2019-08-26, 13:08
Medlem
gloriouslifes avatar
Det är skrämmande hur JM och Maran
har tagit över tråden och ständigt fiskar
info som kan användas av GM i en ev
kommande rättegång.

Jag hoppas verkligen att Örebro-polisen
tar hjälp av experter på att genomskåda
manipulation.
Citera
2019-08-26, 13:13
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Intelligensbefriat inlägg!
Hur ofta stämmer man träff mitt på en motorväg?

Tror du att jag menade mitt på
motorvägen?
Du kan inte tänka dig att jag menade på
vägrenen?
Det var mitt i natten en vardag, inte
mycket trafik.
Enligt tråden är det vanligt att folk som
bor i området blir avsläppta på motorvägen för att föraren ska slippa köra
in i området.
Citera
2019-08-26, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Hej Remark!
Vi gör alla felbedömningar, det är oundvikligt.
Vill man diskutera bara för att gnabba emot, blir bara konstigt.
De som inte sakligt vill vara med i diskussion för att hjälpa till bör ju låta bli, luta sig tillbaka och tyst följa det som skriva, och skratta åt mig om den tycket att jag är på fel spår, jag bjuder på det om det visar sig att jag har fel.
Men att välja att vända på saker som inte håller, öppet i tråden, bara för att vara motvalls eller för att jag kommit till en öm punkt för ”någon”....det får ni själva avgöra, jag gör mina bedömningar själv.
Och precis som du skriver, tycka olika måste vi få göra, vi tänker alla olika så vore konstigt annars, inte sant?

MH har motiv, det vet vi alla tack vare hennes blogg!
Hon bör återigen granskas eftersom postare här har uppgett saker som vi inte vet om det stämmer.
Vi diskuterar motiven, och kopplingar personer eventuellt kan ha som knyter ihop mordet på LW.
Det är som sagt frivilligt att delta i diskussioner, för de som klarar och vågar lämna sitt eget huvudspår för att hjälpa till, det är som sagt ingen tävling, även om några verkar tro så, det är ett mord på en mamma. Det är allvarligt. Onödigt tjafs väcker bara misstänksamhet, inte sant?

Om än jag har en annan inställning har jag fortfarande min rätt att kommentera inlägg. Jag tar mordet på LW mycket seriöst och har inget annat syfte med mitt deltagande än att rätt mördare får sitt rättmätiga straff, oavsett vem denna är.

Förstår att MH blev ledsen/kränkt av att UW valde skilsmässa istället för att fortsätta giftermålet med henne, men det är något som härrör deras privata relation sinsemellan i första hand som vuxna människor. Ansvaret delas lika mellan dom parterna. Många år har förflutit sedan dess.
Citera
2019-08-26, 13:30
Medlem
Denna tråd tycks vara lika märklig som mordfallet. Det är tydligt att flera olika taktiker används i tråden för att få fram intressant information, vilka som kan provoceras och kanske framför allt att få mer klarhet i vilka av de s k "begåvningsreserverna" som kan tänkas ha underskattats.

( ingen nämnd, ingen uthängd...)
Citera
2019-08-26, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag också. Jokermannen skriver bara om sådant som redan är känt eller också fantiserar han ihop en historia om någon detalj som är helt ointressant för utredningen.
Oftast läser jag inte ens vad Jokermannen skriver eftersom jag tycker att det saknar substans.
Däremot tycker jag att MH hör till dem som kan misstänkas och tror inte heller på dem som säger att hon har alibi.

Hej Hoppsann!

Jodå visst förstår jag frustrationen över JokerMannen kryptiska gåtor från början, även jag tyckte att han kunde sjunga ur skägget, direkt.

Men man har två alternativ,
antingen att han är en konstig filur som bara vill vara en clown som gör sig lustig, över mordet på LW och hennes anhöriga, bara för att han kan.
Eller andra alternativet, att han tar en sak i taget för att förklara och reda ut, dvs sanningen i den mån han kan avslöja?
Ja visst berättar han mycket sånt vi redan vet, kan han berätta något mer egentligen?

Informationen om HD och MH är ju iofs inga uppgifter som kommit ut från polisen, men tänk om han är professionell kriminalare och faktiskt fått medgivande från Krim att han får det?

Taktiken är bra gjord, ingen har missat JM inlägg! Jag menar att han gjorde detta medvetet för att fånga vår uppmärksamhet!

Nu hade han tydligen kommit till en gräns, där han för tillfället inte kunde avslöja mer, han uppmanade att vi granska MH ytterligare en gång.
Det gör jag mer än gärna en gång till, då motståndet är mera klart nu, och varför,
medans vi ändå väntar på ett genombrott i utredningen.

Så fram med allt på MH nu, ni som sparat bloggen tex..
Citera
2019-08-26, 14:02
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Hej Hoppsann!

Jodå visst förstår jag frustrationen över JokerMannen kryptiska gåtor från början, även jag tyckte att han kunde sjunga ur skägget, direkt.

antingen att han är en konstig filur som bara vill vara en clown som gör sig lustig, över mordet på LW och hennes anhöriga, bara för att han kan.
Eller andra alternativet, att han tar en sak i taget för att förklara och reda ut, dvs sanningen i den mån han kan avslöja?
Ja visst berättar han mycket sånt vi redan vet, kan han berätta något mer egentligen?

