2019-08-26, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Den kvinna jag tänkte på (Rättarevägen) hade andra intressanta initialer. Säkert ointressant för vår tråd.

De flesta har nog inga våldsdomar på sig utan lite mindre grejer.

Nog kan det finnas svartsjuka kvinnor i området som har fått lov att vittna i domstol eller t o m har åtalats för något smärre brott, men det finns en riktigt ful fisk (SA) skriven hos sina föräldrar på Färdemansgatan. Han dömdes till 6 års fängelse för våldtäkt på sin styvdotter -17. Om han fick promenera till finkan direkt eller vänta på inställelsedatum vet jag inte.

Vad vissa familjer har sett och hört borde vara högintressant för MGM om han är skyldig.

Vad såg/hörde det barn som var hemma hos LW och inte minst hennes närmaste granne som kunde se dörren?

Vad har folket i husen på Bg 3, Rv 5 och 7 vittnat om?
Svaren får vi ge oss till tåls.
De lär inte släppas före en FUP för det går faktiskt en mördare lös.

Ingen rolig historia, det här.
Citera
2019-08-26, 16:16
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du har helt rätt. Remark har vid ett flertal tillfällen visat på en synnerligen okunnig och naiv syn på svenskt rättsväsende.
Att ursäkta sin blåögdhet med att åter upprepa det är mycket värre i många andra länder är minst sagt obegåvat.
Tvärtom.
Enligt min åsikt så är Remark både kunnig och har alltid vettiga synpunkter.
Det hen skriver brukar vara relevant och ofta väl genomtänkt.
När det gäller frågan om Sverige är korrumperat eller inte så delar hen sin åsikt med kanske 90 % av befolkningen så det är inte direkt en ovanlig åsikt.
Att jag i just den frågan tycker tvärtom kan vi sluta diskutera eftersom det är offtopic.
Citera
2019-08-26, 16:21
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Intressant det kan mycket väl vara ett vittne, hur hon har det med moralen att vittna falskt eller sanningsenligt är högst relevant i så fall. Med tanke på tidigare brott..?

Vänta nu! Jag tyckte att kvinnan hade intressanta initialer = SD. Det är inte alls säkert att hon har åtalats för något. Hennes namn förekommer i någon domstolshandling, men det står inget om att hon skulle ha åtalats.

Om du är nyfiken kan du begära ut handlingar från orebro.tingsratt@dom.se
Citera
2019-08-26, 16:42
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Den kvinna jag tänkte på hade andra intressanta initialer. Säkert ointressant för vår tråd.

De flesta har nog inga våldsdomar på sig utan lite mindre grejer.

Jag förstår om du inte vill ta de intressanta initialerna i tråden. Det är nog bäst att låta bli för att slippa en lång serie inlägg om trovärdighet hos eventuella vittnen.

Jag skulle tycka det vore väldigt obehagligt att bo i de där villakvarteren när det går en mördare lös och jag har väldigt svårt att förstå varför MGM har rört sig runt på gatorna där LW bodde och bl a fixat med hennes sons cache Solkröken ett år efter mordet.

Det har talats i tråden om att HD:s arbetskamrater har fått larm av polisen. Jag vet inte om det är sant, det kanske stämmer. Jag hoppas att åtminstone de grannar som kan vara möjliga vittnen har fått direktlarm och kameror vid sina dörrar. Annars är det nog få i området som inte har ordnat med hemlarm och kameraövervakning efter mordet på LW.
Citera
2019-08-26, 17:50
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

Hej @VigosRos

Till observandum, enligt ditt skrivna och postade inlägg i dag klockan 🕒15:26 #51.896, beträder du dig på vrångstigen då du skrev om "våldsdomar"

Till nytt observandum, din tidigare ställda fråga till mig gällde vad ordet "kriminell" betyder, så har jag, enligt ovan sett, inom min egen gråa citat-ruta skriftligen givit dig goda förklaringar, vilka explikationer du inte tycks klarat ut av att absorbera till din egen komprehensibilitet [begriplighet]

Komplettering, personen, som jag tidigare omtalat, är sedan tidigare dömd för att inte ha varit lagenlig och att i ifrågavarande även nu kommer att åtalas på nytt.

Mvh/ @JokerⓂannen

Vad har detta med mordet på LW att göra?
På vilket sätt hjälper det att hänga ut
hennes grannar här?
Är du ute efter att minska deras
trovärdighet som ev vittnen?
Citera
2019-08-26, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag förstår om du inte vill ta de intressanta initialerna i tråden. Det är nog bäst att låta bli för att slippa en lång serie inlägg om trovärdighet hos eventuella vittnen.

Jag skulle tycka det vore väldigt obehagligt att bo i de där villakvarteren när det går en mördare lös och jag har väldigt svårt att förstå varför MGM har rört sig runt på gatorna där LW bodde och bl a fixat med hennes sons cache Solkröken ett år efter mordet.

Det har talats i tråden om att HD:s arbetskamrater har fått larm av polisen. Jag vet inte om det är sant, det kanske stämmer. Jag hoppas att åtminstone de grannar som kan vara möjliga vittnen har fått direktlarm och kameror vid sina dörrar. Annars är det nog få i området som inte har ordnat med hemlarm och kameraövervakning efter mordet på LW.

Hade jag själv bott i området och haft barn skulle jag ha varit rejält orolig. Saknas den oron i Nya Hjärsta kan det bero på att man misstänker en person och kan hålla ögonen just på den personen. Med delar av facit i hand tror jag att GM enbart var ute efter BO och fattar det idiotiska i att våga störa något vittne. Det vore väl spiken i hans kista?
Citera
2019-08-26, 18:42
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Du är lite av en expert på att misstolka de texter du läser.

