2019-08-26, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Whygodwhy-
Ingen orkar lyssna på ditt jävla svammel om att det är någon annan som gjort något eller att någon är och fiskar, tyst med dig!

Sen vet jag med säkerhet att JL är inte är en individ med gott hjärta överhuvudtaget. Samhällsproblem är vad han är!
Bra rutet!
Polisen har enligt pressmeddelanden säkrat flertalet spår och är tämligen säkra på att dessa tre är GM. Tråkigt att tråden ska innehålla så mycket svammel.
Då jag inget vet om de här tre männen så kan jag inte uttala mig om deras respektive personligheter, men några goda människor och samhällsmedborgare är dom garanterat inte
Citera
2019-08-26, 15:32
Medlem
Skaraborg2s avatar
Torterad?

Citat:
Ursprungligen postat av Pummlan
Usch, hoppas det inte handlar om tortyr. That’s a whole other level of bat shit crazy. 😳

Vi får hoppas att JD inte blev torterad men det skulle inte förvåna mig ifall han blev det.
Citera
2019-08-26, 15:51
Medlem
Läste på jodel rykten om att polisen är på videplan för att kontakta DN.

Stämmer detta är det vansinne för ingen vid sina sinnes fulla bruk kan tro hon varit delaktig eller vet något! hon är en ängel som vill alla väl, men får utstå hat för att hon ser bättre ut än genomsnittliga kirunajäntan.

Varför skulle hon veta nägot? hade hon vetat hade hon minsann sagt det.
Citera
2019-08-26, 16:09
Medlem
Kom ihåg alla: ignorera ignorera ignorera!!
Citera
2019-08-26, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_serpico
Kom ihåg alla: ignorera ignorera ignorera!!

Vad ska ni ignorera? jag för debatten, kommer med nya infallsvinklar och vill diskutera för att skipa rättvisa för JD. Jag älskade honom och han förtjänar att mördaren åker dit.

Nog hade han nog vetat om dessa hade försökt mörda honom, han var en klipsk karl. Tror därför mördaren är extremt smart och lömsk, har nog planterat bevis på dessa "drummlar" och polisen tar den enkla vägen bara för att få någon ad hoc dom och förbättra statistiken.
Citera
2019-08-26, 16:25
Medlem
Nikita78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Vad ska ni ignorera? jag för debatten, kommer med nya infallsvinklar och vill diskutera för att skipa rättvisa för JD. Jag älskade honom och han förtjänar att mördaren åker dit.

Nog hade han nog vetat om dessa hade försökt mörda honom, han var en klipsk karl. Tror därför mördaren är extremt smart och lömsk, har nog planterat bevis på dessa "drummlar" och polisen tar den enkla vägen bara för att få någon ad hoc dom och förbättra statistiken.
Men saken är ju att du kommer med inget nytt, enligt dig var han ju hela tiden o fiskade så snälla knip tyst bara.
Citera
2019-08-26, 16:25
Medlem
Citat:
Läste på jodel rykten om att polisen är på videplan för att kontakta DN.

Stämmer detta är det vansinne för ingen vid sina sinnes fulla bruk kan tro hon varit delaktig eller vet något! hon är en ängel som vill alla väl, men får utstå hat för att hon ser bättre ut än genomsnittliga kirunajäntan.

Varför skulle hon veta nägot? hade hon vetat hade hon minsann sagt det.
Jisses, alla är änglar i din värld.

Jag känner DN eller M*ri* Som hon egentligen heter. Hon var en snäll och trevlig tös. Sen gick nått snett och det petades in silikon och botox, där gick det utför.

Är även polare med en MGM. Har känt honom i ca 20år nu. Festat mycket, haft jävligt kul. Är en skön snubbe, men som halkade lite snett kan man säga. Pratglad, men man ska ta det mesta med en nypa salt. Sett hur han blir på fyllan när det snetänder. Om han är skyldig så är det inte till mord, utan isåfall dråp.

