2019-08-26, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zolden
H*kim är perser ( iranier )
Ingen polsk påbrå.

Familjen är försvenskad, och super trevlig.
Alla idioter som hittar på massa bör hålla truten istället för en massa antagande och påhitt.

Hon pluggade i Polen ja, tog examen för några år sedan.
Bröderna är driftiga och inga problem med lagen, sköter sig.
Tobaks affären har inga smuggelgods, utan helt vanlig affär som säljer tobak och skattar sitt.

Så dvs, ni kan stryka hedersrelaterat, att någon vill åt ”tobak” och även vittnesmålet i rättegången.
Hennes roll var helt obetydande för domen, att berätta vart skotten träffat? Fanns vittnen med större inflytande.

Bra. Du verkar sitta på lite info.

Så vad tror du?
Citera
2019-08-26, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Jag tror knappast på någon älskarinna-grej, eller att skytten är en kvinna. Men det verkar personligt. Den här typen av mord är mycket sällsynta i Sverige, ja rent allmänt faktiskt.

Leif D vibbar att det finns mer i bakrunden här som inte kommit ut offentligt ännu. Varför polar en läkare med en avdankad bankrånare? Något är fel. Vittne i mordrätegång? Tja, kanske. Men just valet av umgänge gör ju att man misstänker något annat. Att en kvinna väljer att skaffa barn med en simpel bankrånare faller nog inte lika väl ut i alla familjer, om man säger så.

Tror inte det är så personligt. Kall, rå avrättning. Tror det är snarare "business".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Fattar inte att folk bara accepterar detta. För bara några tiotal år sedan var Malmö känt som parkerna stad. Nu är det den mest kriminella i Nordeuropa. Folk borde demonstrera och strejka. Allt är ju politikernas fel. De har blod på sina händer.

Varför skulle folket strejka, de vill ju ha den här verkligheten. De har röstat fram den och kallat alla som motsatt sig för diverse glåpord. Nu är det bara att gill läget och stå för sina åsikter.
Citera
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
BO bodde på 13C lgh 1102

Min teori är att GM var fylld med droger/adrenalin osv. osv.
Letade efter BO i bilen. Kanske gick till fel bil efter skotten.
Sedan enligt läsarbilden verkar han ju vara lite desorienterad.
Hittar offret en bit bort och sedan sköt.

Han kanske gick till fel bil efter skotten, också...

Mannen som äger bilen, som blev hämtad, fick panik när han såg sin egen bil på filmen och ställde den på gatan så att den kunde bli sedd.

Den brända mercan är ju ganska lik.

Som sagt, enbart mina teorier.
Citera
2019-08-26, 22:04
Medlem
undercover-racists avatar
Om Skåne hade tillhört Danmark så hade det här förmodligen aldrig hänt.
Citera
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Inte spela hjälte. Men instinktivt hade jag nog försökt stoppa förövaren. Utan att hinna tänka liksom. Tycker bara det är konstigt att INGEN hoppade på honom.

Ska vi träffas och köra en lek då? Du ska stå 15 meter ifrån mig, jag ska skjuta glocken några skott och börja springa, du ska springa efter mig. Jag kommer att skjuta dig om jag upptäcker dig.
Citera
Medlem
https://www. facebook.com/1121472261/posts/10206332425845797?substory_index=1&sfns=mo

Bild på BO med sin pappa och ena bror.
Citera
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zolden
H*kim är perser ( iranier )
Ingen polsk påbrå.

Familjen är försvenskad, och super trevlig.
Alla idioter som hittar på massa bör hålla truten istället för en massa antagande och påhitt.

Hon pluggade i Polen ja, tog examen för några år sedan.
Bröderna är driftiga och inga problem med lagen, sköter sig.
Tobaks affären har inga smuggelgods, utan helt vanlig affär som säljer tobak och skattar sitt.

Så dvs, ni kan stryka hedersrelaterat, att någon vill åt ”tobak” och även vittnesmålet i rättegången.
Hennes roll var helt obetydande för domen, att berätta vart skotten träffat? Fanns vittnen med större inflytande.

Men är inte pappan till hennes barn grovt kriminell? Tyckte jag läste det tidigare här i tråden, men jag kan ha missuppfattat det hela. Om det stämmer så är det dock inte ett dugg konstigt att just hon blev avrättad, oavsett hur supertrevlig hon än var.
Citera
2019-08-26, 22:06
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Är det uteslutet att det var en felbehandlad patient som beställt dådet?
Hon kanske var kass som läkare. GM sprang ju lite lustigt tex..

Av alla obegripliga teorier tar nog den här priset. Du tänker alltså att en patient med ett skadad ben eller knä anser att han blivit feldiagnostiserad vilket gjort honom upprörd så till den grad att han skjuter henne i huvudet på öppen gata?
Citera
2019-08-26, 22:07
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Ja, moderna Audis och VW:s (och övriga standardmärken) är väldigt lika varandra.

Men Audin TJN*** är inte den VW Passat-kombi som blev bärgad och som GM sprang och vände vid i SVT:s video.

Samma fotograf som fick med Audins regnr på bild råkade få med bakdelen av GM-bilen på en bild, men regnr syns ändå inte:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10217535161704574&set=a.10217535146 624197&type=3&theater (i bildens vänstra kant)

Inte för att den bilen heller lär vara registrerad på någon inblandad.

BO ägde väl en VW-2017. Så det är väl hennes.
Citera
2019-08-26, 22:07
Medlem
Påminner om mordet på 24-årige Rami Amin i samma stad.
Pluggade också till läkare (tandläkare) i Polen och blev avrättad av en person som väntade utanför hans port.

Men vem är den gripne i detta fallet? När en kvinna mördas och någon grips samma dag brukar det ju vara ett relationsdrama.
Citera
2019-08-26, 22:08
Medlem
Lyckadmutations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Bara för att det är en kvinna med barn innebär det ju inte att hon inte var inblandad i något

Tror det kommer fram snart att hon var en rejäl buse

Känner du dig smart såhär i efterhand när vi vet hennes sysselsättning? Idiotfan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in