2019-08-26, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Inlägg från Schazz 11/7 -19. Tror det har länkats någon
gång tidigare att det var den postaren som skrivit att MH
är hörd för länge sedan, samt var på annan ort vid den
aktuella tiden.

Som svar på din undran, @SmartaMarta666.

Tillägg: "Enligt källor jag pratat med" skriver @Schazz.
Står inte uttryckligen att h*n litade på sin/ sina källor,
som du frågar efter SmartaMarta.

Tack OzzieTheOwl!
Då får vi hoppas att Schazz vill svara. Tror bestämt att jag tidigare frågat om detta men minns inte att jag fick något svar då alla fall.

Tillägg:
Hittade detta ifrån samma diskussion 11/7-19 som Schazz senare skriver att han litar på sina källor.
Medlem
Reg: May 2018
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack för den infon!
Gissar att du anser att vi bör kunna stryka både MH och HD från listan över tänkbara gärningspersoner?

Jag försöker, precis som du, ha ett brett synsätt. I det kan ju egentligen ingen strykas förrän allt är över. Men jag litar på mina källor.

Så hans källor känner både HD och MH och uppger att de inte är misstänkta på något sätt.

Frågan är, när i tid Schazz fick den informationen, det kanske var i början av utredningen eller i samband med att Schazz skrev detta 11/7-19??
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-08-26 kl. 09:27.
Citera
2019-08-26, 10:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Inlägg från Schazz 11/7 -19. Tror det har länkats någon
gång tidigare att det var den postaren som skrivit att MH
är hörd för länge sedan, samt var på annan ort vid den
aktuella tiden.

Som svar på din undran, @SmartaMarta666.

Tillägg: "Enligt källor jag pratat med" skriver @Schazz.
Står inte uttryckligen att h*n litade på sin/ sina källor,
som du frågar efter SmartaMarta.

Ja, förutom det att de med stor säkerhet redan är hörda och troligen avförda (misstänker jag), kan man lägga till att SD är den enda som är skäligen misstänkt.

Två inlägg från MV som kan lägga lite förståelse runt HDs situation och hur MV ser på hennes trovärdighet.

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Utan att känna HD närmare så kan jag till hennes försvar, säga att SD är en oerhört manipulativ människa som får folk omkring sig att tro på det han säger och då är det väldigt svårt att urskilja vad som är sant eller lögn. Även för rutinerade poliser. Man faktakollar allt han sagt i förhören för att se vad som stämmer och vad man kan avfärda som lögner. Det är otroligt svårt att hantera sådana personer. Tro mig.

Jag kan jämföra SD med Helge Fossmo eller för den delen Johanna i Arboga.

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Ja, dom anses vara trovärdiga men dom behöver inte stämma överens med verkligheten för det. Då HD är väldigt präglad av den informationen hon fått från SD. Men jag tror inte att hon försöker skydda en brottsling utan hon återger sin version som bygger på sina kontakter och samtal med SD.
Tycker synd om HD som mått dåligt psykiskt och behöva ligga och grubbla på detta nu. Och om det blir en fällande dom så blir det riktigt tufft för HD som trott så konsekvent på SD uppgifter. Så skulle det visa sig att hon skulle vara inblandad eller dölja något för polisen så kommer åtminstone jag bli väldigt förvånad.
Citera
2019-08-26, 10:04
Medlem
Honan6s avatar
Kvinnan med intressanta initialer (SD) bor i ett hus på höger sida på den mördades gata. Huset passeras på vägen till och från FP/MP. Kvinnan som åtalats för något brott (skattebrott?) är nog snarare ett möjligt vittne än misstänkt i detta fall.
Citera
2019-08-26, 10:05
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Apropå YD. Jämför två bilder tagna före och efter mordet på LW:

Är det verkligen ett ärr? Jag tycker det ser ut att kunna vara streck från en bläckpenna.
Citera
2019-08-26, 10:28
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, förutom det att de med stor säkerhet redan är hörda och troligen avförda (misstänker jag), kan man lägga till att SD är den enda som är skäligen misstänkt.