Mord är en överlagd och planerad handling med syfte att döda någon. Dråp är om man råkar ha ihjäl någon i stundens hetta.

Vet någon när rättegången är och vart den hålls? Hade velat närvara. Visa stöd och låta MI veta att de riktiga vännerna kan ha tystnad mellan sig i flera år, men finns där när de behövs som mest.
Citera
2019-08-26, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikita78
Men saken är ju att du kommer med inget nytt, enligt dig var han ju hela tiden o fiskade så snälla knip tyst bara.

Jag trodde han fiskade ja, men sen var jag öppen för andra scenarion tvvärr och föreslog atr man skulle leta med jakthund och då dagen efter hade polisen hittat, kanske för att man lyssnade på mig eller att mördaren visste kroppen skulle hittas och då ringde in och angav rör att han hade hört MIs skryt i fyllan.

Som sagt trir jag inte dessa tre kan döda offret och begravs och planera så pass bra.

Dock är detta hemskt och en tragedi för Kiruna.
Citera
2019-08-26, 16:41
Medlem
Citat:
Jag trodde han fiskade ja, men sen var jag öppen för andra scenarion tvvärr och föreslog atr man skulle leta med jakthund och då dagen efter hade polisen hittat, kanske för att man lyssnade på mig eller att mördaren visste kroppen skulle hittas och då ringde in och angav rör att han hade hört MIs skryt i fyllan.

Som sagt trir jag inte dessa tre kan döda offret och begravs och planera så pass bra.

Dock är detta hemskt och en tragedi för Kiruna.

Jag har läst på Flashback många år, speciellt brottstrådarna. Du kan nog vara den dummaste jävel jag sett här, du klarar lätt topp 10 alla fall.

Det här fallet är en slam-dunk, du sitter bara och letar totalt otroliga scenarion....
Citera
2019-08-26, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S4baton
Jag har läst på Flashback många år, speciellt brottstrådarna. Du kan nog vara den dummaste jävel jag sett här, du klarar lätt topp 10 alla fall.

Det här fallet är en slam-dunk, du sitter bara och letar totalt otroliga scenarion....

Mofasti har outat sitt telefonnummer om ni söker på han. Eller är det en hon, hen, shemale?
Citera
2019-08-26, 17:21
Medlem
Jag är nyfiken på vad mofasti tycker var smart eller välplanerat i denna historia..
Citera
2019-08-26, 17:26
Medlem
Stötte på denna DN när jag var nyinflyttad Kirunabo, till en början var hon extremt socialt kompetent och generellt trevlig.
Erbjöd mig skjuts hem från jobbet vid enstaka tillfällen och hon var även med mig och min flickvän på krogen.
Sen började hon försöka sätta galler i huvudet på både mig och min partner och när sedan BO kom tillbaka till byn efter sin semester på statligt hostel tog det inte lång tid förrän han kom in till mitt arbete och hotade mig med "en rejäl omgång" om jag inte slutade snacka med DN, vilket jag vid den tidpunkten sen länge hade upphört att göra av självklara orsaker.
Blev sedan hotad en gång till av honom på min arbetsplats, sen flyttade jag och tjejen från byn, dock inte av den anledningen.
Hoten kändes väldigt allvarliga, hade hört rykten om denna man under dem knappa 2 åren i Kiruna och ja, han verkade vara en extremt labil person som hade ett extremt dysfunktionellt relation till både droger, alkohol, våld och kärringar.

Följt tråden sen dag ett, har haft kontakt folk i byn över sociala medier, samtidigt som ingen är förvånad är det ett hemskt öde för en människa att få till sig. Får vibbar från CL-mordet i Bollnäs.

Alla förtjänar vi ett liv, och trots bakgrund så är det hemskt att få sitt avslutat på detta sättet.

Vila i Frid JD och hoppas på en lyckad fortsatt förundersökning med åtal och förtjänade straff därefter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in