En sak är då väldigt säkert sagd ifrån min personliga sida, och det är följande sagt, att jag kommer aldrig någonsin att befatta mig med att försöka smutskasta tillika försöka draga vanheder över den nu mera hädangångna och mördade kvinnan vid namn: Lena Wesström, varken i tal eller skriftligt, så lågt ner i kvicksanden's innandöme kommer jag aldrig någonsin att låta mig sjunka.

Lena Wesström🙆 var en mycket underbar individ och dessutom en mycket godhjärtad💖 sådan kvinnlig person, och som framför allt annat älskade sina tre barn mest av allt, och det av hela sitt då, innersta och slående hjärta💓 vilket i dag inte längre slår❤

Lena Wesström👧 hon var en fantastisk individ, och det är inte något som finns i min imaginära värld, utan det är någonting som jag @JokerMannen känner till, av sådant som endast berör verkligheten.

Mvh/ @JokerMannen

Så du kände henne alltså IRL?
Citera
2019-08-26, 18:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Nog kan det finnas svartsjuka kvinnor i området som har fått lov att vittna i domstol eller t o m har åtalats för något smärre brott, men det finns en riktigt ful fisk (SA) skriven hos sina föräldrar på Färdemansgatan. Han dömdes till 6 års fängelse för våldtäkt på sin styvdotter -17. Om han fick promenera till finkan direkt eller vänta på inställelsedatum vet jag inte.

Vad vissa familjer har sett och hört borde vara högintressant för MGM om han är skyldig.

Vad såg/hörde det barn som var hemma hos LW och inte minst hennes närmaste granne som kunde se dörren?

Vad har folket i husen på Bg 3, Rv 5 och 7 vittnat om?
Svaren får vi ge oss till tåls.
De lär inte släppas före en FUP för det går faktiskt en mördare lös.

Ingen rolig historia, det här.

Det måste verkligen kännas underligt att bo nära fyndplatsen eller nära mgm.
Någon i tråden berättade om obehaget h*n kände när h*n hade stött på mgm cyklandes(?) nära mordplatsen. Och någon annan berättade tidigt i tråden om hur mgm (om jag minns rätt nu?) hade tagit kontakt med grannarna och gett sin version.

Som granne i området kanske jag inte skulle känna mig rädd för att det skulle hända mig något direkt, men visst skulle man känna obehag om man visste att han var den misstänkte mördaren och att han ville berätta sin version för oss. Det skulle kännas väldigt konstigt om man inte känner varandra väldigt bra.

Man undrar också vilka dessa grannar är? Var bor de i förhållande till brottsplatsen?

Jag funderar liksom dig om SD har andra otrohetsaffärer eller incidenter på sitt samvete. En @godisbit hade ju fått en förfrågan och enligt MV hade mammor till barnens kompisar fått sms med sexuella antydningar/inviter.
Om SD och LW har haft förhållande under 6 år, kan väl dessa händelser kanske ha förekommit under tiden som SD inte bara var gift, utan också hade en sexuell relation med LW?

Undrar hur det går för den kvinnliga granne som bor med sin bakgård i anslutning till SDs bakgård? Han introducerade henne i geocaching, och det var för hennes skull(?) (hennes barns skull) han lagade LWs minstings cache på hans födelsedag, ett år efter mordet.

Nu kom jag på, är det samma dag som han tog den långa promenaden och besökte ett ställ "ganska länge"? Blandar jag ihop det?
Citera
2019-08-26, 18:51
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Hade jag själv bott i området och haft barn skulle jag ha varit rejält orolig. Saknas den oron i Nya Hjärsta kan det bero på att man misstänker en person och kan hålla ögonen just på den personen. Med delar av facit i hand tror jag att GM enbart var ute efter BO och fattar det idiotiska i att våga störa något vittne. Det vore väl spiken i hans kista?
Det tror jag också.
Troligen riktades hans kontrollbehov mot LW som antagligen var en alltför självständig kvinna och som dessutom ville avsluta relationen med honom.

Den enda som egentligen är i riskzonen nu är HD men hon verkar följsam och osjälvständig.
Kanske beror det på att hon inte vågar annat.
Den dag hon inte längre vill umgås med SD utan väljer bort honom och inte låter honom styra sitt liv hamnar hon också i riskzonen.
Citera
2019-08-26, 18:58
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag funderar liksom dig om SD har andra otrohetsaffärer eller incidenter på sitt samvete. En @godisbit hade ju fått en förfrågan och enligt MV hade mammor till barnens kompisar fått sms med sexuella antydningar/inviter.
Om SD och LW har haft förhållande under 6 år, kan väl dessa händelser kanske ha förekommit under tiden som SD inte bara var gift, utan också hade en sexuell relation med LW?
Om han inte har haft andra otrohetsaffärer så beror det nog inte på att han vill vara trogen utan på att han inte har lätt att hitta någon som är intresserad.

Om han har haft andra otrohetsaffärer så skulle jag tro att den andra parten skäms så mycket att hon aldrig skulle tala om det för någon.

Så när det gäller den frågan tror jag inte att vi kommer att få något svar.
Citera
2019-08-26, 20:15
Medlem
notknapparens avatar
Det finns mer...

Råkade av en slump på detta inlägg.

Det inlägg som närapå har blivit trådens mest citerade:

Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Mordet på LW kom inte som en blixt från klar himmel. Finns mer än det som anmälts ...
Citera
2019-08-26, 20:18
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tunga grejer det där ...
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-08-26 kl. 20:30. Anledning: Förtydligande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in