Citat:
Ursprungligen postat av
filurenhehe
Ni som får buprenorfin vilket märke får ni? Alltså sandoz, orifarm, Actavis etc. Och vilken föredrar ni över den andra? Vet att det är samma sak men man kan väl ha en favorit endå. Tänkte mest om mottagningarna kör med samma märke för alla eller om det är olika och om det är ett lotteri vilken du får.
Jag får Sandoz på mina 8or och Actavis på mina 2or. Tycker Actavisen smakar otroligt äckligt. Eftersom jag för det mesta blandat dessa samtidigt så vet jag inte vilken jag tycker är bäst utav dem. Men jag tycker dom funkar jättebra på mig
Citat:
Ursprungligen postat av
KringEx
Ja det är väldigt märkligt. I kommunen som jag bor i krävs det nog också ganska mycket för att bli utskriven, men så länge man har andra preparat i kroppen så får man reducerad dos.
Där jag bor krävs otroligt mycket för att du ska bli utskriven. Så länge du inte frekvent sidomissbrukar narkotika, då blir det oftast avgiftning och sen in på programmet.
Ang att lämna positivt svar någon gång då och då på min mottagning (gjorde det 7ggr på mina första 2 månader) så vet jag att de aldrig reducerar din dos även om man är positiv. Dock så kommer man behöva komma varje dag tills du är ren.
Att röka cannabis trodde jag fan inte var OK på någon mottagning öht. Trodde det var en strikt riktlinje.
Alkohol vet jag att vissa mottagningar kör strikt förbud, det är sjukt ju. På min mottagning sa dom att dom har alkostickor som kommer användas då och då eftersom att alkohol räknas som sidomissbruk/återfall(?). Läkaren sa också ”men om du är ute någon kväll och äter middag eller fyller år får du gärna ta något att dricka såklart.”

Men har inte hört från NÅGON på min mottagning eller hänt mig att dom någonsin har frågat om alkohol eller ens brytt sig. Men kanske också står i dom luddiga riktlinjerna.