2019-08-26, 22:08
Medlem
AndersFrisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Vill gärna ha reg nr på den här bilen.. Det var ju denna bil GM sprang till.

Får tyvärr inte fram något regnr till dig på den vita VWn. Bilen som ses i SVT-filmen, som GM springer fram till, har ingen koppling till detta. Det är en firmabil till en boende alldeles i närheten och står inte registrerad på den person som kör den. Det är mycket möjligt att polisen bärgat bort den vita Audin som det också figurerat bilder på i tråden, men Passaten kan skrivas av som lead. Varför GM springer fram till den? Är också ruskigt nyfiken på det...
Citera
2019-08-26, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
. Vad är motivet då ?

Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Bra. Du verkar sitta på lite info.

Så vad tror du?

Gissningsvis kopplat till BO partner, personen i sig har ingen trevlig bakgrund.

Känns för planerat för att vara en pundare som hejvilt skjutit henne.
Det är iallafall inte hedersrelaterat kan jag säga med 100% sannolikhet.
Citera
2019-08-26, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lionatthezoo
Påminner om mordet på 24-årige Rami Amin i samma stad.
Pluggade också till läkare (tandläkare) i Polen och blev avrättad av en person som väntade utanför hans port.

Men vem är den gripne i detta fallet? När en kvinna mördas och någon grips samma dag brukar det ju vara ett relationsdrama.

Att någon är gripen nu är något att ta med en stor nypa salt. Så här brukar det alltid se ut; polisen griper några stycken, och släpper dem en efter en.

Att en person är gripen nu behöver inte betyda ett dugg.
Citera
2019-08-26, 22:11
Medlem
Dessa broschor backar varandra och skulle aldrig gola på varandra. Dom är blodsbröder till döden..........Skulle inte tro det den här gången. persona non grata. Den som backar denna grabben kommer inte se särskilt mycket respekt.
Citera
2019-08-26, 22:12
Medlem
2,6 miljoner visningar hittills. Tråden har stort allmänintresse.
Citera
2019-08-26, 22:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Inte spela hjälte. Men instinktivt hade jag nog försökt stoppa förövaren. Utan att hinna tänka liksom. Tycker bara det är konstigt att INGEN hoppade på honom.

Om det är någon när och kär kanske folk ingriper. Men annars. Vem vill ha en kula i nyllet för någon totalt okänd? Inte att folk är fega utan bara att man kommer inte riskera livet för okända.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckadmutation
Känner du dig smart såhär i efterhand när vi vet hennes sysselsättning? Idiotfan.

Kan inte läkare begå brott eller hur tänkte du?
Citera
Medlem
TheGreekWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lionatthezoo
Påminner om mordet på 24-årige Rami Amin i samma stad.
Pluggade också till läkare (tandläkare) i Polen och blev avrättad av en person som väntade utanför hans port.

Men vem är den gripne i detta fallet? När en kvinna mördas och någon grips samma dag brukar det ju vara ett relationsdrama.

Rami var ju dock bara på fel plats vid fel tillfälle tyvärr. Det var ju inte honom dem var ute efter. Dem mördade helt enkelt fel person då det var mörkt. Ett tragiskt misstag.

I detta fallet har dem ju velat mörda BO och inte tagit fel person..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zolden
Gissningsvis kopplat till BO partner, personen i sig har ingen trevlig bakgrund.

Känns för planerat för att vara en pundare som hejvilt skjutit henne.
Det är iallafall inte hedersrelaterat kan jag säga med 100% sannolikhet.

Instämmer.
Citera
2019-08-26, 22:14
Medlem
Hamsterbolls avatar
Någon skrev att polisen skulle uttala sig ikväll? Stämmer det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Man kan tycka mycket om en sådan gärning men det som vi nog bör konstatera är att en möjlig gärningsman troligen är inhemsk på så sätt att han är född här eller har anknytning hit i form av medborgarskap. Högst troligt är det en invandrare men som sagt, är ingen som kommer gå att utvisa.

Sen utöver det så är det dags för alla att vakna ur det romanistiska skimret och fatta att detta är här för att stanna och kommer inte att ändras. Det spelar ingen roll hur mycket politiker och andra nu piper. De som även tror att strängare straff överhuvudtaget har bäring på detta problem gör det endast lätt för sig själva.

Detta är här för att stanna.

Fast bortsett från detta har antalet skjutningar minskat dramatiskt i Malmö efter att polisen bla dragit igång ett projekt inspirerat från en modell i USA. Tror siffran var 80% nedgång för dödssjutningar. Eller om siffran gällde alla skjutningar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Fanns ju betydligt känsligare vittnesmål från vittnen man hade velat dräpa före henne isåfall.
Varför ge sig på ett vittne som gav ett icke-känsligt vittnesmål, istället för att ge sig på vittnen som gav betydligt värre vittnesmål?!

Så nej - tror inte ett dugg på att det har den kopplingen.

Sonens far var yrkeskriminell. Rån i 80 miljoners-klassen med byte som "försvann". Rånkompisarna ville nu ha sin del av kakan? De visste att han hade bytet? Han vägrade?

Kriminella gäng skjuter definitivt en kvinna för att få sin del av ett 80-miljonersrån.

Detta har inget med rånet att göra, det har jag svårt att tro, pengar som försvann alla fick sin del. Försvann nån miljon, stämmer men han hade inget med det att göra, och alla vet om det som är Insatta i det, men att skjuta en kvinna finns inget äckligare och fegar, jag hoppas med hela Mitt hjärta att dom hor ungarna inte åker fast, hoppas Dom blir torterade till döds istället, såna människor ska inte leva, jag vet att dom läser här, knulla eran mammor systrar allt ni har era horungar, inte för jag kände henne men det är mot alla principer i det kriminella världen, politikens fel och amerikanska serier dom tittar på för mycket, alla dom här Smutsen är 100% somalier eller araber som gör sånt här för pengar, twii på er Sverige är På väg att gå åt helvete kasta skiten tillbaka till krigen. Om dom gillar att kriga, nej jag e inte svensk är själv utlänning,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in