finner knappt ord. Kallblodigt.
Om hon nu tänkte så ”jag kan visst bli mördad om jag är ihop med honom” så tror jag inte ens att hon hade stannar särskilt länge....
Citera
2019-08-27, 01:46
Medlem
kanbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Hon ska absolut inte straffas för det, MEN hon har säkerligen levt gott på pojkvännens kriminella miljoner och varit medveten om att det kommer från brottslighet med tanke på hans bakgrund!

Och du vet med säkerhet att han hade mycket pengar?
Hon var läkare och att bo på Sergelsväg med en läkarlön är inget konstigt.
Även om han hade pengar - du vet med säkerhet att pengarna kom från kriminalitet?
Och också att - i så fall - han var öppen med var han fått sina pengar ifrån?
Citera
2019-08-27, 01:47
Medlem
JAA hon var nog på smällen i typ 5 år... Dumjävel
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd

Citera
2019-08-27, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovestoryyy
Någon som vet vilken tid isaks rättegång höll hus? Kan det inte vara en hämndreaktion av någon vän som blev arg för det långa straffet hen fick ? Om någon vet vilken tid rättegången höll hus så kan man veta ifall det finns en koppling mellan tiden och om det verkligen var ”nån arg” som ville hämnas på henne?

Exakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in