Två inlägg från MV som kan lägga lite förståelse runt HDs situation och hur MV ser på hennes trovärdighet.
Ja, nu citerade du en sådan där märklig text igen:
"SD är en oerhört manipulativ människa som får folk omkring sig att tro på det han säger och då är det väldigt svårt att urskilja vad som är sant eller lögn."
Men tänk på att varje gång du insinuerar att SD skall ha ljugit, samtidigt som du inte kan visa på något som helst belägg för att så skall ha skett, så skadar sådana här inlägg bara din egen trovärdighet. Det blir ju bara och mer uppenbart att SD antagligen inte har kunnat beläggas med någon lögn överhuvudtaget.

Att likna SD vid djävulen som du gjorde i ett annat inlägg är inte heller ett särskilt övertygande sätt att argumentera om du vill få oss att tro att det finns skäl att misstänka honom.
Senast redigerad av Draifos 2019-08-26 kl. 10:37.
Citera
2019-08-26, 10:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
En knivig myst på årsdagen av LW:s onda bråda död (dock klart och tydligt signerad):
https://coord.info/GLYND7CT

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Info utbyttes vid varje frukostevent; däremellan i talltoppar och med hjälp av krypterade sms (A=1, O=15, osv). - Den här tråden är nu så urspårad som den kan bli varför jag föreslår en återgång till rena fakta. - Vad tror du om det här:
https://coord.info/GLYND7CT

Den plats som benämns "en viktigare plats"
borde kanske vara vid planket? Dvs om det stämmer att LW är begravd vid Almby kyrka (om jag förstått JM rätt).

Med tanke på att han ger sig ut sent (enligt egen uppgift att det är läggdags för de flesta) och det är promenad som gäller, är det lite väl långt att ge sig iväg denna långa sträcka.

https://www.google.se/maps/dir/Betesv%C3%A4gen,+703+60+%C3%96rebro/59.2995833,15.2086167/Almby+F%C3%B6rsamling/@59.2787467,15.2094911,9515m/data=!3m1!1e3!4m15!4m14!1m5!1m1!1s0x465c15322321c3 b5:0xf0d631b0367c951f!2m2!1d15.1818382!2d59.292314 4!1m0!1m5!1m1!1s0x465c145af270e00b:0x18d122a01c3ef 0a8!2m2!1d15.2464519!2d59.2572902!3e2

Jag vet inte exakt om jag hänger med i dina tankar.

Min tankar är dock att det finns något distanslöst i att som misstänkt gärningsman för mordet att skriva ut sitt besök (för det känns ju inte som att det kan vara något annat han avser). Detta oavsett om han är skyldig eller inte.

Han har alltså på morddagen besökt mordplatsen (det blir min slutsats av det jag kan förstå).
Ruggigt.

Varför skriver han ut detta?
Citera
2019-08-26, 10:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, där citerade du en sådan text igen:
"SD är en oerhört manipulativ människa som får folk omkring sig att tro på det han säger och då är det väldigt svårt att urskilja vad som är sant eller lögn."
Men tänk på att varje gång du insinuerar att SD skall ha ljugit, samtidigt som du inte kan visa på något som helst belägg för att så skall ha skett, så skadar sådant här bara din egen trovärdighet. Det blir ju bara och mer uppenbart att SD antagligen inte har kunnat beläggas med någon lögn överhuvudtaget.

Att likna SD vid djävulen som du gjorde i ett annat inlägg är inte heller ett särskilt övertygande argument om du vill få oss att tro att han är gärningsmannen.

Hm, har jag liknat honom vid djävulen?

Om han är skyldig, då kan man väl säga att det finns sådana tankar i mitt huvud.
Inte bara att mordet är groteskt.
Men att fortsätta sitt liv med glättiga inlägg om kaffe och bullar, kramar... inte långt efter mordet. Fortsätta som inget har hänt...utåt i geocachloggarna.
Jag kan inte säga annat än att det läskigaste jag kan tänka mig i livet är att man inte kan se, inte ana att en person har kapacitet att fungera på detta sätt. Se ut som en snäll och glad prick, men kunna mörda samvetslöst. Inte erkänna, utan ljuga för alla i sin omgivning.

Om han är oskyldig är han bara en otrogen man som verkar ha svårt att förstå hur man tar hänsyn och visar respekt vid en sådan här mycket allvarlig händelse och situation.
Citera
2019-08-26, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Kvinnan med intressanta initialer (SD) bor i ett hus på höger sida på den mördades gata. Huset passeras på vägen till och från FP/MP. Kvinnan som åtalats för något brott (skattebrott?) är nog snarare ett möjligt vittne än misstänkt i detta fall.

