2019-08-27, 01:14
Medlem
kanbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otursmannen
Nej jag vet att de vill ha dem.
Deras blir blöta och dunkar när de ser dessa män.
Mest av allt gillar de spänningen och äventyret samt all drama som dras upp i sådana relationer, man känner sig levande typ.

Vissa kvinnor i en viss ålder.
Andra kvinnor skrattar eller kräks.
Citera
2019-08-27, 01:17
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
jovisst, men någon skrev han fick beskedet IGÅR? Dvs samma dag hon mulas...

Domar meddelas nästan alltid kl 11.00.
Alltså efter mordet begicks.
Släpp det spåret nu
Citera
2019-08-27, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsill
Kan någon vara så god att göra en sammanfattning?

det jag har hittat hitintills...

BO: K*rolin H*kim
*=a

Läkare, har gett en läkar-bedömning, i en mord-rättegång.

ogift singelhushåll. enligt ratsit.
Gift(?) / sambo sen 1 år, med en yrkes-kriminell, enligt flashback...

Samt mannen som var ex krim och suttit sitt straff. Resten finns hos polisen samt media som trycker upp första kommentarerna som spyr ut. Utan fakta.. ett chockat vittne kan ge ett svar, Ett vittne Kan ge en helt annan historia. Polisens sak.
Citera
2019-08-27, 01:18
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noproblem28
Blanda inte ihop kvinnomisshandlare och psykopater med gängkriminella nu. Våldtäkter och att misshandla kvinnor är tabu hos kriminella.

Rent statistiskt så har fler kvinnor blivit mördade av sina ej kriminella/ostraffade män. Som sagt så har det vad jag vet aldrig skett tidigare att någons flickvän blivit indragen och mördad i något gängkrig.

Nej.
De flesta kvinnomord utförs av tidigare straffade män.

2018 dödades 108 personer i Sverige. 7 var barn. 29 stycken av de dödade var kvinnor och 26 av dessa dödades av en partner/expartner.
Av de kvinnor som mördas av partner eller ex partner, sk nära relationsbrott, var GM i runt 90% tidigare straffade män.
Ungefär 10-12% var varken missbrukare eller kriminella. Resten var det och var tidigare dömda.

Slutsatsen är att om vuxna kvinnor lät bli att liera sig med missbrukande eller kriminella män skulle antalet dödade kvinnor sjunka till enbart ett par stycken varje år.

Det är den enskilt mest effektiva överlevnadsstrategin man kan lära ut till unga tjejer och kvinnor: undvik kriminella och missbrukande män.

Sannolikt skulle BO i detta fall också levt idag med den strategin.

https://www.bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper/mord-och-drap.html

https://polisen.se/siteassets/dokument/tillsynsrapporter/valdsbrott-i-nara-relationer-och-sexualbrott-mot-vuxna.pdf
Citera
2019-08-27, 01:18
Medlem
Tråden är lång och jag har inte hunnit/orkat lusläsa den så ursäkta mig ifall jag upprepar en tidigare ställd fråga: är adressen BO och hennes sambo bott på en bostadsrätt eller hyresrätt?? Det är relevant såtillvida att det verkligen är ett av Malmös finaste lägenhetskvarter med därtill hörande priser på bostadsrätter. Att ha stålar från ett storrån i Danmark kan verkligen hjälpa till ifall man ska bo där!!
Citera
2019-08-27, 01:19
Medlem
som jag fattar det så är kvinnans sambo yrkeskriminell???

OM det är så att kvinnas sambo är klriminell...
som många (säkerligen vita icke kriminella cis män) har skrivit... och som jag håller med om..

Hon får skylla sig själv, som man bäddar får man ligga.

på ett sätt är detta vad feminister har skrivit om så länge.. Lika vilkor.
Citera
2019-08-27, 01:21
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otursmannen
kvinnor har alltid velat ha våldsamma aggressiva badboys "kriminella".
Det ingår i deras natur.

Så urbota dumt uttalande.
Nej kvinnor vill inte ha våldsamma aggressiva män!
Hur i helvete kan du diskutera att detta är kvinnans val???? Hon är läkare och hjälper andra människor. Hon häll sitt barn i famnen och kriminella har bestämt att avrätta henne för att skrämma barnets pappa? Jag blir helt matt att man fortsatt får det att låta som om kvinnan försatt sig i situationen själv. Seriöst? En avrättning?

