2019-08-26, 17:55
Medlem
thetanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Kvinnan vittnade för något år sedan i en uppmärksammad mordrättegång i Malmö där flera personer tidigare hotats.
Vittnesmålet var inte centralt för målet men polisen undersöker ändå om det kan finnas en koppling till det ärendet, enligt Aftonbladets uppgifter.

Tror inte på vittnesspåret, i så fall skulle dom väl dödat henne innan rättegången och alla andra vittnen!

Helt enig. Och om man hade velat markera, hade man inte valt en kvinna med hennes kopplingar.
Citera
2019-08-26, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Kvinna? Lär vara heder eller svartsjuka, detta bara måste polisen lösa, kvinnor ska kunna lämna gangstersnubbar/hederskultur med livet i behåll annars kan vi lägga ner all invandring världen över.

Griper dom förövaren ser jag hellre 10 års fängelse och livstids utvisning än livstids fängelse, men mörda en kvinna med skjutvapen framför hennes barn mitt i en större stad en vardag. Fyfan, vilket kräk.

Ja, det är ju smart. Och så är han tillbaka dagen efter, för att fortsätta sin kriminella bana. Det är det lilla problemet när man inte har gränspolis.
Citera
2019-08-26, 17:57
Medlem
Någon länk till Facebook/ Instagram på BO?
Citera
2019-08-26, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efedrinkungen
Exakt....

Antingen vill någon åt henne personligen, eller så vill man
straffa någon i hennes närhet genom att klippa henne.

Det var inte slumpen eller någon galning den här gången.

I min värld går kvinnor och barn fria, kalla mig gammalmodig.

Nu har någon snorunge tagit sin oskuld genom att mörda en kvinna,
så jävla oskönt gjort.

Skulle det kunna vara så att lite av pengarna från rånet mannen deltog i och dömdes för... "förkommit"? Och att man tror att mannen sitter på dom? Att detta är en brutal påtryckning för attman inte våger sig på honom?

Det ska mycket till för ett dåd som detta.
Citera
2019-08-26, 17:58
Medlem
Wajis avatar
Tror vi alla vi ha svaret på den frågan vi letar efter nu. Vilken rättegång skulle hon vittna emot? Den skyldige i den rättegången är ju absolut inblandad i denna skjutning.
Citera
2019-08-26, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Kan hålla med när det gäller respekt för kvinnor och barn. Kvinnohatet är så stort, det är fruktansvärt, och det kommer från alla håll. Från svenskar, från deras landsmän, alla. Det är något sådant som ligger bakom detta tror jag. Någon som inte kunde se just den här kvinnan lyckas i livet eller skapa sig något av egen kraft. Stackars, stackars barn som blev kvar i detta. Ett livslångt trauma för det barnet, är det rättvist, rimligt? Det känns som om det är ett hatbrott, där man ville åt kvinnan och struntade blankt i både man och barn. Var hon politiskt engagerad, någon som företrädde kvinnor som vågade utbilda sig och stå på egna ben?
Jag tror att motivet är betydligt enklare än att någon ville skjuta en progressiv kvinna. Vittnesmål, skulder etc är mer troligt.
Citera
2019-08-26, 18:00
Medlem
Qusimotos avatar
Gäng brukar ofta ha en strikt kod att inte döda kvinnor/barn vilket kan få konsekvenser för MGM om gänget är ett gäng att ta på allvar. Låter gänget det bara glida mellan fingrarna så kommer dom tappa respekt
Citera
2019-08-26, 18:01
Medlem
Pestoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Ja det är du.
Hur vet du det, har du ny info eller ? Sett mkt sämre spekulationer här, kan ju oxå var så att det var två gärningsmän som det skrivits om tidigare, och båda skulle skjutas men ett vapen klickar. Medans kvinnan skjuts hinner mannen undan, det låter ganska knepigt att det bara var henne de var ute efter.
Senast redigerad av Pestolera 2019-08-26 kl. 18:32. Anledning: tillägg till text
Citera
2019-08-26, 18:01
Medlem
Jätte fint med alla åsikter och spekulationer men är det någon som verkligen kan bekräfta BO?

Intressant att folk här kan bestämma etnicitet på en människa baserat på ”springstilen”😂
Citera
2019-08-26, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Hemskt, verkar ju helt klart som att det var specifikt kvinnan som skulle avrättas. Inte mannen som skulle straffas.

Kan vi få en sammanfattning i trådstarten om BO, mannen och vilka rättsliga sammanhang som dom varit inblandade i?
Redan över 1000 inlägg.
Tanken att han beställt det är sjuk men ska inte avfärdas, det som talar emot är väl risken för att barnet skulle tappas och slå sig allvarligt?
Just eftersom dådet inträffade på ljusa dagen mitt på öppen gata får det att se ut som en tydlig markering mot en individ inom kvinnans närhet.
Hade det varit Naif som beordrade avrättningen på grund av att hans flickvän hade levt rövare på hans stulna pengar under sin fängelsetid, och kanske även under denna tiden varit otrogen och skaffat ett barn med en hemlig älskare, hade han nog inte velat dra alltför mycket uppmärksamhet till detta fall. Utan hade valt ett betydligt mer "smidigt" dödande, som inte resulterar i en rikstäckande rapportering.

Förmodligen handlar det om en konflikt mellan Naif och hans tidigare medhjälpare för bröndbyrånet, eller annan kriminell verksamhet han varit delaktig i och bedrivit.
Citera
2019-08-26, 18:02
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Stämmer delvis.

AT-läkare har rätt att självständigt förskriva narkotiska läkemedel; dock ej till sig själv och enbart i tjänsten. Ej heller ADHD-mediciner eller opiatrelaterade.

Märkligt när jag skulle få tradolan efter revbensskada då fick at läkaren skriva ut men på receptet stod st-läkaren angiven tillsammans
Citera
2019-08-26, 18:03
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pestolera
Hur vet du det, har du ny info eller ?
Får panik och råkar avrätta en kvinna? Skojar du med mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in