2019-08-25, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
O de finns inte? Dom har ju för satan visat var kroppen låg

Vet du att det var dom som pekade ut platsen? Eller var det tips till polisen som hittade kroppen?

Som jag förstått det så har dom erkänt ”griftefriden” efter att polisen konfronterat dom med att kroppen är hittad.

I det läget så är dom mycket väl medvetna om att deras dna måste finnas någonstans på kroppen. Och erkänner man griftefriden så åker man på max två år.

Anledningen till att ingen av dessa tre snackar måste ju vara att dom är så säkra på att det inte kommer gå att bevisa hur han blivit mördad och av vem.

Känns som att det hela tiden varit väldigt tyst från polisen,åklagare och advokater i det här fallet.
Att hitta kroppen var ju givetvis prio ett, men känslan är att polisen trodde nog att det skulle få större inverkan på MGM än vad det fick.
Det riktiga genombrottet i mord-frågan tycks saknas🤔
Citera
2019-08-25, 13:06
Medlem
DoNotDives avatar
Vet att polisen funnit en kontorsstol från en av mgms lägenhet intressant. Har BO torterats fastbunden på en stol? Indrivning av skuld?
Ville bara bjuda på något litet nytt efter veckor av tystnad.
Citera
2019-08-25, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_serpico
Vet du att det var dom som pekade ut platsen? Eller var det tips till polisen som hittade kroppen?

Som jag förstått det så har dom erkänt ”griftefriden” efter att polisen konfronterat dom med att kroppen är hittad.

I det läget så är dom mycket väl medvetna om att deras dna måste finnas någonstans på kroppen. Och erkänner man griftefriden så åker man på max två år.

Anledningen till att ingen av dessa tre snackar måste ju vara att dom är så säkra på att det inte kommer gå att bevisa hur han blivit mördad och av vem.

Känns som att det hela tiden varit väldigt tyst från polisen,åklagare och advokater i det här fallet.
Att hitta kroppen var ju givetvis prio ett, men känslan är att polisen trodde nog att det skulle få större inverkan på MGM än vad det fick.

Beror nog på att detta handlar om personer från botten av samhällsklassen. Knarkare som bara belastar samhället. Inte så stort nyhetsvärde som i Carolin Stenvall mordet, hon kom från en högre samhällsklass.
Citera
2019-08-25, 22:23
Medlem
Pummlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotDive
Vet att polisen funnit en kontorsstol från en av mgms lägenhet intressant. Har BO torterats fastbunden på en stol? Indrivning av skuld?

Usch, hoppas det inte handlar om tortyr. That’s a whole other level of bat shit crazy. 😳
Citera
2019-08-26, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_serpico

Tror som sagt att något skummt har hänt, även ditt scenario borde inte båda fallit direkt exakt samma dag. Det är bara sjukt. Tror polisen har manipulerat och kanske ljugit att ena har erkännt för att få fram detta resultat. Polisen gör allt dom kan.

Sen har någon sattit dit dom för flera i stan vet om detta snack som ena misstänkte gjorrt så nog kan dessa ha åkt dit fast dom är oskyldiga för dom är inte såå skarpa knivar.

Som sagt kan en mördare som är smart lagt bevis hos misstänkta så polisen griper dessa och sedan efter några veckor ringa in och avslöja platsen för att det ska se realistiskt ut.
Citera
2019-08-26, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotDive

Vilken källa har du hört detta i från?

Varför skulle man binda fast honom och sen döda honom.

Småskulderna dessa har är väl max några tusen.
Nej måste vara någon annan med annat motiv.

Dessa individer har ett gott hjärta, inte börjar man riskera fängelse för några tusingar
Citera
2019-08-26, 07:34
Medlem
F3ttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Tror som sagt att något skummt har hänt, även ditt scenario borde inte båda fallit direkt exakt samma dag. Det är bara sjukt. Tror polisen har manipulerat och kanske ljugit att ena har erkännt för att få fram detta resultat. Polisen gör allt dom kan.

Sen har någon sattit dit dom för flera i stan vet om detta snack som ena misstänkte gjorrt så nog kan dessa ha åkt dit fast dom är oskyldiga för dom är inte såå skarpa knivar.