Informationen om HD och MH är ju iofs inga uppgifter som kommit ut från polisen, men tänk om han är professionell kriminalare och faktiskt fått medgivande från Krim att han får det?

Taktiken är bra gjord, ingen har missat JM inlägg! Jag menar att han gjorde detta medvetet för att fånga vår uppmärksamhet!

Nu hade han tydligen kommit till en gräns, där han för tillfället inte kunde avslöja mer, han uppmanade att vi granska MH ytterligare en gång.
Det gör jag mer än gärna en gång till, då motståndet är mera klart nu, och varför,

Ja JM kanske kör sin egen variant (apropå min fetning) av det som MV hintade om för ett tag sedan i ett inlägg:
"Men du vet ju inte om jag väljer att droppa desinformation för att i ett senare tillfälle få möjlighet att konfrontera ett vittne i förhör, eller hur? "
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-08-26 kl. 14:46.
Citera
2019-08-26, 14:14
Medlem
Citat:
Hej Hoppsann!

Det mesta finns i tråden. Gå tillbaka och läs, eller använd sökfunktionen. Där hittar du även utdrag ur bloggen.
Citera
2019-08-26, 14:16
Medlem
Citat:
Oj har någon skrivit ett namn? Jisses vad ni gaddar ihop er och är oroliga? Jag undrar vad det kan bero på???!

Men det förstår du väl?
För många ledtrådar kan leda till ett ev. Vittne
Citera
2019-08-26, 14:21
Medlem
Noterar att ytterligare en geocachare som saknar/sörjer LW åkt på semester.
Citera
2019-08-26, 14:55
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror den är extremt låg, enligt oberoende internationella undersökningar är det en av anledningarna till att Sverige, tillsammans med övriga nordiska länder, tillhör det absoluta toppskicket i Världen enligt den senaste årsrapporten av de rättssäkraste länderna.

EDIT. Källa. http://data.worldjusticeproject.org/

Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsan[68501723
Det där tror jag inte på.
Den som söker den finner.
Den som inte söker finner ingenting.

Eftersom vi lever i illusionen att Sverige inte är korrumperat så upptäcks inte den korruption som finns.
Jag tror att korruptionen är utbredd bland politiker och högt uppsatta chefer och tjänstemän.
Mycket har kommit fram de senaste åren men det finns mycket dolt också.
Det som kommer fram leder ganska sällan till några konsekvenser.

Däremot tror jag inte att så många poliser är korrumperade, även om det naturligtvis finns sådana också.
Där handlar det nog mest om att hålla varandra om ryggen.

Du har helt rätt. Remark har vid ett flertal tillfällen visat på en synnerligen okunnig och naiv syn på svenskt rättsväsende.
Att ursäkta sin blåögdhet med att åter upprepa det är mycket värre i många andra länder är minst sagt obegåvat.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-26 kl. 15:24.
Citera
2019-08-26, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Kvinnan med intressanta initialer (SD) bor i ett hus på höger sida på den mördades gata. Huset passeras på vägen till och från FP/MP. Kvinnan som åtalats för något brott (skattebrott?) är nog snarare ett möjligt vittne än misstänkt i detta fall.

Den kvinna jag tänkte på hade andra intressanta initialer. Säkert ointressant för vår tråd.

De flesta har nog inga våldsdomar på sig utan lite mindre grejer.
Senast redigerad av VigosRos 2019-08-26 kl. 15:48.
Citera
2019-08-26, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du har helt rätt. Remark har vid ett flertal tillfällen visat på en synnerligen okunnig och naiv syn på svenskt rättsväsende.
Att ursäkta sin blåögdhet med att det är mycket värre i många andra länder är minst sagt obegåvat.

Ang, semestrarna så har "vännerna" kanske bättre lycka att I]fiska[/i] i andra vatten än här.

Det är en Ranking-lista och Sverige ligger i toppskiktet bland övriga länder dvs även bland alla länder inkl de industrialiserade länderna och EU om du vill begränsa dig efter tankekartan din. USA ligger på 9e plats.

Du kan kanske presentera en mer objektiv och välbaserad årlig undersökning utförda av ett stort antal professionella kompetenser i världen. Att den är årlig tillåter också att man inom ett land kan se förändringar över åren och vilka värden av de otaliga indikatorer (ca 80) bedömts och vilka som varierat över tid. Experterna lämnar även rel noggranna kommentarer. T.ex. har Sverige som legat på 1:a plats (innehas nu av Danmark) straffats för långa häktningstider i ett antal år vilket nu (äntligen) förbättrats efter kritik.

Ser fram emot en mer omfattande och noggrann årlig undersökning än denna!

Föreslår du börjar med att sätta dig in Fakta först.

EDIT. Vill du se mer i detalj är det Nationella data som gäller. Nationella data ingår givetvis i mer aggregerad form även i denna undersökning.
Senast redigerad av Remark 2019-08-26 kl. 15:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in