2019-08-26, 17:52
Medlem
DoNotDives avatar
Har hört talas om att två av GM besökte man i Idivuoma då när det brann där. Efter besöket saknades nyckel till mannens vapenskåp samt vapen. Mannen har inte velat anmäla detta till polisen då han känner att han inte skyddat sina vapen så ansvarsfullt som han borde ha gjort enligt lag.
Citera
2019-08-26, 18:35
Medlem
Såg på fb att BO mamma skrev att rättegången är i november. Hon får inte veta något då det fortf är en polisutredning
Citera
2019-08-26, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arraqthemalamute
Jag är nyfiken på vad mofasti tycker var smart eller välplanerat i denna historia..

Kiruna är litet och Parakka är extremt litet, är massa bybor som bryr sig om allt, har koll på allt, visst bilen kanske var känd men nog tusan hade folk kommit ihåg om man är och kör mitt i natten.

Att man ska lyckas döda JD sedan föra honom till Parakka och gräva ner honom i en myr och få bort massa bevis och sedan först efter några veckor hitta honom är väldigt lyckat baserat på dessa individers kompetens inom området. Hade ingen ringt eller att polisen använt jakthundar som jag sagt hade ingen hittat honom.

Därför tror jag någon smartare individ utförde eller orkrestrerade morddet och lät dessa tre ta skulden genom att åka dit och bli planterad. Sen kanske han tyckte det tog för lång tid för polisen att komma vidare så han ringde in och sa var kroppen var begraven och sa om MI's snack för att inte bli misstänkt.

Det är extremt konstigt allt som hänt.
Citera
2019-08-26, 19:24
Medlem
Mofasti haha desinformationskampanj eller tror du verkligen det?
Citera
2019-08-26, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arraqthemalamute
Mofasti haha desinformationskampanj eller tror du verkligen det?

Jag tror på mina teorier och vill diskutera för att få ta del av nya infallsvinklar och scenarion, är därför jag är här.

Dessa män som är häktade är goda män som vill väl, men inte är det några stjärnfysiker tyvärr.

Så hur ska dessa lyckas så bra?

Sen tycker jag man bör släppa dem tills rättegången så dom kan börja arbeta igen, kan inte ta semester/tjänsteledight hur länge som helst.
Citera
2019-08-26, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Jag tror på mina teorier och vill diskutera för att få ta del av nya infallsvinklar och scenarion, är därför jag är här.

Dessa män som är häktade är goda män som vill väl, men inte är det några stjärnfysiker tyvärr.

Sen tycker jag man bör släppa dem tills rättegången så dom kan börja arbeta igen, kan inte ta semester/tjänsteledight hur länge som helst.

Du är sjuk i huvudet!
Citera
2019-08-26, 20:02
Medlem
Citat:

Du trollar bara antar jag. Måste man vara stjärnfysiker för att ta död på någon och gömma i en myr? Tror nog vilken dumskalle som helst skulle klara det, knappast ett avancerat mord detta.

Hoppas för din skull att du trollar. Menar du allvar med dina inlägg så är du dummare än vad en människa borde kunna vara.
Citera
2019-08-26, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S4baton
Du trollar bara antar jag. Måste man vara stjärnfysiker för att ta död på någon och gömma i en myr? Tror nog vilken dumskalle som helst skulle klara det, knappast ett avancerat mord detta.

Hoppas för din skull att du trollar. Menar du allvar med dina inlägg så är du dummare än vad en människa borde kunna vara.

Nog ser man väl om någon varit och grävt i en myr, massa mossa lär ha förstörts så hade man haft jakthund hade man hittat på direkt.

Dem måste gjort en bra jobb bära runt på en kropp och sedan gräva ner spårlöst.

Jag har ploclat mycket hjortron i mina dag och jag kan myrarna och man ser om någon har varit grävt där.

Var med en gång när man dikade i en myr utanför Muodoslombolo.

Som sagt prova du gräv lite och se hur bra det blir.

Sen hur skulle dom få bort all dna från bilen? hälla lite aceton ellet??
Citera
2019-08-26, 20:16
Medlem
Nikita78s avatar
Citat:
Nog ser man väl om någon varit och grävt i en myr, massa mossa lär ha förstörts så hade man haft jakthund hade man hittat på direkt.

Dem måste gjort en bra jobb bära runt på en kropp och sedan gräva ner spårlöst.

Jag har ploclat mycket hjortron i mina dag och jag kan myrarna och man ser om någon har varit grävt där.

Var med en gång när man dikade i en myr utanför Muodoslombolo.

Som sagt prova du gräv lite och se hur bra det blir.

Sen hur skulle dom få bort all dna från bilen? hälla lite aceton ellet??
Du måste ju vara den dummaste jävel här på fb, man kan inte jaga folk varken levande eller döda med jakthundar för i helvete.
Citera
2019-08-26, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikita78
Du måste ju vara den dummaste jävel här på fb, man kan inte jaga folk varken levande eller döda med jakthundar för i helvete.

Nog kan man hitta människor med jakthundar, dom lyckas ju hitta älgar.

Som sagt låter man hunden lukta på något som tillhör den saknade sen börjar hundarna leta efter vittring.

I tv-serien rötter jagas kunta kinte av hundar som hittar honom, så helt klart är detta en bra metod för att utilisera resurser.
Citera
2019-08-26, 20:24
Medlem
Citat:
Jag trodde han fiskade ja, men sen var jag öppen för andra scenarion tvvärr och föreslog atr man skulle leta med jakthund och då dagen efter hade polisen hittat, kanske för att man lyssnade på mig eller att mördaren visste kroppen skulle hittas och då ringde in och angav rör att han hade hört MIs skryt i fyllan.

Som sagt trir jag inte dessa tre kan döda offret och begravs och planera så pass bra.

Dock är detta hemskt och en tragedi för Kiruna.

Herregud, du har sagt att du är helt säker på att han är och fiskar och har i princip sagt att alla andra teorier är fel. Du kommer med PÅSTÅENDEN, fattar du? Dina EGNA påståenden. Du vet ingenting. Kom med fakta, hitta inte på dina egna teorier.

Så trött på dig.
Citera
2019-08-26, 20:30
Medlem
Nikita78s avatar
Citat:
Nog kan man hitta människor med jakthundar, dom lyckas ju hitta älgar.

Som sagt låter man hunden lukta på något som tillhör den saknade sen börjar hundarna leta efter vittring.

I tv-serien rötter jagas kunta kinte av hundar som hittar honom, så helt klart är detta en bra metod för att utilisera resurser.

Ja för hundar är tränade för o ta upp älg, de är det enda dom gör, dom går ju inte heller på rådjur eller ren, dom ställer endast älg med ståndskall fattar du fan trögt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in