Detta är extremt fega kriminella som ger sig på kvinnor. Hur lågt får man sjunka? Ni har just släkt ett liv och tagit bort ett barns mamma. FY FAN!

Vill ni kriminella avrätta varandra så varsågoda. Men hur i helvete står det till när man ger sig på en mamma med sin bebis i famnen

Må ni brinna i helvetet
Citera
2019-08-27, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Tror inte på detta.

Om hon skulle vittnat i en mordrättegång just idag, men blir skjuten just i samband med detta - då hade polisen givetvis haft detta som huvudteori. Vilket de inte har, utåt sett åtminstone.

Har vi ens någon bekräftelse på att någon David-rättegång ens ägt rum idag?

Intressant skrivning. Här skriver jag -99?
Citera
2019-08-27, 01:22
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zannazezz
Haha nej det gör jag inte! Spelar väl ingen roll om det är på dagen eller natten! Att risken finns att man kan bli mördad med sitt barn i famnen tänker man nog inte på

Det bör man väl tänka på om man blir ihop med en kriminell? Varför tror du att ett barn i famnen är ett frikort?

Vem ska skydda dig förutom dig själv och din egna konsekvensanalys? Staten som inte gör någon konsekvensanalys överhuvudtaget eller polisen som ber dig att ge fan i riskbeteenden och istället lita på din egna konsekvensanalys som du råkat strunta i under det första läget?

Är min medmänniska möjligen en aning naiv?
Citera
2019-08-27, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nej.
De flesta kvinnomord utförs av tidigare straffade män.

2018 dödades 108 personer i Sverige. 7 var barn. 29 stycken av de dödade var kvinnor och 26 av dessa dödades av en partner/expartner.
Av de kvinnor som mördas av partner eller ex partner, sk nära relationsbrott, var GM i runt 90% tidigare straffade män.
Ungefär 10-12% var varken missbrukare eller kriminella. Resten var det och var tidigare dömda.

Slutsatsen är att om vuxna kvinnor lät bli att liera sig med missbrukande eller kriminella män skulle antalet dödade kvinnor sjunka till enbart ett par stycken varje år.

Det är den enskilt mest effektiva överlevnadsstrategin man kan lära ut till unga tjejer och kvinnor: undvik kriminella och missbrukande män.

Sannolikt skulle BO i detta fall också levt idag med den strategin.

https://www.bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper/mord-och-drap.html

https://polisen.se/siteassets/dokument/tillsynsrapporter/valdsbrott-i-nara-relationer-och-sexualbrott-mot-vuxna.pdf

Vad menar du med kriminella män? Du menar någon som tidigare misshandlat och våldtagit kvinnor, självklart är det då större chans och du kan få skylla dig själv.

Men som jag skrivit är det tabu att som GÄNGKRIMINELL, slå, misshandla och döda oskyldiga kvinnor.
Citera
2019-08-27, 01:25
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Algot-Rosberg
Tråden är lång och jag har inte hunnit/orkat lusläsa den så ursäkta mig ifall jag upprepar en tidigare ställd fråga: är adressen BO och hennes sambo bott på en bostadsrätt eller hyresrätt?? Det är relevant såtillvida att det verkligen är ett av Malmös finaste lägenhetskvarter med därtill hörande priser på bostadsrätter. Att ha stålar från ett storrån i Danmark kan verkligen hjälpa till ifall man ska bo där!!

Det där var vi inne på i eftermiddags, och hon bodde i en hyreslgh i ett område som domineras av Brf.
Citera
2019-08-27, 01:26
Medlem
kanbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Det bör man väl tänka på om man blir ihop med en kriminell? Varför tror du att ett barn i famnen är ett frikort?

Vem ska skydda dig förutom dig själv och din egna konsekvensanalys? Staten som inte gör någon konsekvensanalys överhuvudtaget eller polisen som ber dig att ge fan i riskbeteenden och istället lita på din egna konsekvensanalys som du råkat strunta i under det första läget?

Är min medmänniska möjligen en aning naiv?

Ska en kvinna som väljer en mesig laglydig fåntratt också skylla sig själv eftersom att hon valt en partner som inte kan skydda henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in