Citat:
Ursprungligen postat av
Ulanna
Nog kan det finnas svartsjuka kvinnor i området som har fått lov att vittna i domstol eller t o m har åtalats för något smärre brott, men det finns en riktigt ful fisk (SA) skriven hos sina föräldrar på Färdemansgatan. Han dömdes till 6 års fängelse för våldtäkt på sin styvdotter -17. Om han fick promenera till finkan direkt eller vänta på inställelsedatum vet jag inte.
Vad vissa familjer har sett och hört borde vara högintressant för MGM om han är skyldig.
Vad såg/hörde det barn som var hemma hos LW och inte minst hennes närmaste granne som kunde se dörren?
Vad har folket i husen på Bg 3, Rv 5 och 7 vittnat om?
Svaren får vi ge oss till tåls.
De lär inte släppas före en FUP för det går faktiskt en mördare lös.
Ingen rolig historia, det här.
Det måste verkligen kännas underligt att bo nära fyndplatsen eller nära mgm.
Någon i tråden berättade om obehaget h*n kände när h*n hade stött på mgm cyklandes(?) nära mordplatsen. Och någon annan berättade tidigt i tråden om hur mgm (om jag minns rätt nu?) hade tagit kontakt med grannarna och gett sin version.
Som granne i området kanske jag inte skulle känna mig rädd för att det skulle hända mig något direkt, men visst skulle man känna obehag om man visste att han var den misstänkte mördaren och att han ville berätta sin version för oss. Det skulle kännas väldigt konstigt om man inte känner varandra väldigt bra.
Man undrar också vilka dessa grannar är? Var bor de i förhållande till brottsplatsen?
Jag funderar liksom dig om SD har andra otrohetsaffärer eller incidenter på sitt samvete. En @godisbit hade ju fått en förfrågan och enligt MV hade mammor till barnens kompisar fått sms med sexuella antydningar/inviter.
Om SD och LW har haft förhållande under 6 år, kan väl dessa händelser kanske ha förekommit under tiden som SD inte bara var gift, utan också hade en sexuell relation med LW?
Undrar hur det går för den kvinnliga granne som bor med sin bakgård i anslutning till SDs bakgård? Han introducerade henne i geocaching, och det var för hennes skull(?) (hennes barns skull) han lagade LWs minstings cache på hans födelsedag, ett år efter mordet.
Nu kom jag på, är det samma dag som han tog den långa promenaden och besökte ett ställ "ganska länge"? Blandar jag ihop det?