Jag hittade igår en annan kvinna som åtalats vid div brottsmål,
med intressanta initialer...

Men den kvinnan kan möjligtvis vara ett vittne, behöver
givetvis inte vara misstänkt i mordfallet.

(Om hon nu har något med fallet att göra överhuvudtaget,
förutom att ha varit bekant med LW, enligt @JokerMannens
inlägg igår.)
Citera
2019-08-26, 10:42
Medlem
Citat:

Eller så är det precis tvärtom mot vad MV tror, noterar tror, det är lätt att bli förledd av en mycket manipulativ person. Har man inte erfarenhet av en sådan personlighet, så märker man inte när man blir lurad, den utsatte blir övertalad, de har ett fantastiskt sätt att hitta på nya lögner.

Den andra möjligheten är att HD mått så fruktansvärt dåligt och att hon blivit vilseledd av den konspiratoriska MH och omedvetet blivit en anstiftare till mord när hon möjligtvis anförtrott sig till MH ang LW, eller medvetet t.o.m planerat mordet tillsammans med MH för att hon vid tillfället mådde dåligt eller för att hon var väl medveten vad hon faktiskt gjorde??

Spekulation ovan!
Dessa två damer har varsitt ont öga, gällande LW.
SD var mycket förtjust i LW.
UW var tidigare gift med LW.
Bådas män har haft en relation med LW, båda kvinnorna skyller sina skilsmässor på LW.
Det har inte kommit fram uppgifter som styrker att LW hade en ny man i sitt liv vid tiden för mordet, motivet svartsjuka finns inte gällande SD, så länge ingen ny man framträder och ger sig till känna.
Endast MH och HD har därför motiv svartsjuka, i nuläget.
Citera
2019-08-26, 10:43
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Hm, har jag liknat honom vid djävulen?

Om han är skyldig, då kan man väl säga att det finns sådana tankar i mitt huvud.
Inte bara att mordet är groteskt.
Men att fortsätta sitt liv med glättiga inlägg om kaffe och bullar, kramar... inte långt efter mordet. Fortsätta som inget har hänt...utåt i geocachloggarna.
Jag kan inte säga annat än att det läskigaste jag kan tänka mig i livet är att man inte kan se, inte ana att en person har kapacitet att fungera på detta sätt. Se ut som en snäll och glad prick, men kunna mörda samvetslöst. Inte erkänna, utan ljuga för alla i sin omgivning.

Om han är oskyldig är han bara en otrogen man som verkar ha svårt att förstå hur man tar hänsyn och visar respekt vid en sådan här mycket allvarlig händelse och situation.
Det frågan gäller här är inte om SD är "skyldig" eller inte. Det som diskuteras nu femton månader efter drevets kulmen är om det överhuvudtaget finns något objektivt och sakligt skäl att misstänka honom. Känner du till något sådant?
Citera
2019-08-26, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Intressant det kan mycket väl vara ett vittne, hur hon har det med moralen att vittna falskt eller sanningsenligt är högst relevant i så fall. Med tanke på tidigare brott..?
Citera
2019-08-26, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Eller så är det precis tvärtom mot vad MV tror, noterar tror, det är lätt att bli förledd av en mycket manipulativ person. Har man inte erfarenhet av en sådan personlighet, så märker man inte när man blir lurad, den utsatte blir övertalad, de har ett fantastiskt sätt att hitta på nya lögner.

Den andra möjligheten är att HD mått så fruktansvärt dåligt och att hon blivit vilseledd av den konspiratoriska MH och omedvetet blivit en anstiftare till mord när hon möjligtvis anförtrott sig till MH ang LW, eller medvetet t.o.m planerat mordet tillsammans med MH för att hon vid tillfället mådde dåligt eller för att hon var väl medveten vad hon faktiskt gjorde??

Spekulation ovan!
Dessa två damer har varsitt ont öga, gällande LW.
SD var mycket förtjust i LW.
UW var tidigare gift med LW.
Bådas män har haft en relation med LW, båda kvinnorna skyller sina skilsmässor på LW.
Det har inte kommit fram uppgifter som styrker att LW hade en ny man i sitt liv vid tiden för mordet, motivet svartsjuka finns inte gällande SD, så länge ingen ny man framträder och ger sig till känna.
Endast MH och HD har därför motiv svartsjuka, i nuläget.

MV har viss insyn i det polisiära och det kan man se i andra trådar Marta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in