Som sagt kan en mördare som är smart lagt bevis hos misstänkta så polisen griper dessa och sedan efter några veckor ringa in och avslöja platsen för att det ska se realistiskt ut.

Tyst.
Citera
2019-08-26, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Vilken källa har du hört detta i från?

Varför skulle man binda fast honom och sen döda honom.

Småskulderna dessa har är väl max några tusen.
Nej måste vara någon annan med annat motiv.

Dessa individer har ett gott hjärta, inte börjar man riskera fängelse för några tusingar

Ingen orkar lyssna på ditt jävla svammel om att det är någon annan som gjort något eller att någon är och fiskar, tyst med dig!

Sen vet jag med säkerhet att JL är inte är en individ med gott hjärta överhuvudtaget. Samhällsproblem är vad han är!
Citera
2019-08-26, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Whygodwhy-
Sen vet jag med säkerhet att JL är inte är en individ med gott hjärta överhuvudtaget. Samhällsproblem är vad han är!

Ingen av de fyra bidrar väl med något vettigt till samhället. MS kanske men i detta fall är han ändå bara en börda för samhället
Citera
2019-08-26, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Whygodwhy-
Ingen orkar lyssna på ditt jävla svammel om att det är någon annan som gjort något eller att någon är och fiskar, tyst med dig!

Som folk ser här är Kiruna hatets stad, många nya "användare" kommer och sprider hat. JD var en fin man som hade lite trassel. Men hade ett gott hjärta och ville allas väl, det ville alla av dessa offret och misstänkta.

Jag kommer med nya infallsvinklar och då hatas det. Jag trodde på fisket för jag saknade JD och ville allt skulle sluta väl för han älskade att fiska.

Som sagt fler är nog inblandade tror jag, dessa klarar inte av att dölja ett mord så bra, sen tror jag inte dessa två helt isolerade fpr för sig samma dag efter flera veckor börjar erkänna saker.

Tror en smart mördare kan ha kommit undan och kopplat spåren mot dessa 3 kanske dessa blev tvingade att begrava honom där?
Citera
2019-08-26, 12:17
Medlem
Jag vet att mitt inslag inte är specifikt för denna tråden. Men jag läser i alla trådar och reagerar. Alla dessa söndriga människor. Jag tvår mina händer i förtvivlan när jag läser om droger, mord osv. Det finns egentligen ingen som vill leva dessa liv. Men, vi har varken adekvat drog eller psykvård. Och värre blir det. Hela tiden skärs det ner. Samma med sjukvården. Den är så överbelastad att ingen tar ansvar utan bara bollar vidare. Många av dem som hamnar i dessa situationer har vuxit upp otryggt. Många har föräldrar som själva missbrukar. Jag såg en gång en mycket bra poster. En liten kille som satt på en diskbänk belamrad med disk, flaskor och jag tror det var sprutor. Texten löd ”vem ska koka min gröt idag”. Sverige är i nöd. Men se det vill inga politiker erkänna. kejsarens nya kläder....
Citera
2019-08-26, 13:21
Medlem
Vildvittranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miaua
Jag vet att mitt inslag inte är specifikt för denna tråden. Men jag läser i alla trådar och reagerar. Alla dessa söndriga människor. Jag tvår mina händer i förtvivlan när jag läser om droger, mord osv. Det finns egentligen ingen som vill leva dessa liv. Men, vi har varken adekvat drog eller psykvård. Och värre blir det. Hela tiden skärs det ner. Samma med sjukvården. Den är så överbelastad att ingen tar ansvar utan bara bollar vidare. Många av dem som hamnar i dessa situationer har vuxit upp otryggt. Många har föräldrar som själva missbrukar. Jag såg en gång en mycket bra poster. En liten kille som satt på en diskbänk belamrad med disk, flaskor och jag tror det var sprutor. Texten löd ”vem ska koka min gröt idag”. Sverige är i nöd. Men se det vill inga politiker erkänna. kejsarens nya kläder....

Specifik eller ej så rör din text även dessa män. Bra skrivet 🙏🏻
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in