2019-08-26, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Att det sker mitt på dagen och att gärningsmannen verkar minst av allt förvirrad vid flykten tyder ju att det inte var så planerat. Mer något som skett i känsloaffekt.

Planerat var det väl om något, sen hur planerat är en annan fråga.. det är väl mer en fråga isåfall hur rutinerad skytten var/är, känns inte som detta var hens 10e gång direkt.
Citera
2019-08-26, 18:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
De som suttit för rånet har kommit ut relativt nyligen. Det antyds att det har blivit bråk om hur pengarna som fortfarande saknas ska delas upp. Någon som sitter på pengarna ska "övertygas" att ta fram dem. Så ser "teorin" i tråden ut.

Rasistiskt svammel, sverigehat och det politikerförakt som sprids här på FB skrämmer bara bort läsare från tråden och väljare från SD. Var så säker.
Att just SD skulle förlora när något sånt här händer behöver du nog inte oroa dig för.
Citera
2019-08-26, 18:27
Medlem
Jarvsofakss avatar
Funderade på varför hon hade bebisen i famnen? Är man ute och går med en tvåmånaders bebis brukar den ligga i en barnvagn. Kände hon igen förövaren på avstånd och plockade därför upp bebisen?
Citera
2019-08-26, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thetank
Nej jag menar inte Rumänien, i så fall hade jag skrivit det. Utbildningsnivån i Polen är dålig. Dessutom är de svenskar som söker dit, de som inte kommer in i Sverige. Så ja, låtsasläkare.

Bättre än läkare och sjuksköterskor utan någon som helst utbildning, med förfalskade papper.

När Expressen för något år sedan hittade bevis för att sjukvårdspersonal fått legitimationer på felaktiga grunder, hände ändå ingenting. Socialstyrelsen lät en sjuksköterska behålla sin legitimation med motiveringen att hon hade ju inte skadat någon, fastän universitetet, där hon påstår att hon utbildat sig på, svarat att de inte hade examinerat ut några som helst sjuksköterskor det år som hennes förfalskade papper påstod.

Så bara för att hon inte hade skadat någon, lät Socialstyrelsen henne behålla sin sjuksköterskelegitimation.

Läste i tidningen häromdagen att vi har många hundra läkare och sjuksköterskor som fått sina legitimationer på falska grunder. Alltså, utan utbildning.

Jag tar en läkare som faktiskt läst en läkarutbildning alla gånger över dessa charlataner.

Och att det finns kriminella som på öppen gata dödar vår vårdpersonal, det är helt oacceptabelt.

Jag kan inte låta bli att tänka att det kan vara relaterat till något som hänt på hennes arbetsplats. Det behöver inte vara mycket för att dessa människor ska känna sig kränkta. Det finns ju en anledning till att man låser dörrar på sjukhus, att sjukvårdspersonal täcker över sina namnbrickor och att man har skottsäkra glasrutor vid anmälan på akutmottagningar.
Citera
2019-08-26, 18:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thetank
Nej jag menar inte Rumänien, i så fall hade jag skrivit det. Utbildningsnivån i Polen är dålig. Dessutom är de svenskar som söker dit, de som inte kommer in i Sverige. Så ja, låtsasläkare.
Det är inte min erfarenhet.
Citera
2019-08-26, 18:29
Medlem
Tråkigt men varför är en kvinnas liv mycket mer värdefullt? 31 tusen läsare.
3,000 som bäst ifall det var en pappa
Citera
2019-08-26, 18:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Att det sker mitt på dagen och att gärningsmannen verkar minst av allt förvirrad vid flykten tyder ju att det inte var så planerat. Mer något som skett i känsloaffekt.

Vi får anta hög som ett hus. Sedan om spekulationerna stämmer att det var gubben hennes som var målet kanske det blev panik.

