2019-08-26, 18:18
Medlem
riskybizzys avatar
Tråden växer snabbt. Kan någon sammanfatta vad vi "vet" hittills samt vilka hypoteser som lyfts fram i tråden. Tack på förhand
Citera
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Spekulation.

Kan ju vara så att Karolin inte är så oskyldig själv.
Hon kanske själv har blåst nån kriminell.
Inte för att jag tror det, men det går inte att utesluta än i alla fall.

Känns högst osannolikt. Är hon nu AT läkare som det skrivits i tråden så satt hon nog på en rätt duglig lön. Hade varit korkat bara om hon höll på med sådant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Och du tror att alla här sitter på den kunskapen? Come on! Verkar inte så med tanke på alla olika GISSNINGAR

Jag antar inget. Däremot att folk spekulerar om deras gångstil och att den har evolutionär grund. Att gissa är något annat. Varsågod för hjälpen!
Citera
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Men kopplingen till Danmark är ju ett brott som ägde runt 2008 eller när var det? I så fall känns det väldigt långsökt .
Sedan så är det inte samhällsfientlig propaganda att beskriva vad som händer och sker i Sverige idag. Att GM heter Muhammed, Aschmed ect är inga tillfälligheter. Mord i denna grad är allt som oftast invandrarrelaterat.

De som suttit för rånet har kommit ut relativt nyligen. Det antyds att det har blivit bråk om hur pengarna som fortfarande saknas ska delas upp. Någon som sitter på pengarna ska "övertygas" att ta fram dem. Så ser "teorin" i tråden ut.

Rasistiskt svammel, sverigehat och det politikerförakt som sprids här på FB skrämmer bara bort läsare från tråden och väljare från SD. Var så säker.
Citera
2019-08-26, 18:19
Medlem
N0FQM8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fillmansbo-olle
Detta till synes fega dåd gör det moraliskt riktigt att gola.
Ni som vet, tveka inte att gola ner mördarna.
Ni har både allmänhet och den kriminella världen bakom er för en gångs skull.
Gola nu, omedelbart.

Kan det inte vara just det som fått denna kvinna skjuten?
isf kommer dina uppmaningar att leda till flera dödsoffer av den här sorten.
svenska rättssystemet är väl inte direkt känt för att stötta och ta hand om uppgiftslämnare o golare?
Citera
2019-08-26, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Du ser inte händelsekedjan, och den har politiker bidragit till för länge sedan. Du kan inte bege dig ut på gatorna och straffa människor som hamnat i ett maskineri skapat av samhället. Ställ politiker till svars ja. Men ger du dig på människor själv, så är du inte ett dugg bättre än dem i de kriminella gängen.

Se där ja! PK-folket vaknade direkt! Att det ska vara så svårt att inse att alla människor har eget ansvar för sina val i livet. Antingen väljer jag att skjuta en mamma med en bebis i famnen, eller så gör jag inte det. Hur kan man få det till några politikers ansvar??
Citera
2019-08-26, 18:20
Medlem
Soterns avatar
Att det sker mitt på dagen och att gärningsmannen verkar minst av allt förvirrad vid flykten tyder ju att det inte var så planerat. Mer något som skett i känsloaffekt.
Citera
2019-08-26, 18:21
Medlem
KiteOnTiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staloloukta
Ja inte fa kan man se om det är en Glock i alla fall. Fast jag tycker mig skönja en striker fired före en men hane.

Nej det går inte att se. Men det finns ju mängder med experter på detta stället. Har skjutit Glock 17 och 19 men det betyder inte att jag kan avgöra på de bilderna. Det kan lika gärna vara ett målskjutningsvapen i vilken kaliber som helst. Jag säger inte att det inte är en Glock. Det är hög sannolikhet med tanke på brottet. Däremot ser det ut som om sliden är låst bakåt i öppet läge så magasinet är troligen tömt. Om det är så betyder det också att gärningsmannen var relativt ofarlig under springturen om han inte hade backup vill säga.
Citera
2019-08-26, 18:22
Medlem
VaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thetank
Nej jag menar inte Rumänien, i så fall hade jag skrivit det. Utbildningsnivån i Polen är dålig. Dessutom är de svenskar som söker dit, de som inte kommer in i Sverige. Så ja, låtsasläkare.

Totalt off topic, men det är skitsnack. Om något så är studierna där bra mycket svårare och ställer högre krav.

Kolla runt här på fb för det finns folk som själva varit där.

Åter till topic, jag har själv bekanta i Malmö och även dessa, av utländsk ursprung, säger att det bara blir mer oroligt olika grupperingar emellan, Malmö var redan för 10 år sen "mättat" på folk av olika slag, senaste årens tillskott har förvärrat saker, främst då olika folk kör eget race med b.la. droger.
Citera
2019-08-26, 18:22
Någon som inte fått hjälp på sjukhuset med mediciner ?
Alternativ någon som inte fått vård?
Citera
2019-08-26, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Jätte fint med alla åsikter och spekulationer men är det någon som verkligen kan bekräfta BO?

Intressant att folk här kan bestämma etnicitet på en människa baserat på ”springstilen”😂

En somalie springer Inte som en från Liberia! Lovar!
Citera
2019-08-26, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Någon som inte fått hjälp på sjukhuset med mediciner ?
Alternativ någon som inte fått vård?

Hur många läkare har mördats i Sverige senaste åren på grund av det? 0 st

Troligt motiv? Nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in