Sedan är det förmodligen ändå en under 21 år som även om han hittas och blir fälld kommer få ca 5 år i finkan för det här. Det är därför de använder sig just av sådana under 21. Dubbel straffrabatt och där kan Morgan gråta ut hur mycket han vill på Twitter. Han har makten att ändra detta men gör skit.
Citera
2019-08-26, 18:30
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
De som suttit för rånet har kommit ut relativt nyligen. Det antyds att det har blivit bråk om hur pengarna som fortfarande saknas ska delas upp. Någon som sitter på pengarna ska "övertygas" att ta fram dem. Så ser "teorin" i tråden ut.

Rasistiskt svammel, sverigehat och det politikerförakt som sprids här på FB skrämmer bara bort läsare från tråden och väljare från SD. Var så säker.

Dom verkade ju komma ut för flera år sedan. Sedan har var ju rättegången för snart 10 år sedan och det känns inte relevant att utföra ett mord i den här typen. Här vill man ju att det ska synas och man gör det på det värsta sättet.

Tror SD ökar ju fler som läser på FB för att se verkligheten som media döljer. Var så säker på att det stämmer och det kan man ju också se hur FB ökat genom åren liksom SD stöd. Så går hand i hand.
Vänstermuppar är det vi ska undvika i trådarna är på FB. större hycklare och lögnare finns inte.
Citera
2019-08-26, 18:30
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av favxkvadrat
Svensk polis behöver ett par riktiga hårda snutar. Och lagar som ger snutarna motorväg att handla fritt, godtyckligt och effektivt. Det gör inget om man "råkar" sätta en kula i pannan på en knarklangare en söndag. Det är en positiv utrensning. Vill langarna tjäna pengar kan de starta bolag eller utveckla sin primitiva hjärna på ett universitet (tja, kanske ska börja med komvux).

Menar du att polisen ligger bakom mordet på aktuell småbarnsmamma och att det inte gör något eftersom det var godtyckligt? Finns det ens någon som påstått, eller något som tyder på att BO var knarklangare?

Vad finns det för fakta som stödjer denna helt nya teori?
Citera
2019-08-26, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mandis96
Tråkigt men varför är en kvinnas liv mycket mer värdefullt? 31 tusen läsare.
3,000 som bäst ifall det var en pappa
Det finns färre kvinnor än män i Sverige. Kvinnans enskilda reproduktiva värde är högre redan från början än den enskilda mannens.

Men allt är väl satt ur spel, våra reproduktiva instinkter är ju bara fel för planeten. Vi behöver bli färre, inte fler. One down i miljöleken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Person.Persson
Eftersom att GM väljer att slå till vid den tiden och när det är mycket rörelse så tycker jag att det verkar som att kvinnan varit svår att få tag på och att man var tvungen att göra det så fort man fick chansen. En hotbild sedan tidigare är knappast uteslutet i det här fallet även om inte polisen varit medvetna om den.

Nä. Det betyder:
"Vi kommer åt dig vart vi vill, när vi vill och hur vi vill, du går inte säker någonstans".

Lämnas vapnet direkt på marken bredvid kropp vid mord på öppen gata betyder det:
"Lycka till polisen att få tag på den här skytten, han är lejd från utlandet".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Tänk New Yorks förorter för länge sedan. Det är här nu. Innan var vi ett litet gulligt Astrid Lindgren land. Vi är väl inte vana. I USA är skjutningar inte ovanligt. Klart det är jävligt otrevligt. Men det är ju inte som om det inte har hänt förut, på andra platser i världen. Malmö blir väl en stad där ingen vill bo, om man inte måste.

Var i Litauen i somras. Det var en fröjd. Knappt några MENA. Rena, städade städer. Tryggt och fint oavsett tid på dygnet. Inga kringdrivande gäng. Och så jämför man med skräck-Malmö. Fy fan!

OnT: Får se hur vedergällningen ser ut vad gäller detta mord. Vem står på tur? Vem vågar vittna? Vem blir näste man att skjutas på grund av detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in